» آرشیو اخبار » بررسی وضعیت بازارهای گاز طبیعی
گاز طبیعی

بررسی وضعیت بازارهای گاز طبیعی

14 آبان 1401 3

بازارهای گاز طبیعی در طول هفته افزایش یافته اند، اکنون این سوال این است که آیا بازار تثبیت می شود یا خیر. اگر بتوانیم بالاتر از سطح 7.00 دلار قرار گیریم، می توانیم به محدوده بعدی بالای نمودار در کانال 10.00 دلار نزدیک شویم.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آمار شرایط آب و هوایی حاکی از احتمال سردتر شدن هوا در اروپا و آمریکاست. این موضوع باعث تغییر روند بازارهای گاز طبیعی شد، به طوری که معاملات آتی گاز طبیعی در ساعات پایانی روز جمعه به بالاترین حد خود رسید. همان طور که گفته شد، مهمترین دلیل این افزایش، پیش بینی هوای سردتر و تقاضای گرمایش بیشتر برای اواسط نوامبر بوده است.

از سوی دیگر گاوهای گازی (معامله گران امیدوار به افزایش قیمت‌ها)، کاهش تولید گاز طبیعی این ماه و پیش بینی تقاضای کوتاه مدت پس از بازگشت صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) فریپورت در تگزاس را به عنوان دو دلیل دیگر برای تقویت قیمت های این هفته ذکر کرده اند. در ساعت 18:18 به وقت گرینویچ، گاز طبیعی دسامبر در رنج قیمتی 6.393 دلار معامله می شود که 0.418 دلار یا 7.00 درصد افزایش یافته است. صندوق سهام گاز طبیعی ایالات متحده (UNG) در حال حاضر 20.67 دلار است که 1.57 دلار یا 8.22 درصد افزایش یافته است..

پیش بینی شرایط آب و هوایی سردتر و افزایش مصرف گاز طبیعی

به گزارش NatGasWeather، از روزهای 12 تا 17 نوامبر الگوهای آب و هوایی تغییر کرده و هوا سردتر می شود. زیرا هوای یخبندان بر فراز غرب حرکت کرده و به سمت شرق در سراسر دره اوهایو و شمال شرقی پخش می‌شود. با این حال، آمارهای آب‌وهواشناسی در تلاشند که زمان دقیق ورود جبهه هوای سرد به مناطق مختلف آمریکا و اروپا و همین طور میزان و ماندگاری آن را تعیین کنند. همچنین به گفته این سازمان، مدل آمریکایی آب و هوا در مقایسه با نوع اروپایی آن تهاجمی تر بوده و با فشار به سمت شرق در حرکت است.

تبلیغات جام جهانی قطر

گزارش ذخیره سازی هفتگی انرژی

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز پنجشنبه گزارش داد که عرضه گاز طبیعی آمریکا در پایان هفته منتهی به 28 اکتبر، 107 میلیارد فوت مکعب (Bcf) افزایش یافته است.

اداره اطلاعات گاز طبیعی (NGI) پیش از این گزارش نوشت، برآوردهای ارائه شده به بلومبرگ نشان می دهد که انتظارات در محدوده 87 تا 109 میلیارد فوت مکعب (Bcf)، با میانگین پیش بینی 102 Bcf است. نتایج نظرسنجی رویترز به میانگین 99 Bcf رسید که برآوردهای بین 81 تا 109 میلیارد فوت مکعب را ​​شامل می شود. دولت گفت که کل ذخایر گاز فعال در انبارها به 3.501 تریلیون فوت مکعب (Tcf) می رسد که 101 میلیارد مکعب مکعب نسبت به سال گذشته و 135 میلیارد فوت مکعب کمتر از میانگین پنج ساله است.

چشم انداز کوتاه مدت

به گزارش NatGasWeather با نزدیک شدن به آخر هفته، بازار احتمالاً به صورت ملموس تری شاهد شکل گیری پیش بینی های اعلام شده برای دوره 18-22 نوامبر خواهد بود. این  به خودی خود می تواند موجی از نوسانات را در تعطیلات روز جمعه و در افتتاحیه بازارها در  روز دوشنبه ایجاد کند. البته در صورتی که مدل های آب و هوایی کماکان آب و هوای سرد را نشان دهند، احتمالا رنج نوسانات بیشتر خواهد شد. اما در صورتی که گزارش های مربوط به شرایط آب و هوا، حاکی از آب و هوای گرم تر باشند، بازار مجددا نزولی شده و فشار فروش بالا خواهد رفت.

گاز طبیعی

تحلیل تکنیکال هفتگی گاز طبیعی

بازارهای گاز طبیعی در طول هفته افزایش یافته اند تا دوباره نشانه هایی از حیات را نشان دهند، اما شایان ذکر است که بازار همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی است، بنابراین اکنون این سوال این است که آیا بازار تثبیت می شود یا خیر. اگر بتوانیم بالاتر از سطح 7.00 دلار قرار گیریم، می توانیم به محدوده بعدی بالای نمودار هم فکر کرده و حتی به سطح 10.00 دلار نزدیک شویم.

از سوی دیگر، اگر بخواهیم به زیر سطح 5.00 دلار سقوط کنیم، احتمالا یک روند طولانی تر نزولی را شاهد خواهیم بود. من فکر می‌کنم که احتمالاً در انتظار نوعی رالی اصلاحی هستیم، که ممکن است قبلاً آن را دیده باشیم. به هر حال، نگرانی‌های زیادی در مورد کاهش شدید رشد اقتصادی در سراسر جهان وجود دارد که تأثیر منفی بر تقاضای کالاها و البته قدرت قیمت‌گذاری کلی خواهد داشت.

اگر در بازار معاملاتی گاز طبیعی هستید، بهتر است تمرکزتان بر روی اروپا باشد. زیرا در شرایط کنونی ذخایر گاز طبیعی اوپا در شرایط چالشی قرار دارد. و اگر شرایط آب و هوایی اروپا تغییر کند، روند گاز طبیعی تغییر خواهد کرد و شاهد یک رالی واقعی خواهیم بود.

مترجم: لیلا درخشان

منبع: fxempirefxempire

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×