» آرشیو اخبار » 5 موضوعی که آینده ماینینگ کریپتو را شکل می‌دهند
ماینینگ

5 موضوعی که آینده ماینینگ کریپتو را شکل می‌دهند

24 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، همانطور که بلاکچین اتریوم در انتظار مِرج (The Merge) و انتقال کامل آن به اثبات سهام (PoS) است، بحث گسترده‌تری هم در مورد ماینرها، ماینینگ و آینده آنها مطرح می‌شود. با گذشت زمان بلاکچین اتریوم به طرز باورنکردنی بخش‌بندی شده است. انتظار می‌رود مِرج عصر جدیدی را آغاز کند که در آن اعتباردهنده‌ها و استیک‌کنندگان جایگزین ماینرها می‌شوند. ماینرهایی که منابع زیادی را صرف تجهیزات استخراج اتریوم کرده‌اند ممکن است منسوخ شوند.

بحث‌های اخیر در مورد استخراج در اثبات کار (PoW) و مزایا و معایب آن باعث می‌شود که آینده بازار را بیشتر بررسی کنیم. ماینینگ در سال‌های آینده چگونه تغییر خواهد کرد و ماینرها برای آمادگی چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

موضوعاتی وجود دارد که ماینرهای ارزهای دیجیتال باید از آنها آگاه باشند:

تبلیغات جام جهانی قطر

ماینینگ

کاربرد انرژی های تجدیدپذیر

گرچه این عبارت ممکن است به نظر خیلی رایج باشد، اما حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در صنعت مایننیگ اخیراً مورد توجه قرار گرفته است.

ریگ‌های ماینینگ مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می‌کنند. عملیات ماینینگ در مقیاس بزرگ هزاران ماینر را به طور همزمان به کار می‌گیرد. پیش از این در مورد مصرف انرژی مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال مطالب زیادی نوشته شده است. طبق یک گزارش، استخراج کریپتو تا ۱۱۰ تراوات ساعت انرژی در سال مصرف می‌کند، این مقدار انرژی برابر با نیاز یک کشور است.

پس از اینکه تسلا پرداخت‌های بیت کوین را در سال گذشته متوقف کرد، بحث‌های گسترده‌تری در مورد ماینینگ و ردپای کربن آن بوجود آمده است. در نتیجه، بسیاری در صنعت ماینینگ از عملیات‌های عمدتاً «کربن خنثی» حمایت می‌کنند.

در واقع، یکی از دلایل انتقال بلاکچین اتریوم به اثبات سهام نگرانی‌های زیست محیطی است.

یکی از مهم‌ترین موضوعات در صنعت ماینینگ، دور شدن از انرژی مبتنی بر کربن و حرکت به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر است. این الگو احتمالاً ادامه خواهد داشت، به ویژه هنگامی که فعالان بازار به دنبال مقابله با بدبینان این صنعت هستند.

ماینینگ

منسوخ شدن ماینرها

شاید مهم‌ترین پیامد حرکت بسیاری از توسعه‌دهندگان به اثبات سهام این باشد که ماینرها ممکن است بزودی کنار گذاشته شوند.

این یک حقیقت تلخ است. بسیاری از توسعه‌دهندگان مدل اثبات کار را کنار می‌گذارند و ماینرها در نتیجه این تغییر در حال منسوخ شدن هستند. استیک‌کنندگان و اعتباردهندگان جای آنها را گرفته‌اند. این الگو نیز به احتمال زیاد در آینده ادامه خواهد داشت.

ماینرها باید راه‌های جدیدی برای سوددهی پیدا کنند. با کاهش جذابیت ماینینگ، آینده ماینرها امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.

ماینینگ

افزایش هش‌ریت

هش‌ریت منابع مورد نیاز برای انجام عملیات ماینینگ و ایمن‌سازی بلاکچین بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند.

به گفته کارشناسان این صنعت، هش شبکه بیت کوین در سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. انتظار می‌رود ماینرهای چینی که سال گذشته این فضا را ترک کردند، به تدریج بازگردند و به کشورهای دیگری که از ماینرها استقبال می‌کنند نقل مکان کنند. در عین حال، انتظار می‌رود بازیگران جدیدی هم وارد بازار شوند، به ویژه در زمانی که رکود بازار پشت سر گذاشته شود و رمزرازها سودآورتر شوند.

همه این‌ها به این معنی است که سختی استخراج به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و احتمالاً از بالاترین حد تاریخی ۲۴۸/۱۱ کوینتیلیون هش در ثانیه که در اوایل امسال بدست آمده بود، فراتر خواهد رفت.

ماینینگ

حاشیه سود کاهش یافته

ماینرها به احتمال زیاد در کسب سود حاصل از فعالیت خود با ماینینگ و افزایش نرخ هش مشکل خواهند داشت. با این حال، این امر به حرکت مداوم قیمت بیت کوین در طول زمان بستگی دارد. اگر این اتفاق بیفتد، پاداش‌ها می‌توانند به نصف کاهش یابد و در نهایت رقابت را برای حاشیه‌ سود بالا که ماینرها تاکنون از آن برخوردار بوده‌اند، از بین ببرد.

این یعنی مشاغلی که می‌توانند هزینه‌های خود را پایین نگه دارند و از کارآمدترین ماشین‌آلات استفاده کنند، در دراز‌مدت فعال خواهند ماند. حاشیه سود کمتر بر ماینرهای جدید تأثیر زیادی می‌گذارد و به طور بالقوه منجر به افزایش استخرهای ماینینگ می‌شود.

ماینینگ

کمبود تراشه

انتظار می‌رود در آینده کمبود شدیدی در تراشه‌ها وجود داشته باشد.

ریگ‌های ماینینگ با همان تراشه نیمه هادی ساخته می‌شوند که در ساخت ماشین‌های الکتریکی، تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سال ۲۰۱۹، تقاضا برای این تراشه‌های نیمه هادی ۱۷ درصد افزایش یافته است. افزایش تولید خودروهای الکتریکی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های هوش مصنوعی و سایر موارد منجر به افزایش تقاضا شده و ریگ‌های ماینینگ نیز در حال افزایش هستند.

طبق گزارش‌ها، تولیدکنندگان تراشه‌های نیمه هادی با ۹۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و عرضه برای پاسخگویی به تقاضا افزایش نیافته است.

به دلیل این نابرابری، بازیگران صنعت ماینینگ فعلاً نمی‌توانند تصمیمات کوتاه‌مدت بگیرند. شرکت‌های ماینینگ باید حداقل از یک سال قبل برای فعالیت خود برنامه‌ریزی کنند، زودتر سفارش دهند و منتظر پایان دوره باشند.

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده، تامین این قطعات نیاز به راه حل‌های بلندمدت دارد. انتظار می‌رود کمبود تراشه تا زمانی که برای این مشکل راه حلی پیدا شود، ادامه یابد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×