» آرشیو اخبار » 3 روش برای ترید بیت کوین ‌در روند نزولی
3 روش برای ترید بیت کوین ‌در روند نزولی

3 روش برای ترید بیت کوین ‌در روند نزولی

12 شهریور 1401 6

در بازار صعودی همه نابغه هستند، اما در روند نزولی چگونه باید ترید کرد؟

 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارها در حال حاضر وضعیت ترسناکی دارند و گرچه وضعیت احتمالاً بدتر می‌شود، اما این به این معنا نیست که سرمایه گذاران باید کنار بکشند و از دور بازار را تماشا کنند. در واقع، تاریخ ثابت کرده است که یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید بیت کوین (BTC) زمانی است که هیچ کس در مورد بیت کوین صحبت نمی‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

زمستان کریپتو 2018-2020 را به خاطر دارید؟ به ندرت کسی از جمله رسانه‌های عمومی، در مورد رمزارزها چه مثبت چه منفی صحبت می‌کردند. در واقع در طول این روند نزولی طولانی مدت بازار بود که سرمایه گذاران هوشمند برای روند صعودی بعدی آماده می‌شدند.

البته، هیچ‌کس نمی‌دانست این صعود سهموی «چه زمانی» اتفاق می‌افتد، اما این مثال صرفاً برای نشان دادن این است که گرچه ارزهای دیجیتال در روند نزولی به سر می‌برند، اما هنوز استراتژی‌های عالی برای سود بردن از بیت‌کوین وجود دارد.

بیایید به سه روش برای ترید و سرمایه گذاری در بازار نزولی نگاهی بی اندازیم.

 

خرید از طریق میانگین کم کردن

وقتی صحبت از سرمایه گذاری در بلندمدت می‌شود، نادیده گرفتن قیمت مفید است. سرمایه گذار در این حالت از نوسانات قیمت مصون است و دارایی‌های معدودی را که به آنها باور دارد را شناسایی کرده و به موقعیت‌های معاملاتی خود اضافه می‌کند. اگر پروژه دارای شرایط بنیادی خوب، یک کاربرد قوی و یک شبکه سالم باشد، منطقی است که از استراتژی میانگین کم کردن (DCA) استفاده کنیم.

برای مثال، این نمودار را از میانگین کم کردن روی بیت کوین در نظر بگیرید.

 

3 روش برای ترید بیت کوین ‌در روند نزولی

نتایج میانگین کم کردن روی بیت کوین. منبع: DCA.BTC

سرمایه‌گذارانی که در یک بازه زمانی دو ساله هر هفته 50 دلار به صورت خودکار بیت‌کوین خریداری کرده‌اند، امروز همچنان در سود هستند و طبق استراتژی DCA، نیازی به انجام معاملات، تماشای نمودارها، یا قرار دادن خود در معرض استرس بازار نیست.

 

ترید در جهت روند و خرید در کف‌ها

به غیر از استراتژی میانگین کم کردن، سرمایه گذاران می‌بایست از کف‌های قیمتی هم بهره ببرند. زمانی که قیمت به اشباع فروش رسیده و همه اندیکاتورها در پایین‌ترین سطح خود قرار دارند، معمولاً زمان خوبی برای ورود است، اما با کمتر از 20 درصد از سرمایه.

هنگامی که اندیکاتورهای قیمت به اندازه دو یا چند انحراف استاندارد از حد نرمال خود فاصله دارند، زمان آن رسیده است که دست به کار شوید. تریدرها بازه زمانی سه روزه یا هفتگی را بررسی می‌کنند تا ببینند چه زمانی دارایی‌ها به سطوح حمایتی اصلی خود می‌رسند.

 

3 روش برای ترید بیت کوین ‌در روند نزولی

میانگین متحرک 200 هفته‌ای نقشه حرارتی بیت کوین. منبع: LookIntoBitcoin

برخی دیگر منتظر آن هستند که قیمت میانگین‌های متحرک کلیدی خود مانند 118 DMA، 200 WMA و 200 DMA را به حمایت خود تبدیل کند. تحلیلگران آن‌چین (On-chain) معمولاً ضریب پوئل (Puell Multiple)، اندیکاتور MVRV، اندیکاتور بیت‌کوین پی (Bitcoin Pi indicator) یا شاخص قیمت واقعی (قیمت تحقق یافته- (Reqlized Price را دنبال می‌کنند تا ببینند بیت کوین آیا به کف قیمت بلندمدت خود رسیده است یا خیر.

در هر صورت، باز کردن پوزشن لانگ (Long) در هنگام فروش شدید بازار معمولاً یک معامله نوسانی خوب یا حتی یک نقطه ورود برای یک سرمایه گذاری چند ساله است.

 

ترید نکردن تا زمانی که روند تغییر کند

ترید کردن در بازار نزولی سخت است و حفظ سرمایه و پرتفوی اولویت اصلی است. به همین دلیل، بهتر است برخی از سرمایه گذاران فقط منتظر تایید تغییر روند باشند. همانطور که گفته می‌شود، «روند دوست شماست.» همه در طول روند صعودی نابغه و یک تریدر عالی هستند، پس منتظر بمانید تا روند صعودی بعدی آغاز شود و آن نابغه خوش شانس باشید.

روندهای نزولی، تثبیت قیمت و بازارهای نزولی معمولا تریدرها را دچار ضرر میکند، بنابراین معامله بر خلاف روند عاقلانه نیست مگر اینکه فرد یک PNL مثبت در طول روند نزولی داشته و مهارت در شورت گرفتن (Short) داشته باشد.

برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال، مهم است که در خلاء زندگی نکنند و بازارهای سهام را زیر نظر داشته باشند. معامله گران ارز دیجیتال تمایل دارند فقط بر روی بازارهای ارز دیجیتال تمرکز کنند و این یک اشتباه است زیرا بازارهای سهام و BTC و ETH در دو سال گذشته همبستگی قوی از خود نشان داده اند. در مجموع، بهتر است نمودار شاخص S&P 500، شاخص داو جونز ((Dow Jones یا نزدک (Nasdaq) را در کنار نمودار روزانه BTC یا ETH مشاهده کنید.

 

3 روش برای ترید بیت کوین ‌در روند نزولی

همبستگی بیت کوین با بازارهای سهام. منبع: TheBlock

قابل به ذکر است که به راحتی می توان با حرکات جزئی که در نمودارهای قیمتی چهار ساعته و روزانه بیت کوین رخ می دهد گمراه شد، و به راحتی می توان بر اساس این باور که بیت کوین در آستانه بازگشت است، با باز کردن موقعیت‌های سنگین فریب خورد.

زیر نظر داشتن ساختار بازار و عملکرد قیمت بزرگترین شاخص‌های سهام، دیدگاه خوبی در مورد قدرت و مدت هر روند صعودی یا نزولی بیت کوین به ما میدهد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×