» ارز دیجیتال » ماندگاری رمزارزها در گرو عبور از تبلیغات و تبدیل شدن به ابزار واقعی معاملات
رمزارز

ماندگاری رمزارزها در گرو عبور از تبلیغات و تبدیل شدن به ابزار واقعی معاملات

7 آذر 1401 3

راهول ادوانی، رئیس سیاست های آسیا و اقیانوسیه ریپل، با تاکید بر اینکه فروپاشی صرافی FTX آسیب زیادی به این صنعت وارد کرد، افزود: بازار رمزارزها باید روند تبدیل شدن به ابزارهای واقعی را تقویت کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «راهول ادوانی»، رئیس سیاست های آسیا و اقیانوسیه ریپل، با تاکید بر اینکه فروپاشی صرافی FTX آسیب زیادی به این صنعت وارد کرد، افزود: بازار رمزارزها باید روند تبدیل شدن به ابزارهای واقعی را تقویت کند.

رئیس سیاست های آسیا و اقیانوسیه ریپل همچنین گفت که سقوط FTX به روشنی معایب این بازار را مشخص کرده و نشان داد که چرا باید این صنعت از «سیکل هایپ» دور شود و به سمت تبدیل شدن به یک ابزار واقعی در تجارت حرکت کند.

شایان ذکر است که چرخه محبوبیت یا (Hype Cycle)، نموداری است که مراحل زمانی محبوب شدن یک فناوری را به تصویر می‌ کشد. به عبارت دیگر یک فناوری از زمان پیدایش ایده، تا زمانی که به بلوغ برسد و جایگاه واقعی خود را در صنعت پیدا کند پنج مرحله مختلف را طی می کند. این چرخه توسط شرکت «گارتنر» (Gartner) که یک شرکت مشاوره و تحقیقات در حوزه‌ آی‌تی است معرفی شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

راهول ادوانی فروپاشی شرکت  FTX را به‌عنوان رخدادی به شدت آسیب زا برای فضای رمزارز توصیف کرده است، اما بر این باور است که اگر تمرکز این صنعت به سمت تبدیل شدن به یک ابزار واقعی برای حضور در تجارت و معاملات اقتصادی هدایت شود، آن وقت این صنعت باید آزمون زمان را پشت سر بگذارد.

رهبر سیاست های آسیا و اقیانوسیه ریپل در بیانیه ‌ای که برای کوین تلگراف ارسال کرد نوشت که انتظار دارد تجارب آموخته شده از فروپاشی صرافی FTX به بررسی دقیق ‌تر مقررات ارزهای دیجیتال منجر شود و دولت‌ ها نیز مواضع خود در برابر فناوری های مربوط به رمزارزها و بلاکچین را بازنگری کرده و تدابیر بهتری برای این بخش از اقتصاد بیندیشند.

وی افزود: فروپاشی صرافی FTX به طور باورنکردنی برای فضای کریپتو آسیب‌زا است و یک بار دیگر بر نیاز به وضوح بیشتر نظارتی تاکید می کند. ادوانی همچنین در ادامه استدلال کرد که صنعت رمزارز به مقررات آینده نگر و انعطاف‌ پذیر نیاز دارد تا ضمن حمایت از مصرف کنندگان، اعتماد به بخش کریپتو را افزایش دهد. این مقررات باید شامل تدابیر قوی و محکم برای حمایت از مصرف‌ کننده باشد و در عین حال بتواند مخاطرات گوناگونی که از طرف شرکت های فعال در صنعت کریپتو ایجاد می شود را نیز به سرعت شناسایی و برای رفع آنها چاره اندیشی کند.

ارزهای دیجیتال

راهول ادوانی تصریح کرد: «آنچه که ما نمی ‌خواهیم ببینیم، یک واکنش بدون فکر و با بی‌ملاحظگی است که می ‌تواند نوآوری در این بخش را خفه کند».

 

همانطور که می دانید، پس از سقوط صرافی  FTX، تعدادی از رگولاتورها در سراسر جهان متعهد شدند که بر توسعه مقررات حوزه رمزارزها بیش از پیش تمرکز کنند. دولت استرالیا اعلام کرد که تعهد خود به چارچوب نظارتی رمزارزها را دو چندان می‌ کند. علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز خواستار افزایش مقررات در بازارهای کریپتو آفریقا، به عنوان یکی از بازارهایی که به سرعت در این صنعت روند رشد را طی می کند، شد.

در همین راستا، «سامر مرسینگر» کمیسر کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در 18 نوامبر گفت که ممکن است زمان تصمیم گیری و عملگرایی در مورد مقررات رمزارزها فرا رسیده باشد. او همچنین به کارشناسان هشدار داد که صنعت رمزارز در کانون توجه قانونگذاران ایالات متحده قرار دارد.

با وجود اظهارات یاد شده اما راهول ادوانی تصریح کرد که اتخاذ رویکردی یکسان برای همه در صنعت رمزارز به دلیل تفاوت ریسک ارائه شده توسط شرکت های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال سیاستی ناکارآمد خواهد بود. او در عوض از رویکرد مبتنی بر ریسک برای تنظیم و قانونگذاری در این صنعت حمایت کرد.

رئیس سیاست های آسیا و اقیانوسیه ریپل اضافه کرد که خطرات ناشی از کسب و کارهای صنعت رمزارز شامل الزاماتی مانند تفکیک حساب های تجاری، افشای تضاد منافع، و ارائه حفاظت های سرمایه گذار خرده فروشی می شود. ما هنوز به شدت معتقدیم که کریپتو اینجاست تا باقی بماند و برای استفاده واقعی از این صنعت، کریپتو فقط باید آزمون زمان را پشت سر گذارد.

وی در پایان تاکید کرد که صنعت کریپتو باید رویکرد متمرکز تری داشته باشد و از چرخه های تبلیغاتی به سمت تبدیل شدن به یک ابزار واقعی تغییر مسیر دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×