» آرشیو اخبار » 3 دلیل اینکه بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است
3 دلیل اینکه بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است

3 دلیل اینکه بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است

30 مرداد 1401 10

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روند بازارهای نزولی قبلی، شرایط ضعیف تکنیکالی و عوامل کلان همچنان از افت بیشتر قیمت بیت‌ کوین حکایت دارند.

 

قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ 20 آگوست (29 مرداد) اندکی بهبود یافت اما این ارز دیجیتال همچنان در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی خود در دو ماه گذشته قرار دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

سیگنال کف قیمت بیت کوین توسط اندیکاتور نوار هش

در نمودار روزانه، قیمت بیت کوین با 2.58 درصد افزایش در تاریخ 29 مرداد به 21 هزار و 372 دلار رسید، اما قیمت همچنان 14.5 درصد نسبت به اول هفته پایین‌تر است که بدترین بازده هفتگی آن از اواسط آگوست به حساب می‌آید. با این وجود، بعضی از شاخص‌های آن‌چین (On-chian) نشان می‌دهد که فاز اصلاح بیت کوین ممکن است به پایان برسد.

یکی از این شاخص‌ها نوار هش (Hash Ribbons) است، معیاری که هش ریت بیت‌ کوین را برای تعیین اینکه ماینرها در حالت انباشت یا کاپیتولاسیون هستند، ردیابی می‌کند. اکنون این معیار نشان می‌دهد که کاپیتولاسیون ماینرها برای اولین بار از اوت 2021 به پایان رسیده است، که می‌تواند منجر به تغییر روند قیمت از منفی به مثبت شود.

3 دلیل اینکه بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است

نوار هش بیت کوین. منبع: Glassnode

با این وجود، بیت کوین هنوز تحت تأثیر انبوهی از شاخص‌های منفی، از شرایط تکنیکالی گرفته تا فاکتورهای کلان قرار دارد. بنابراین، علیرغم معیارهای مثبت آن‌چین، نمی‌توان ادامه روند نزولی را رد کرد.

اکنون سه ​​دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

شکسته شدن قیمت از کف الگوی گوه

سقوط قیمت BTC در این هفته باعث شکسته شدن قیمت از کف الگوی گوه افزایشی شده که حاکی از ضرر بیشتر این ارز دیجیتال در هفته‌های آینده است.

گوه‌های افزایشی الگوهای بازگشتی نزولی هستند که پس از افزایش قیمت در یک کانال صعودی شکل می‌گیرند و پس از شکسته شدن قیمت از کف الگو فعال می‌شوند. این امر می‌تواند منجر به افت قیمت به اندازه حداکثر ارتفاع الگو شود.

 

3 دلیل اینکه بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است

نمودار قیمت روزانه بیت کوین به همراه الگوی گوه افزایشی. منبع: TradingView

طبق نمودار بالا، هدف قیمتی این الگو از نظر تکنیکالی، سطح 17 هزار و 600 دلار است. به عبارت دیگر، قیمت بیت کوین می‌تواند در ماه سپتامبر 25 درصد کاهش یابد.

 

گاوهای بیت کوین فدرال رزرو را اشتباه قضاوت کردند

بیت کوین در طول شکل‌گیری الگوی گوه افزایشی خود، پس از آنکه در ماه ژوئن به قیمت 17500 دلار سقوط کرد، تقریباً 45 درصد افزایش یافت.

نکته جالب این است که روند صعودی بیت کوین با انتظارات رو به رشد سرمایه گذاران مبنی بر اینکه تورم به اوج خود رسیده و فدرال رزرو از مارس 2023 شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد، هم‌زمان بود.

این انتظارات پس از بیانیه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در 27 جولای پدیدار شد.

جروم پاول: «احتمالاً زمانی که اثر مثبت سیاست‌های پولی خود بر اقتصاد و تورم را مشاهده کنیم، از سرعت افزایش‌ نرخ بهره کاسته خواهد شد.»

با این وجود، بیشتر مقامات پیش‌بینی می‌کنند که نرخ‌ بهره تا پایان سال 2023 به 3.75 درصد برسد و در سال 2024 به 3.4 درصد کاهش یابد. بنابراین، احتمال کاهش نرخ‌ بهره همچنان محل گمانه زنی است.

 

3 دلیل اینکه بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است

هدف نرخ بهره ضمنی صندوق‌های فدرال رزرو. منبع: فدرال رزرو

همچنین جیمز بولارد (James Bullard)، رئیس بانک مرکزی ایالت سنت لوئیس در نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی در ماه سپتامبر، خاطرنشان کرد که از سومین افزایش متوالی 75 واحدی نرخ بهره حمایت خواهد کرد. این بیانیه مطابق با تعهد فدرال رزرو برای کاهش تورم به 2 درصد از سطح 8.5 درصد فعلی است.

به عبارت دیگر، بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های پر ریسک‌، که با شروع سیاست انقباضی فدرال رزرو در ماه مارس در روند نزولی قرار گرفتند، باید برای چند سال آینده تحت فشار باقی بمانند.

 

حکایت روندهای تاریخی از افت قیمت بیت کوین

طبق روند بازارهای نزولی قبلی، افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین ممکن است فقط یک سیگنال صعودی کاذب باشد.

3 دلیل اینکه بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD. منبع: TradingView

در طول سیکل نزولی سال 2018، قیمت بیت کوین تقریباً 100 درصد (از حدود 6 هزار دلار به بیش از 11 هزار و 500 دلار) افزایش یافت و سپس با سقوط به 3 هزار و 200 دلار تمام دستاوردهای خود را از دست داد. قابل ذکر است که چنین افت و خیزهایی در سال های 2019 و 2022 نیز رخ داده است.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegrph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×