» آرشیو اخبار » مایکل سیلور هنوز روی بیت‌کوین یک میلیون دلاری شرط‌بندی می‌کند
بیت کوین

مایکل سیلور هنوز روی بیت‌کوین یک میلیون دلاری شرط‌بندی می‌کند

20 خرداد 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت‌کوین (BTC) دو تا از معروف‌ترین طرفدارهای خود را حفظ کرده است، اما یکی از آنها پیش‌بینی خود از قیمت بیت‌کوین را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

 

تام لی Tom Lee))، هم بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی فانداسترت (Fundstrat)، در مصاحبه‌ای با CNBC در تاریخ 9 ژوئن، اظهار کرد که مطمئن نیست BTC/USD بتواند سال 2022 را بالاتر از قیمت آغازین خود به پایان برساند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

لی افزود که بازار هم اکنون به کف خود رسیده است

به دلیل ترکیب عوامل کلان اقتصادی با حوادث غیرمنتظره مانند سقوط ترا (Terra)، پیش‌بینی‌های قیمت بیت‌کوین برای سال 2022 به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین سطوح خود رسیده است.

در حالی که بسیاری استدلال می‌کنند که یک رویداد کاپیتولاسیون (فروش عمده) در ماه‌های آینده قیمت بیت‌کوین را به 20 هزار دلار یا کمتر خواهد رساند، لی معتقد است که قدرت بنیادی بیت‌کوین ارزش توجه کردن را دارد.

او در مصاحبه با CNBC گفت: «بیت‌کوین یک دارایی پرریسک است، از این رو افزایشی که شاخص نزدک و بیت‌کوین داشت، خیالمان را بابت اینکه بیت‌کوین هم اکنون به کف قیمت خود رسیده راحت‌تر کرده است.

در همین حین، لی با بیان اینکه بیت‌کوین «به مراتب بهتر از آنچه مردم انتظار داشتند عمل کرده است»، سقوط ترا (LUNA) و تعدیل نیرو در شرکت‌های بزرگ کریپتو از جمله صرافی آمریکایی کوین‌بیس ((Coinbase را کم اهمیت شمرد.

هنگامی که از او پرسیده شد که قیمت بیت‌کوین در آغاز سال 2023 به کدام سمت خواهد رفت (حتی اگر بازارهای سهام صعود کنند) پاسخ او خیلی خوش‌بینانه نبود.

او در پایان گفت: «من فکر می‌کنم که بیت‌کوین در سال جاری، احتمالاً بالا خواهد رفت.

لی قبلاً به پیشبینی‌های صعودی خود در مورد بیت‌کوین مشهور بود، از جمله پیش‌بینی قیمت 200,000 دلار برای سال 2022 که اندکی پس از ثبت رکورد 69,000 دلار در ماه نوامبر اعلام کرد.

مایکل سیلور در خصوص بیت‌کوین: “اگر به صفر نرسد، به یک میلیون دلار خواهد رسید”

در همین حال، مایکل سیلور (Michale Saylor) مدیر عامل شرکا مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، دیدگاه صعودی دارد. او در کامنت‌های خود در شبکه های اجتماعی، هر گونه کاهش دائمی قیمت را به شدت رد می‌کند.

او در تاریخ هشتم ژوئن به CNBC گفت، کسانی که ادعا می‌کردند بیت‌کوین ممنوع می‌شود یا به صفر می‌رسد، دیگر اعتبار خود را از دست دادند.

سیلور اظهار کرد: «اگر منتقدان بیت‌کوین اشتباه‌ کنند و منکران آن اشتباه کنند – و در این مقطع کاملاً واضح است که هر دو اشتباه می‌کنند – بیت‌کوین به صفر نمی‌رسد و اگر به صفر نرسد، به یک میلیون دلار می‌رسد.

اما دیدگاه صعودی مایکل سیلور به دلیل چشم‌انداز ضعیف اقتصادی ناشی از سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکا، به طور فزاینده‌ای در حال تضعیف است.

همان‌طور که کوین تلگراف اخیرا گزارش کرد، برخی معتقدند که صعودی شدن قیمت بیت‌کوین تا هاوینگ بعدی بیت‌کوین در سال 2024 زمان خواهد برد.

در همین حال، سیلور گفت که هنگام خرید بیت‌کوین برای ذخایر شرکت، «تعیین زمان‌بندی» فایده‌ای ندارد.

او توضیح داد: “ما به نوعی در حال میانگین کم کردن برای یک شرکت بزرگ هستیم.”

ما تلاش نمی‌کنیم تا برای ورود به بیت‌کوین زمان‌بندی تعیین کنیم. فکر می‌کنم تمامی آمار مربوط به S&P و شاخص بیت‌کوین نشان می‌دهد که نمی‌توانید زمان‌بندی بازار را تعیین کنید. ما آن‌طور که شرایط به ما اجازه می‌دهد، فقط سرمایه نقدی آزادمان را در بازار مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»

بر اساس داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، قیمت بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله در 9 ژوئن، حدود 30 هزار و 500 دلار است.

نمودار کندل یک روزه بیت‌کوین (Bitstamp). منبع: TradingView

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×