» ارز دیجیتال » سقوط FTX ؛ تداوم زمستان در انتظار بازار کریپتو
کریپتو

سقوط FTX ؛ تداوم زمستان در انتظار بازار کریپتو

25 آبان 1401 3

طبق اطلاعات ارائه شده توسط صرافی «کوین بیس» نقدینگی ضعیف در بازار کریپتو به احتمال زیاد حداقل تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. این صرافی همچنین تصریح کرد که زمستان رمزارزها نیز تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق اطلاعات ارائه شده توسط صرافی «کوین بیس» نقدینگی ضعیف در بازار کریپتو به احتمال زیاد حداقل تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. این صرافی همچنین تصریح کرد که زمستان رمزارزها نیز تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت.

کوین بیس در گزارشی تحقیقاتی روز سه شنبه اعلام کرد: سقوط صرافی رمزارز FTX پس از ریزش قابل توجه بازار که در ماه های می و ژوئن رخ داده بود، تیر خلاص را به این صنعت زد و وضعیت مثبت در حال ظهور در بازار رمزارزها را از بین برد.

دیوید دوونگ (David Duong) و برایان کوبلیس (Brian Cubellis) 2 تن از تحلیلگران صرافی کوین بیس نوشتند که آشفتگی جدید در بازار ارزهای دیجیتال که ناشی از ورشکستگی صرافی FTX است و همچنین نبود خریداران بزرگ برای انجام معاملات، این بخش را آسیب پذیر کرده است؛ موضوعی که به طور بالقوه زمستان طولانی رمزارزها را طولانی تر خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

سقوط رمزارز

در این گزارش آمده است که روند ورشکستگی FTX از نزدیک تحت نظر و بررسی خواهد بود، اما بخش دارایی های دیجیتال، هنوز هم به شدت تحت تاثیر نرخ بهره در ایالات متحده قرار دارد.

در گزارش مذکور آمده است که بازار کریپتو به احتمال زیاد شاهد تاثیرات ثانویه ناشی از آشکار شدن اقدامات غیر قانونی صرافی FTX خواهد بود، زیرا به تدریج مشخص خواهد شد که کدامیک از همتایان این صرافی به آن یا شرکت خواهرش یعنی آلامدا ریسرچ وام داده یا با آن ها تعامل داشته است؛ همچنین آشکار خواهد شد که این بدهی ها دقیقا چه مقدار هستند.

کوین‌ بیس در این گزارش تاکید کرده است که نقدینگی اندک بازار رمزارز دست کم تا پایان سال ادامه خواهد داشت و اشاره کرد که تسلط استیبل کوین ها به 18 درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال رسیده، به گونه ای که از حدود 1 میلیارد دلار در 12 نوامبر تا پایان ماه گذشته به حدود 800 میلیون دلار کاهش یافته است. شایان ذکر است که استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که ارزش آن با دارایی دیگری مانند دلار آمریکا یا طلا مرتبط است.

زمستان ارز دیجیتال

در این گزارش آمده است: «ترکیب افزایش هش ریت که در نتیجه بالا بردن سختی شبکه ایجاد می شود، افزایش هزینه‌ های انرژی و کاهش ارزش بیت کوین در شرایط کنونی شرایط بسیار دشواری را برای استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین ایجاد کرده است. هش ریت معیاری از قدرت محاسباتی است که به استخراج بیت کوین نسبت داده می شود و با افزایش هش ریت، دشواری استخراج ارز دیجیتال نیز افزایش می یابد.

کوین بیس در پایان این نوشته تاکید می کند که سقوط صرافی FTX بدون شک به اعتماد سرمایه گذاران در این بخش آسیب رسانده است و اصلاح آن مدتی طول می کشد؛ موضوعی که به طور بالقوه زمستان کریپتو را چندین ماه دیگر و حتی شاید تا پایان سال 2023، تمدید می کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coindesk

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×