» اسلایدر ویژه » گستره حرکت‌های جهادی در جای جای کشور نیاز به حمایت دارد

گستره حرکت‌های جهادی در جای جای کشور نیاز به حمایت دارد

28 خرداد 1401 6

رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: آمریکایی‌ها از سویی پیغام می‌فرستند که “آماده توافق و مذاکره هستیم”، اما از سوی دیگر بر تحریم‌ها می‌افزایند، دنیا باید حق بدهد که ما به این‌ها اعتماد نداریم.
به گزارش سرویس سیاسی گذار نیوز،آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران اظهار داشت: نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس، در ایجاد امید در دل‌های محرومان و مستضعفان، در ناامید کردن دشمنان، در خلاقیت و ابتکار عمل در شهر و روستا و ایجاد نوآوری‌های بسیاری بی‌بدیل بود.

وی ادامه داد: در مقطعی جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی ادغام و وزارت جهاد کشاورزی شد، با این امید که روحیه جهاد در همه اجزای دولت به‌ویژه جهاد کشاورزی ایجاد شود، چرا که تجربه نشان داد، این نگاه مثبت است، اما برخی این دغدغه را داشتند که این نهاد از آن رسالت اصلی‌اش باز بماند و امید تبدیل به یأس شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: بالاخره ادغام صورت گرفت، اما حرکت جهادی در کشور هرگز تعطیل نشد و تبدیل به گروه‌های جهادی، دانشجویی و طلاب شد. با کسانی که بهترین روزهایشان را کنار روستاییان سپری می‌کنند، هرگز حرکت جهادی در کشور به سردی نگرایید.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس‌جمهور گفت: بچه‌های جهادی وظیفه خود دانستند این حرکت سازنده، در جای جای کشور ادامه پیدا کند. اگر جهاد سازندگی ادغام شد، اما حرکت جهادی هرگز تعطیل نشد، تا امروز حرکت بسیار پررونق ادامه دارد.

وی ادامه داد: آنچه امروز باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که این گستره از حرکت‌های جهادی در جای جای کشور نیاز به حمایت دارد، نیاز به این دارد که این مجموعه از طرف دولت که وظیفه اصلی در رفع محرومیت به‌عهده اوست، حمایت شود. پیشرفت و عدالت وظیفه دولت است و این مجموعه جهادی را باید مورد حمایت خود قرار دهد.

رئیسی بیان داشت: من قبل از اینکه به دولت بیایم این نقیصه را به‌خوبی احساس کردم، باید جریان جهاد سازندگی که شجره مبارکه و طیبه‌ای است که امام بزرگوار آن را غرس کردند، ادامه پیدا کند و تصمیم گرفتم که جریان جهاد سازندگی در کشور احیا شود و گروه‌های جهادی بسیاری که در جای جای کشور فعالیت می‌کنند، از ناحیه دولت حمایت شوند، البته کارشناسان به این نتیجه نرسیدند که جهاد سازندگی از وزارت کشاورزی جدا شود اما شورایی در این باره تشکیل شد.

وی اضافه کرد: بدین منظور با گروه‌های جهادی نشستیم، به معاون اول رئیس‌جمهور هم گفتم “شما هم جلساتی داشته باشید.”، نشست‌های بسیاری تشکیل شد، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که یک مجموعه‌ای به‌عنوان اتاق فکر و پیگیری و رصد کردن که سه نقش مهم را داشته باشد، تشکیل شود، باید نقش دولت سه نقش عمده هدایت، حمایت و نظارت باشد تا کارها به نتیجه برسد.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: برای حمایت از گروه‌های جهادی و پشتیبانی‌های مالی و حقوقی که باید از این گروه‌های بسیار باانگیزه صورت بگیرد، ما شورای جهاد سازندگی را با حضور پیشکسوتان و نیروهای پرانگیزه‌ای که بتوانند کار را دنبال کنند، بنیاد گذاشتیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×