» آرشیو اخبار » 82 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد
گندمکاران

82 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

14 شهریور 1401 5

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: قیمت گندم تا سه‌شنبه هفته جاری نهایی و بعد از آن اعلام می‌شود، ضمن اینکه ۸۲ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است

به گزارش گذارنیوز؛ «عطاالله هاشم» رئیس بنیاد ملی گندمکاران، درباره قیمت جدید خرید تضمینی گندم اظهار داشت: در سالن اجلاس سران پیش از شروع مراسم سال زراعی جدید با رئیس جمهور جلسه‌ای در این زمینه داریم. همچنین بعدازظهر نیز جلسه دیگری توسط اعضای شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک برگزار می‌شود.

وی افزود: در نهایت تا روز سه شنبه ۱۵ شهریورماه قیمت گندم نهایی و در هفته جاری توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام می‌شود.

هاشمی درباره اینکه پیشنهاد بنیاد ملی گندمکاران برای قیمت گندم چه قدر بوده است؟ گفت: رویکرد شورای قیمت گذاری بر این مبناست که قیمت‌ها چندان دستخوش تغییرات نشود اما کشاورز یارانه کاشت، بیمه و نهاده دریافت کند. البته قیمت نیز به صورت پایه تغییراتی خواهد داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا امروز ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار داشت: فصل برداشت گندم حدوداً تا اواخر مهرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که میزان خرید تضمینی به حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۲ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، گفت: ۱۸ درصد مطالبات مانده که ۱۵ درصد آن مربوط به استان‌های سردسیر و شمال غرب کشور است که کشت جدید گندم از ۲۰ تا ۲۵ شهریور ماه در این استان‌ها آغاز می‌شود. بنابراین لازم است که هرچه سریع‌تر مطالبات آنها پرداخت شود تا در کشت جدید دچار مشکل نشود.

هاشمی تأکید کرد: مسئولان مربوطه قول دادند در هفته جاری پرداخت خوبی انجام شود تا کشاورزان این مناطق دچار مشکل نشوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×