» ارز دیجیتال » وقتی سقوط FTX پای تیم گلدن استیت وریرز را به دادگاه باز می کند
گلدن استیت وریرز

وقتی سقوط FTX پای تیم گلدن استیت وریرز را به دادگاه باز می کند

2 آذر 1401 5

تیم بسکتبال «گلدن استیت وریرز»، یکی از تیم ‌های حاضر در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا که در دسته ‌بندی لیگ NBA در منطقه پسفیک در کنفرانس غرب قرار دارد، به دلیل تبلیغ صرافی FTX  به عنوان یک پلتفرم امن، با شکایت روبه رو شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تیم بسکتبال «گلدن استیت وریرز»، یکی از تیم ‌های حاضر در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا که در دسته ‌بندی لیگ NBA در منطقه پسفیک در کنفرانس غرب قرار دارد، به دلیل تبلیغ صرافی FTX به عنوان یک پلتفرم امن، با شکایت روبه رو شد.

سقوط FTX نه تنها بر صنعت رمزارزها بلکه روی بخش های دیگر هم گذاشته است، به طوری که برخی از تیم های ورزشی نیز دردسرهای همراهی خود را با این صنعت به جان خریده اند.

یکی از مشتریان صرافی  FTX بعد از اینکه با فروپاشی این پلتفرم 750 هزار دلار از سرمایه خود را از دست داد، از تیم گلدن استیت وریرز شکایت کرده و آنها را متهم به تبلیغ و حمایت از صرافی FTX  کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق اطلاعاتی که خبرگزاری رویترز منتشر کرده است، «الیوت لم» (Elliot Lam) در مقام شاکی در سانفرانسیسکو علیه «سم بنکمن-فرید»، مدیرعامل سابق FTX، «کارولین الیسون» مدیر عامل شرکت تجاری آلامدا ریسرچ و تیم بسکتبال گلدن استیت وریرز شکایت کرد و خواستار دریافت غرامتی معادل 5 میلیون دلار شد.

 

پلتفرم FTX  یک کلاهبرداری بود که توسط استیت وریرز تبلیغ شد

به گفته الیوت، اگر نگوییم میلیون‌ها مشتری، حداقل می توان گفت که هزاران سرمایه گذار در سطح بین ‌المللی، پس‌‌انداز خود را به دلیل کلاهبرداریِ عظیم FTX، از دست دادند. البته پیامدهای گسترده این فروپاشی هنوز هم به تخریب اکوسیستم کریپتو ادامه می‌ دهد.

الیوت همچنین اظهار داشت که این تیم ورزشی پس از امضای قراردادی 10 میلیون دلاری با FTX در اواخر دسامبر سال گذشته، به عمد این پلتفرم معاملاتی رمزارز را به عنوان روشی مناسب و مطمئن برای سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال تبلیغ کرد.

«برت هریسون» رئیس بازوی آمریکایی صرافی اف‌تی‌ایکس نیز در همان زمان گفت که همکاری با این تیم ورزشی مکانی امن برای طرفداران خارج از کشور فراهم می کند تا به کلکسیون های انحصاری این شرکت دسترسی داشته باشند. همچنین این همکاری برای FTX یک تغییر مثبت بزرگ خواهد داشت، زیرا باعث می شود که این صرافی نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح بین المللی، حضور گسترده تری داشته باشد.

بسکتبال

سایر افراد مشهور در میامی با قانون مشابهی روبه رو هستند

شایان ذکر است که تیم بسکتبال گلدن استیت وریرز پس از انتشار خبر ورشکستگی پلتفرم اف تی ایکس، تمامی تبلیغات مربوط به این شرکت را متوقف کرد، زیرا بسیاری از کاربرانی که به اعتبار تیم اعتقاد داشتند، میلیون‌ ها دلار سرمایه خود را در  این صرافی از دست دادند.

با وجود تعداد زیاد هوادارانی که قهرمان فعلی NBA را دنبال می کنند، این پرونده قضایی هنوز متوقف نشده است. علاوه بر الیوت لم، این تیم در میامی با یک شکایت دسته جمعی از سوی مشتریان بازوی آمریکایی FTX روبه رو است که از این تیم و چندین چهره مشهور مانند «تام بردی» (Tom Brady) بازیکن خط حمله فوتبال و «نائومی اوساکا» (Naomi Osaka) بازیکن مشهور تنیس و برخی دیگر شکایت کرده اند.

استفن کری، ستاره گلدن استیت واریرز، یکی دیگر از افراد مشهوری است که در کانون توجه شاکیان قرار دارد. او به دلیل تبلیغ صرافی FTX در میامی مورد شکایت قرار گرفته است.

در همین زمینه، «کوین اولری» سرمایه‌‌گذار میلیاردر و ستاره برنامه تلویزیونی «شرک تانک» به نشریه آمریکایی بیزینس اینسایدر گفت: آنچه اتفاق افتاده وحشتناک است و مسئولان باید نسبت به آن پاسخگو باشند. اولری در پایان صحبت های خود با این نشریه از رگولاتورها درخواست کرد که وظیفه خود را برای رسیدگی به این رخداد با دقت انجام دهند.

«جان جی. ری، سوم» مدیرعامل جدید FTX که پس از اعلام ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال در 11 نوامبر، جایگزین سم بنکمن-فرید شد، در موضع گیری های جدید خود گفت که این صرافی با برخی مشکلات نگران کننده برای افشای اطلاعات مواجه است. مواردی همچون کمبود فایل‌ های مربوط به آرشیو مکالمات و جلسات، فایل های مربوط به تصویب بودجه و هزینه‌ ها، فقدان کنترل مناسب H.R و عدم تطابق روزانه موقعیت ها در بلاکچین نمونه ای از این موارد است که به طور قابل توجهی صرافی را به سمت شکست کامل کنترل‌ های شرکتی هدایت کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×