» ارز دیجیتال » ردپای FTX در اتهامات پولشویی بایننس
FTX

ردپای FTX در اتهامات پولشویی بایننس

28 آبان 1401 3

رئیس بایننس درباره اتهامات پولشویی این صرافی گفت که این اطلاعات توسط «کارنسی دات کام» به رویترز داده شد که من فکر می کنم FTX بخشی از سهام آنجا را خریده بود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل صرافی بایننس در مصاحبه اخیر خود با شبکه «سی ان بی سی» (CNBC) به سوالات متعددی در رابطه با FTX پاسخ داد و در بخشی از سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که صرافی متبوع او هیچگاه در رقابت با صرافی FTX نبوده است.

هفته گذشته خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی مدعی شد که شرکت های ایرانی با وجود تحریم ها، ۸ میلیارد دلار از طریق بایننس معامله کرده اند. وقتی که از مدیرعامل بایننس درباره این موضوع و نقش شرکت آن در کمک به شرکت های ایرانی برای پولشویی پرسیده شد، او تاکید کرد: در وهله اول باید بدانید گزارشی که رویترز نوشته اشتباه است. این اطلاعات توسط وب سایتی به نام «کارنسی دات کام» Currency.com به رویترز داده شد که من فکر می کنم FTX بخشی از سهام آنجا را خریده بود.

چانگ پنگ ژائو با بیان اینکه معتقدیم صرافی «کارنسی دات کام» (Currency.com) دسترسی به پلتفرمی را به رویترز داده که داده‌ های اشتباهی را در اختیار آنان قرار می داد، اضافه کرد که بایننس از تمام پلتفرم هایی مانند «چین‌آلیسیس» (Chainalysis) و «الیپتیک» (Elliptic) برای نظارت بر تراکنش ها استفاده می کند. اینها همان ابزارهایی هستند که توسط سازمان های مجری قانون استفاده می شود. او اظهار داشت که بایننس مطمئن است که اقداماتش با الزامات صنعت مطابقت دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

«نوریل روبینی» اقتصاددان و استاد دانشگاه نیویورک در آخرین مصاحبه خود به بایننس و مدیرعامل این شرکت تازید و از صرافی یاد شده به عنوان یک بمب ساعتی که پس از FTX سقوط می کند، یاد کرد. ژائو در پاسخ به حمله روبینی گفت که هدف این اقتصاددان از حمله به دیگران به دست آوردن شهرت است و به همین دلیل گفته های او اهمیت چندانی ندارد.

صرافی بایننس

همچنین در ادامه مصاحبه، گزارشگر شبکه سی ان بی سی با اشاره به این سخنان «سم بنکمن – فرید»، مدیرعامل صرافی FTX، که زمانی گفته بود: از وارد شدن به نبرد با مدیر عامل بایننس پشیمان است، زیرا منجر به فروپاشی صرافی FTX شد؛ نظر مدیر عامل بایننس را درباره این اظهارات جویا شد. ژائو در پاسخ گفت، ما هرگز با آنان در جنگ نبودیم. سم بنکمن فرید ممکن است تصور کرده باشد با ما درگیر جنگ است، اما ما حتی متوجه نشدیم. ما متوجه شدیم که او پشت سر ما در واشنگتن و دیگر محافل لابی‌گری سیاسی بدگویی کرده است. این در حالی است که ما فقط گفته بودیم که نمی خواهیم گرفتار مشکلات ناشی از FTX شویم. ما فقط می خواهیم از بخش مربوط به سهام خود خارج شویم و این کار را یک سال و نیم پیش انجام دادیم.

بنابراین، طبق گفته های ژائو، بایننس به عنوان بخشی از این تراکنش، تعدادی توکن FTT را که قبلا دریافت کرده بود پس از گزارش کوین دسک به فروش گذاشت. او در توضیح این مسئله گفت: ما هرگز با آنها مخالف نبودیم. ما دیگر روی مبادلات کوچک تمرکز نمی کنیم، زیرا تمرکز و صرف انرژی در این بخش بازده قابل توجهی را عاید ما نمی کند. اگر مشتریان را از این صرافی دور کنیم، تنها 1 یا 0.1 درصد رشد خواهیم داشت. با این حال، اگر بتوانیم صنعت را رشد دهیم، می توانیم تعداد کاربران خود را 5، 10 یا حتی 100 برابر افزایش دهیم. از این رو، ما روی رشد بازار کریپتو در کنار سایر صرافی‌ها متمرکز شده‌ایم.» (اشاره به اینکه اگر صرافی FTX سودی برای بایننس ندارد، توسعه صرافی ها در کنار بایننس سود این صرافی را چند برابر خواهد کرد). همانطور که می دانید، بایننس شهرت خود را به عنوان صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال حفظ کرده و در حال حاضر بیش از 10 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه را پردازش می کند.

چانگ پنگ ژائو

جوابیه کارنسی دات کام درباره ادعای بایننس

شایان ذکر است که پس از این مصاحبه، سخنگوی صرافی «کارنسی دات کام» (Currency.com) بیانیه زیر را در پاسخ به سخنان مدیرعامل بایننس ارائه کرد: مایل هستیم اعلام کنیم که صرافی ما هیچ گونه ارتباطی با توکن‌های FTT یا صرافی FTX ندارد. هیچ بخشی از صرافی کارنسی دات کام متعلق به صرافی کریپتو FTX یا هر یک از نهادهای مرتبط با آن از جمله آلامدا نیست، یا هرگز متعلق به آن نبوده است. همچنین کارنسی دات کام توکن‌های FTT را در پلتفرم خود ارائه نمی‌ کند. ما به طور عادی به کار خود ادامه می دهیم و مشتریان می توانند مانند همیشه سپرده گذاری و برداشت های خود را انجام دهند. شایان ذکر است که صرافی یاد شده هرگز به هیچ رسانه ای برای انتشار مقاله ای در رابطه با صرافی بایننس پول پرداخت نکرده یا لابی نکرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coinjournal

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×