» آرشیو اخبار » گزارش روزانه و هفتگی قیمت طلا
طلا

گزارش روزانه و هفتگی قیمت طلا

12 آذر 1401 5

بازارهای طلا در ابتدا در طول هفته معاملاتی اندکی عقب نشینی کردند، اما قیمت دوباره تغییر کرده و نشانه هایی از رشد را نشان داد. با افزایش بازدهی خزانه داری، طلا در کانال 1785 دلار حمایت می شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای طلا در ابتدا در طول هفته معاملاتی اندکی عقب نشینی کردند، اما قیمت دوباره تغییر کرده و نشانه هایی از رشد را نشان داد. با افزایش بازدهی خزانه داری، طلا در کانال 1785 دلار حمایت می شود. گاز طبیعی به 6.60 دلار کاهش یافت. نفت «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) هم در نزدیکی سطح 81.50 دلار قرار گرفت.

بازارهای طلا تحت فشار هستند، زیرا بازدهی خزانه داری پس از انتشار داده های حقوق و دستمزد غیر کشاورزی ایالات متحده افزایش یافته است.

نمودار هفتگی قیمت طلا

 

تبلیغات جام جهانی قطر

بازارهای طلا در جلسه معاملاتی روز جمعه اندکی عقب گرد کرده و به این ترتیب خریداران وارد بازار شدند.

تحلیل تکنیکال روزانه بازار طلا

طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی عقب نشینی کرد و نشانه هایی از رشد را نشان داد. در این مرحله، اگر قرار باشد بازار از بالای دو کندل پایانی شکسته شود، احتمالاً می‌توانیم به سطح 1850 دلار و شاید حتی سطح 1900 دلار حرکت کنیم. اخیرا شاهد افزایش قیمت طلا بوده‌ایم. در حال حاضر به نظر می‌رسد که بازار تلاش می‌کند تا روند صعودی کلی را ادامه دهد. اگر بتوانیم به نقاط اوج برسیم، فکر می کنم شتاب بیشتری را در این بازار شاهد خواهیم بود.

از طرف دیگر، اگر به سمت پایین برگشته و به زیر کندل برسیم در نهایت شاهد یک روند نزولی بوده و شاید حتی به میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) برسیم. در نهایت، این وضعیتی است که در آن بازارها همچنان بسیار پر سر و صدا هستند، و با این شرایط، به احتمال زیاد وضعیتی است که ما شاهد رفتارهای نوسانی زیادی خواهیم بود. پشتیبانی گسترده سطوح پایین تر، احتمال حرکت را به سمت سطح 1750 دلار باز می کند.

در نهایت، من فکر می‌کنم این بازاری است که هر نوع حرکتی شتاب اندکی داشته و به نظر می رسد که طلا در نهایت از همان روند نقره پیروی می کند. با این وجود می توان گفت که طلا در نهایت بالا می رود، هر چند که ممکن است گاه به گاه شاهد اندکی عقب نشینی باشیم تا بازار تثبیت شود. به عنوان یک سرمایه‌گذار، اگر در بازار حضور دارید، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید، همچنین به خاطر داشته باشید که این بازار فرصت های ورود و خروج زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد، بنابراین اصلا عجله نکنید.

نمودار روزانه طلا

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×