» ارز دیجیتال » 70 درصد از معاملات صرافی‌های قانونگذاری نشده، معاملات شستشو است
صرافی

70 درصد از معاملات صرافی‌های قانونگذاری نشده، معاملات شستشو است

8 دی 1401 6

با توجه به شرایط صرافی‌ها با شکست FTX، یک مقاله تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که تقریباً از هر چهار تراکنش در صرافی‌های غیرقانونی، سه تراکنش جعلی هستند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز ،با توجه به شرایط صرافی‌ها با شکست FTX، یک مقاله تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که تقریباً از هر چهار تراکنش در صرافی‌های غیرقانونی، سه تراکنش جعلی هستند.

یک مقاله کاری با عنوان کریپتو واش تریدینگ “Crypto Wash Trading” اخیراً توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (NBER) منتشر شده است. این مقاله با استفاده از الگوهای آماری و رفتاری برای تعیین اینکه کدام تراکنش‌ها مشروع هستند یا خیر، 29 صرافی غیرقانونی را مورد مطالعه قرار داد و به این نتیجه رسید که به طور متوسط ​​بیش از 70 درصد از حجم داخل پلتفرم‌ها، معاملات شستشو هستند.

محققان دریافتند که حجم معاملات شستشوی برخی صرافی‌ها به 80 درصد از کل حجم معاملات می‌رسد. محققان نوشتند که در دوازده «صرافی ردیف 2»، معاملات شستشو تقریباً 80 درصد از کل حجم معاملات را تشکیل می‌داد. محققان نوشتند:

تبلیغات جام جهانی قطر

“این تخمین‌ها تنها در سه ماهه اول سال 2020 به معاملات شستشوی بیش از 4.5 تریلیون دلار در بازارهای نقدی و بیش از 1.5 تریلیون دلار در بازارهای مشتقه تبدیل شده است.”

به گفته محققان، مشوق‌های کوتاه مدتی برای تجارت شستشو وجود دارد. این مطالعه نشان داد که تراکنش‌های جعلی اغلب بر رتبه بندی صرافی‌ها در وب سایت‌های داده و آمار مانند کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، تراکنش‌های جعلی نیز در کوتاه‌مدت بر قیمت‌های کریپتو در صرافی‌ها تأثیر می‌گذارند.

در همین حال، خرابی FTX همچنان توجه را به خود جلب می‌کند، زیرا کیف پول‌های مرتبط با آلامدا ریسرچ (Alameda Research) حرکت‌هایی را نشان داده‌اند و حدود 1.7 میلیون دلار دارایی را از طریق میکسرهای کریپتو انتقال داده اند. این تحرکات چند روز پس از آزادی سم بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX با وثیقه 250 میلیون دلاری مشاهده شد.

از آنجایی که سقوط FTX به اعتماد مردم به صرافی‌های متمرکز (CEX) لطمه زد، مدیرانی که روی CEX کار می‌کنند، نظرات خود را در مورد اینکه چگونه می‌توانند اعتماد کاربران را به خود جلب کنند، ابراز کرده‌اند. در 25 نوامبر ( ۴ آذر) کوین تلگراف با رهبران مختلف در صرافی‌های رمزارزی صحبت کرد و دریافت که بسیاری از این موضوع که صنعت همچنان می‌تواند پس از FTX را بازیابی کند، مثبت است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×