» ارز دیجیتال » جی پی مورگان و ثبت نشان تجاری برای کیف پول رمزارز
جی پی مورگان

جی پی مورگان و ثبت نشان تجاری برای کیف پول رمزارز

1 آذر 1401 2

مدیرعامل شرکت جی پی مورگان با این که به عنوان فردی منتقد صنعت رمزارز شناخته می شود، در حال حاضر روی ایجاد یک کیف پول ارز دیجیتال تمرکز کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «جیمی دیمون» (Jamie Dimon) مدیرعامل شرکت جی پی مورگان با این که به عنوان منتقد صنعت رمزارز و کسی که به آینده ارز دیجیتال بدبین بوده و به همین دلیل هیچ وقت در این زمینه سرمایه گذاری نکرده، شناخته می شود؛ اما در حال حاضر روی ایجاد یک کیف پول ارز دیجیتال برای پاسخگویی به نیازهای بازار تمرکز کرده است.

«مایکل کوندودیس»، وکیل حوزه ثبت اختراع، نشان تجاری و برندینگ، در توئیتی که در ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) منتشر کرد، نوشت که شرکت جی‌پی مورگان اند چیس به عنوان بزرگ ترین بانک ایالات متحده، حق امتیاز یک کیف پول ارز دیجیتال را با هدف سرمایه‌گذاری در «وب ۳ » ثبت کرده است. به گفته این وکیل، اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده درخواست جی‌ پی مورگان را در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) تایید کرده است. نشان تجاری «جی‌پی مورگان ولت» خدماتی مانند انتقال و مبادله ارزهای دیجیتال، پردازش تراکنش‌ ارزهای دیجیتال، حساب‌های جاری مجازی و خدمات مالی را ارائه خواهد داد.

توئیت

تبلیغات جام جهانی قطر

 

تلاش مجدانه جی پی مورگان برای ورود به صنعت رمزارز

علیرغم مواضع انتقادی و بحث برانگیزی که مدیر عامل این شرکت علیه بیت کوین (BTC) و به طور کلی رمزارزها داشت، اما این بانک همچنان به سرمایه گذاری روی محصولات مرتبط با رمزارز برای ساده کردن تراکنش های خود ادامه می دهد. در اوایل نوامبر، آنها با تکمیل اولین تراکنش فرامرزی خود با استفاده از پالیگان (Polygon)، که راه حل مقیاس پذیر لایه دوم برای شبکه اتریوم است، یک گام بزرگ در این مسیر برداشتند.

در اواخر اکتبر 2020، این بانک راه اندازی استیبل کوین (JPM Coin) خود را اعلام کرد. این اولین رمزارزی محسوب می شود که توسط یک بانک ایالات متحده برای دریافت و پرداخت های فرامرزی مورد حمایت قرار می گیرد و اقدامات خود را به نفع نوآوری کریپتو نشان می دهد. در همان تاریخ، آن ها پلتفرم «اونیکس» (Onyx) اولین پلتفرم بلاکچین تحت رهبری بانک در جهان را برای توسعه محصولات، پلتفرم ها و بازارهای نوآورانه راه اندازی کردند.

اگرچه ثبت علامت تجاری «کیف پول جی پی مورگان» نشانگر آن است که این کیف پول جدید رمزارز برای پردازش پرداخت‌ های رمزنگاری استفاده خواهد شد، اما در مورد اینکه کدام یک از ارزهای دیجیتال در این محیط مبادله می شوند و مجوز فعالیت دارند، هنوز توضیحی ارائه نشده است.

 

هر نیاز ایجاد کننده یک فرصت است!

مدیر عامل شرکت جی پی مورگان از سال 2017، موضع کاملا رادیکال و تهاجمی خود را در برابر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال حفظ کرده و آنها را نوعی کلاهبرداری و سرمایه گذاری هایی به شدت اشتباه نامیده است. این مخالفت ها تا جایی است که او در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که هر کدام از معامله گران و تاجران  جی پی مورگان را که با ارزهای رمزنگاری شده سروکار داشته باشد، اخراج خواهد کرد.

با این حال، هیئت مدیره بانک برنامه های دیگری برای صنعت رمزارز دارد. «دنیل پینتو» رئیس مشترک و مدیر ارشد عملیاتی بانک سرمایه گذاری چند ملیتی جی پی مورگان در اوایل سال 2021،  گفت که این بانک مایل است در صورت ادامه رشد تقاضا، از مزیت های ایجاد شده توسط بیت کوین و دیگر رمزارزها استفاده کند. شایان ذکر است  که با وجود بازار خرسی موجود، آنها این موضوع و حمایت خود از صنعت کریپتو را ثابت کرده اند.

اگرچه سال 2021 از نظر قیمت بهترین سال برای بیت کوین بود، به گونه ای که این رمزارز توانست به بالاترین سطح قیمتی خود یعنی 69000 دلار برسد، اما سقوط بعد از آن برای دیمون کافی بود تا بیش از پیش بر استدلال خود مبنی بر اینکه بیت کوین یک کلاهبرداری و تقلب است، پافشاری کند.

علیرغم تمام اخبار منفی اخیر پیرامون اکوسیستم، مانند فروپاشی ترا و ورشکستگی چندین صندوق تامینی و صرافی ‌های ارزهای دیجیتال مانند FTX، بیت‌ کوین نشان داده است که جامعه ای دارد که مایل است از توکن‌ های آن صرف‌نظر از اینکه چقدر «فاد» (FUD) بشنوند، استفاده کند. شایان ذکر است که فاد به معنای ترس، عدم قطعیت و اطمینان، شک و تردید است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم- تحلیلگر: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×