» ارز دیجیتال » روند بازار رمزارزها؛ کاردانو پیشتاز در صعود و متیک پیشرو در سقوط
رمزارز

روند بازار رمزارزها؛ کاردانو پیشتاز در صعود و متیک پیشرو در سقوط

13 آذر 1401 5

ارزش بازار رمزارزها در روز شنبه به 802.3 میلیارد دلار رسید. کاردانو (ADA) روند نزولی را پایان داد، اما اتریوم (ETH) و متیک (MATIC) روند کاهشی را ادامه دادند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز جمعه یک جلسه معاملاتی نزولی برای بازار رمزارزها بود. دلیل این روند نزولی، به گسترش تبعات فروپاشی صرافی FTXT، اعلام سیاست های فدرال رزرو و وجود و گسترش عدم اطمینان در بازار باز می گردد. روز شنبه نیز رمزارزها ترکیبی از سبز و قرمز بودند. عدم اطمینان در مورد سیاست فدرال رزرو و چشم انداز اقتصادی ایالات متحده بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشت و بازار را در محدوده منفی قرار داد.

ارزش بازار رمزارزها در روز شنبه با 15.6 میلیارد دلار کاهش به 802.3 میلیارد دلار رسید. همانطور که اشاره شد، جلسه شنبه روز معاملاتی ترکیبی برای 10 رمزارز برتر بود. کاردانو (ADA) تلاش داشت تا روند نزولی را پایان دهد، در حالی که اتریوم (ETH) و متیک (MATIC) مسیر نزولی را ادامه می دادند. قابل ذکر است که بیت کوین (BTC) برای چهارمین روز متوالی به سطح 17000 دلار رسید، اما برای دومین بار طی چهار روز اخیر روز خود را با قیمت زیر 17000 دلار به پایان رساند.

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در روز چهارشنبه و انتشار شاخص های اقتصادی ایالات متحده همچنان بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می گذارد. در حالی که رئیس بانک مرکزی آمریکا از برنامه هایی برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره سخن می گفت، شاخص های اقتصادی سیگنال های متفاوتی را ارائه کردند. تورم همچنان بالا ماند و گزارش مشاغل ایالات متحده افزایش دستمزد و افزایش در برخی موارد دیگر در حوزه استخدامی ها را نشان می داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق این گزارش، بخش تولید ایالات متحده برای اولین بار از ماه می 2020 منقبض و کوچک‌تر شد و نرخ بیکاری در سطح 3.7 درصد باقی ماند. این انقباض احتمالا ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده تحت تاثیر تصمیمات فدرال رزرو را برانگیخته است.

آمار و ارقام منتشر شده، عدم اطمینان را برای سرمایه‌گذارانی ایجاد کرد که امیدوار بودند گزارش مربوط به اشتغال مهر تاییدی بر افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در اواخر این ماه باشد. علیرغم افزایش عدم قطعیت اما، احتمال افزایش 75 واحدی نرخ بهره امروز صبح بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط FedWatch Tool، تنها به 21.8 درصد رسید.

جدا از موضوعات اقتصادی، ریسک سرایت آسیب های ناشی از فروپاشی FTX و ریسک های مربوط به نظارت بازار همچنان در بازار کریپتوها باقی ماند. سقوط FTX احتمالا به تغییر چشم انداز نظارتی منجر خواهد شد که بازار رمزارزها را در کوتاه مدت در هاله ای از ابهام قرار می دهد. امروزه، شبکه های خبری رمزنگاری شده نیاز به نظارت دارند و احتمال می رود که نزدک در ساعت پایانی به وقت جهانی بر بازار تاثیر بگذارد.

شاخص نزدک 

تاثیر تشدید سیاست فدرال رزرو و عدم اطمینان اقتصادی ایالات متحده بر بازار رمزارزها

اوایل روز شنبه، ارزش بازار کریپتو به بالاترین سطح 822.5 میلیارد دلاری رسید، اما سپس به 799.8 میلیارد دلار کاهش یافت. با این حال، به دلیل اینکه در آخرین لحظات به پشتیبانی رسید، ارزش بازار کریپتو دیروز را با ارزش 802.3 میلیون دلار به پایان رساند و 15.6 میلیارد دلار ضرر را برای جلسه معاملاتی روز گذشته به ثبت رساند.

ارزش کل بازار

برندگان و بازندگان بازار کریپتو

جلسه شنبه ترکیبی از معاملات سبز و قرمز برای ده رمزارز برتر بود. کاردانو موفق شد تا به روند کاهشی پایان دهد و 0.31 درصد افزایش یافت. با این حال، اتریوم و متیک به ترتیب با ضرر 4.22 درصد و 4.90 درصد در روند نزولی پیشرو بودند. همچنین، بایننس کوین (BNB) 0.99 درصد کاهش، بیت کوین (BTC)  1.18 درصد کاهش، دوج کوین (DOGE) 2.25 درصد و ریپل (XRP) 2.09 درصد کاهش را در روز گذشته تجربه کردند.

آپتوس (APT) با افزایش 4.29 درصدی، در صعود پیشتاز بود و تون کوین  (TON) و کاردانو (ADA) نیز از رفتن به محدوده قرمز اجتناب کردند. در همین راستا، رمزارز تون  2.27 درصد افزایش یافت.

لیکوئید‌های 24 ساعته، علیرغم کاهش اما بازهم زیر سطح عادی باقی ‌ماندند

طی 24 ساعت گذشته، کل لیکوییدها کمتر از حد نرمال باقی ماند و گزارش مشاغل ایالات متحده در روز شنبه روی آن تاثیر گذاشت. در زمان نگارش این مقاله، لیکوئیدهای 24 ساعته 36.80 میلیون دلار بود. این رقم در صبح روز شنبه در سطح  40.38 میلیون دلار قرار داشت.

معامله‌گران لیکوئید شده در 24 ساعت گذشته کاهش یافته اند. در زمان نگارش این مقاله، معامله‌گران لیکوئید شده  11509 مورد بود، در حالی که در روز شنبه 13147 معامله‌گر بودند. البته لیکوئیدهای بیش از 12 و 4 ساعت با افزایش مواجه شدند، اما لیکوئیدهای بیش از یک ساعت کاهش یافته است.

لیکوئید کریپتو

طبق گزارش وبسایت کوین گلس، لیکوئید‌های 12 ساعته از 24.70 میلیون دلار به 27.15 میلیون دلار افزایش یافت و لیکوئید‌های چهار ساعته با افزایش 7.36 میلیون دلاری به 19.04 میلیون دلار رسید. همچنین، لیکوئید یک ساعته از 4.56 میلیون دلار به 1.59 میلیون دلار کاهش یافت.

نمودار زیر شرایط بازار را در طول جلسه معاملاتی دیروز نشان می دهد:

کل ارزش بازار

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×