» آرشیو اخبار » 51 درصد از مصرف کنندگان آمریکای لاتین از رمزارز استفاده می‌کنند

51 درصد از مصرف کنندگان آمریکای لاتین از رمزارز استفاده می‌کنند

5 تیر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز و بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط غول پرداخت دیجیتال مسترکارت، 51 درصد از مصرف کنندگان آمریکای لاتین حداقل یک تراکنش با رمزارزها انجام داده‌اند و بیش از 33 درصد از آن‌ها از استیبل کوین برای خریدهای روزمره استفاده کرده‌اند.

این مطالعه با عنوان «شاخص پرداخت‌های جدید 2022» بر نوآوری‌های مالی مانند رمزارزها، راه‌حل‌های دیفای، بلاکچین و NFT تمرکز دارد و هدف آن ارزیابی رفتار مصرف‌کننده در مورد روش‌های پرداخت نوظهور است.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

مردم آمریکای لاتین به رمزارزها علاقه دارند

طبق این نظرسنجی، در آمریکای لاتین، 54 درصد از مصرف کنندگان به عملکرد دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری خوش بین هستند. در همین حال، دو سوم مردم لاتین خواهان یک گزینه پرداخت ترکیبی هستند که شامل هر دو روش پرداخت رمزارز و سنتی برای کارهای روزانه آن‌ها باشد.

علاوه بر این، آن‌ها به شدت تحت تاثیر محصولات مالی مرتبط با رمزارزها هستند. 82 درصد گفتند که مایلند «کارکردهای مرتبط با رمزارز را مستقیماً از مؤسسه مالی فعلی خود در دسترس داشته باشند». علاوه بر این، اکثر مصرف‌کنندگان در این منطقه هنگامی که صحبت از پرداخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی می‌شود، نسبت به معامله با «سازمان‌های مورد اعتماد» احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

در مقایسه با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، مردمان لاتین تبار انعطاف پذیری و تمایل بیشتری برای اتخاذ گزینه‌های پرداخت جدید نشان داده‌اند. برخلاف بیش از 75 درصد از مصرف‌کنندگان در اروپا و آمریکا که روش‌های پرداخت سنتی را ترجیح می‌دهند، 86 درصد از لاتین‌تبارها حداقل از یک روش پرداخت نوظهور مانند بیومتریک، ارزهای دیجیتال و کد QR در سال گذشته استفاده کردند.

معاون اجرایی مسترکارت آمریکای لاتین و کارائیب در مورد علاقه روزافزون به روش‌های جدید پرداخت دیجیتال اظهار نظر کرد و گفت:

«ما در حال تجربه آینده روش‌های پرداخت هستیم. به طور روزافزون مردم آمریکای لاتین در حال روی آوردن به تکنولوژی برای انجام تراکنش‌های مالی خود هستند و با توجه به این که 95 درصد از مردم اعلام کردند که قصد استفاده از روش‌های دیجیتالی برای پرداخت در سال جدید را دارند و 29 درصد اعلام کردند که امسال پول نقد کم‌تری استفاده کرده‌اند، انتظار می‌رود این روند بیشتر نیز رشد کند.»

عدم ثبات مالی باعث پذیرش بیشتر رمزارزها

بی‌ثباتی مالی و تورم فزاینده ممکن است از دلایل اصلی روی آوردن برخی کشورهای آمریکای جنوبی به دارایی‌های دیجیتال بوده باشد. بیش از 73 درصد از آرژانتینی‌ها که دو سال پیش تحت تأثیر کاهش ارزش پزو قرار داشتند، رمزارزها را کارآمدترین مکانیسم پس‌انداز می‌دانستند. این نظرها با این دیدگاه رایج مطابقت دارد که بیت کوین یک محافظ در برابر تورم است، یا به طور ساده، طلای دیجیتالی است که برای ذخیره ارزش نیز استفاده می‌شود.

ونزوئلا که به شدت توسط دولت ایالات متحده تحریم شده و از دسترسی به خدمات پرداخت بین‌المللی اصلی منع شده است، رمزارزها را نه تنها به عنوان ذخیره‌ی ارزش بلکه ابزاری برای ارسال و دریافت پول و دور زدن تحریم‌های اقتصادی در نظر گرفته است. در گزارش شرکت تحلیلی بلاکچین Chainalysis در مورد چنین موضوعی آمده است:

«این کشور به یکی از بالاترین رتبه‌های استفاده از رمزارز در جهان رسیده است و در رتبه سوم در شاخص جهانی پذیرش رمزارز ما قرار گرفته است، زیرا بسیاری از ونزوئلایی‌ها برای دریافت حواله‌های خارجی و حفظ پس‌انداز خود در برابر تورم شدید، به رمزارزها متکی هستند.»

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: کریپتوپوتیتو

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×