» آرشیو اخبار » گلدمن ساکس به دنبال خرید سلسیوس

گلدمن ساکس به دنبال خرید سلسیوس

5 تیر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «گلدمن ساکس» در حال آماده شدن برای جذب 2 میلیارد دلار از سرمایه گذاران به منظور به دست آوردن دارایی‌های سلسیوس در میان مشکلات مالی جدی آن است.

منابع مطلع ادعا می‌کنند که این معامله به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا در صورت اعلام ورشکستگی شرکت سلسیوس، دارایی‌های آن را با قیمت پایین خریداری کنند. سلسیوس بیش از 11 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت جمع آوری کرده بود و قبل از مسدود کردن برداشت‌ها در اوایل ماه جاری میلادی، در مجموع 8 میلیارد دلار به مشتریان وام داده بود.

با سقوط بازار کریپتو، سلسیوس با مشکلات نقدینگی جدی مواجه شد. طبق گزارش‌ها، گلدمن ساکس به دنبال گرفتن تعهد از صندوق‌های ارز دیجیتال وب3 و همچنین شرکت‌های مالی قدیمی با پول نقد فراوان است. این غول بانکی همچنین در حال مذاکره با صندوق‌هایی است که در زمینه دارایی‌های آسیب دیده تخصص دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

این مسئله برای مشتریان سلسیوس چه معنایی دارد؟

دارایی‌های سلسیوس عمدتاً رمزارز هستند که با قیمت‌ کمی فروخته خواهند شد و بعداً توسط سرمایه گذاران شرکت کننده مدیریت می‌شوند.

بنیانگذار و مدیر عامل سابق بیت مکس (BitMEX)، آرتور هیز، به این نتیجه رسیده است که گلدمن ساکس سرمایه خود را برای این ترتیب پیشنهادی اختصاص نمی‌دهد.

وی در توییتی گفت: «لطفاً باور نکنید که گلدمن ساکس پول خود را در معرض خطر قرار می‌دهد، مگر اینکه آن‌ها به صراحت این را بیان کنند. این بانک همان کاری را انجام می‌دهد که بانک‌های مشاوره‌ای انجام می‌دهند، مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران را جمع‌آوری می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا در ازای هزینه‌ای اقدام به خرید دارایی‌های آسیب دیده کنند.»

به عقیده او، جامعه تنها زمانی باید خوشحال شود که این غول بانکی با موفقیت دارایی‌های سلسیوس را خریداری کرده و برداشت‌ها را باز کند. طلبکارانی که بخشی از پول خود را پس می‌گیرند مطمئناً اعتماد به بازار را باز می‌گردانند و انرژی لازم برای روند صعودی تمام عیار بازار رمزارز را فراهم می‌کنند.

می‌توان اینگونه گفت که سلسیوس به طرز خطرناکی به ورشکستگی نزدیک می‌شود. پیش از این، این وام دهنده رمزارز وکلایی را از شرکت حقوقی Akin Gump Strauss Hauer & Feld LLP استخدام کرد. همانطور که قبلاً گزارش شد، سلسیوس مشاوران بیشتری را از شرکت مشاوره آلوارز و مارسال برای کمک به این شرکت برای تشکیل پرونده ورشکستگی احتمالی جذب کرده است.

سلسیوس از زمان تعلیق برداشت‌ها جزئیات کمی ارائه کرده است. در اطلاعیه 19 ژوئن (29 خرداد)، این شرکت گفت که «هدف ما همچنان تثبیت نقدینگی و عملیات خود است. این روند زمان می‌برد.»

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: زی‌کریپتو

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×