» آرشیو اخبار » کنتاکی برق ارزان قیمت را دراختیار تاسیسات ماینینگ قرار می‌دهد
کنتاکی

کنتاکی برق ارزان قیمت را دراختیار تاسیسات ماینینگ قرار می‌دهد

15 آذر 1401 4

دولت محلی در ایالت کنتاکی در حال بررسی آن است که آیا تامین برق با تخفیف برای ماینرها، هزینه‌های برق ساکنان کنتاکی را افزایش می‌دهد یا خیر

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کمیسیون خدمات عمومی کنتاکی (PSC) تحقیقات رسمی خود را در مورد دو قرارداد پیشنهادی آغاز کرده است. به موجب این دو قرارداد، قیمت برق با تخفیفی ویژه برای تاسیسات جدید استخراج رمزارزها ارائه خواهد شد.

ماینینگ در کنتاکی

براساس بیانیه‌ای که روز 5 دسامبر (14 آذر) از سوی گروه حقوق محیط زیست عدالت زمین (Earthjustice) صادر شد، این سازمان دولتی به دنبال آن است که مشخص کند آیا پرداخت یارانه به تاسیسات استخراج رمزارزها هزینه‌های برق را برای ساکنان ایالت کنتاکی افزایش می‌دهد یا خیر.

تبلیغات جام جهانی قطر

جزئیات قرارداد برق یارانه‌ای در کنتاکی

دو قرارداد ماینینگ مورد بررسی، قراردادی بین کنتاکی پاور (Kentucky Power) و شرکت ایبون اینترنشنال (Ebon International LLC) و همچنین شرکت ماینینگ بیت‌کی-کای (Bitki-KY) را شامل می‌شود که به ترتیب یک تاسیسات ماینینگ 250 مگاواتی را در لوئیزا و یک تاسیسات 13 مگاواتی را در وِیوِرلی کنتاکی اداره می‌کنند.

در این قرارداد پیشنهاد شده است که نرخ برق با تخفیف برای تاسیسات ایبون تامین شود، این در حالی است که بیت‌کی-کای قبلاً پس از تصویب لایحه معافیت مالیاتی کنتاکی برای استخراج کنندگان محلی ارزهای دیجیتال، یک اعتبار مالیاتی 250 هزار دلاری از ایالت کنتاکی دریافت کرده است.

گروه عدالت زمین در بیانیه خود استدلال کرده است که استخراج رمزارزها از نظر طراحی «به‌شدت و به‌طور تصاعدی انرژی بر» بوده و ارائه نرخ‌های تخفیفی برای این تاسیسات «می‌تواند منجر به صدور قبض‌های برق بالاتر برای ساکنان منطقه گردد».

توماس سی‌مار (Thomas Cmar)، وکیل ارشد این گروه محیط زیستی، گفته است که “منتظر است جلسات بعدی و فرآیند کشف آغاز شود تا مردم کنتاکی دقیقا بفهمند که با پرداخت یارانه به این تاسیسات، چه چیزی به دست خواهند آورد.”

“امیدوارم کمیسیون چشم خود را به روی وعده‌های توخالی شرکت‌های ماینینگ ارزهای دیجیتال مبنی بر فعالیت آنها به نفع جوامع محلی باز کند و در آینده بر قراردادهایی از این دست نظارت بیشتری اعمال نماید.”

وی افزود: «ماینینگ رمزارز یک صنعت فاقد نظارت و بسیار انرژی‌بر است که ممکن است برای ساکنان کنتاکی هزینه زیادی در بر داشته باشد.» این گروه ادعا کرده است که شرکت‌های ماینینگ رمزارز برخلاف ادعای خود، به دلیل ماهیت خودکار پروسه استخراج، به ندرت فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد می‌کنند.

لین بولدمن (Lane Boldman)، مدیر اجرایی گروه محیط‌زیستی “کمیته حفاظت از کنتاکی”، اضافه کرد که بار هزینه‌های مربوط به ساخت تأسیسات جدید استخراج رمزارزها «غالباً بر دوش مردم عادی می‌افتد» زیرا « برای پوشش هزینه‌ها، قبض‌های برق مردم بالا خواهند رفت».

خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) در گزارش روز نهم اکتبر (17 مهر) خود نوشت که ایالت کنتاکی به کانونی برای شرکت‌های ماینینگ رمزارز تبدیل شده است. طبق این گزارش، بعد از ایالت نیویورک، 20 درصد از برق رایانه‌ای کشور برای فعالیت‌های استخراج اثبات کار در این منطقه تامین می‌شود.

در حالی که بسیاری از گروه های حافظ محیط زیست خواستار آن شده‌اند که بیت کوین (BTC) و سایر بلاکچین‌های مبتنی بر اجماع اثبات کار به دلیل نگرانی‌های مربوط به انرژی، به پروتکل اثبات سهام تبدیل شوند، شورای استخراج بیت کوین اخیرا گزارشی منتشر کرد، مبنی بر این که بیت کوین به زودی می‌تواند با احتراق گاز متان رشته‌ای که پس از استخراج در جو منتشر می‌شود، به یک بلاکچین “کاملاً سبز” تبدیل شود.

گروه عدالت زمین خاطرنشان کرده است که با همکاری شورای منابع کنتاکی (Kentucky Resources Council) به نمایندگی از ائتلاف گسترده‌ای از گروه‌های زیست محیطی مستقر در کنتاکی برای جمع‌آوری نظرات مختلف اقدام کرده و از کمیسیون خدمات عمومی کنتاکی (PSC) می‌خواهد شخصاً این موضوع را بررسی کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×