» آرشیو اخبار » گزارش هفتگی بازار طلا و فلزات گرانبها؛ پیش بینی قیمت
طلا جهانی

گزارش هفتگی بازار طلا و فلزات گرانبها؛ پیش بینی قیمت

28 آبان 1401 5

بازار طلا در طول هفته معاملاتی اندکی افزایش یافت تا دوباره نشانه‌هایی از قدرت را نشان داده و کندل سبز هفته قبل را به نمایش بگذارد. با این حال، بازار طلا تا حدودی از از سودهای کسب شده دست کشید. هفته قبل شاهد حرکت صعودی بزرگی بودیم، اما در نهایت نتوانستیم به ثبات برسیم.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار طلا از سودهای اول هفته خود چشم پوشی کرد. گرچه بازار طلا در طول هفته اندکی افزایش یافته و متحرک نمایی 50 هفته ای را آزمایش کردد، اما در نهایت این بازارها روند معکوس را در پیش گرفتند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بازار طلا

بازار طلا در طول هفته معاملاتی اندکی افزایش یافت تا دوباره نشانه‌هایی از قدرت را نشان داده و کندل سبز هفته قبل را به نمایش بگذارد. با این حال، بازار طلا تا حدودی از از سودهای کسب شده دست کشید. هفته قبل شاهد حرکت صعودی بزرگی بودیم، اما در نهایت نتوانستیم به ثبات برسیم. به یاد داشته باشید که بسیاری از تحرکات هفته گذشته بر اساس ارقام «شاخص قیمت مصرف کننده» (CPI) در هفته گذشته بود، زیرا دلار آمریکا تا حدی ارزش خود را از دست داد. از آن زمان، تقریبا روند خاصی صورت نگرفته است.

بنابراین، سوال در این مرحله این است که آیا این یک شکست کاذب، و یا شروع اتفاقی بزرگتر بود؟ اگر به زیر سطح 1750 دلار سقوط کنیم، می‌توانیم شاهد کاهش این بازار تا میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای باشیم که به سطح 1700 دلار نزدیک‌تر است. در آن منطقه، من انتظار دارم که کمی عقب‌نشینی ببینیم و بنابراین می‌توانیم شاهد نوسان باشیم.
از سوی دیگر، اگر به بالای سطح 1800 دلار برسیم، می‌توانیم بسیار بالاتر برویم، شاید به سطح 1880 دلار، احتمالاً حتی به سطح 2000 دلار در بلندمدت برسیم. در نهایت، این بازاری است که من فکر می‌کنم همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی است، اما همچنین در نقطه عطف بسیار مهمی قرار دارد که ممکن است بسیاری از مردم از آن مطلع نباشند. با این اوصاف، من به دلیل همبستگی منفی زیاد بین بازار طلا و نرخ بهره و شاخص دلار، باید به نرخ های بهره توجه زیادی کرده و همزمان به دلار آمریکا هم باید توجه داشته باشیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

طلا جهانی

نقره از یک مانع اصلی عقب‌نشینی می‌کند

بازارهای نقره سعی کردند در طول هفته رشد کرده و از سطح 22 دلار عبور کنند. با این حال، به طور قابل توجهی عقب نشینی کردند.

تحلیل تکنیکال هفتگی نقره

بازارهای نقره در طول هفته افزایش یافتند و به سرعت از سطح 22 دلار خارج شدند. با این حال، ما شاهد یک چرخش کامل برای نشان دادن نشانه هایی از تردید بودیم. در این مرحله، بازار همچنان شاهد نوسانات زیادی خواهد بود، به خصوص که ما به سطح 22 دلار به عنوان منطقه ای نگاه می کنیم که قبلاً از حمایت اصلی برخوردار بود. این واقعیت که ما از آنجا عقب نشینی کرده ایم، نشان می دهد که بازار احتمالاً همچنان شاهد سر و صدای زیادی در مجاورت این سطح خواهد بود.

اگر به پایین‌ترین سطح هفته سقوط کنیم، فکر می‌کنم این امکان را داریم که به سطح 20 دلار برگردیم. سطح 20 دلار یک سطح روانی بزرگ برای بازار طلا است، بنابراین به احتمال زیاد شاهد اندکی فشار خرید خواهیم بود. در نهایت، این موضوع همبستگی منفی زیادی با دلار آمریکا و بازارهای نرخ بهره دارد. به احتمال زیاد شاهد ادامه بازار با همان نوع سر و صدایی باشیم که معامله گران در سراسر جهان تلاش می کنند بفهمند که فدرال رزرو چه می کند. با این وجود، به دلیل اینکه بازار نرخ بهره بسیار پرنوسان بوده است، احتمالاً بازارهای نقره در کوتاه مدت نوسانات زیادی خواهند داشت. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که نقره یک جزء صنعتی بزرگ نیز در خود دارد، و اگر اقتصاد جهانی در واقع به کاهش رشد خود ادامه دهد، ممکن است شرایطی داشته باشیم که تقاضا برای نقره کاهش یافته و قیمت ها افزایش یابد.

نمودار نقره

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×