» آرشیو اخبار » تاثیر رخدادهای اخیر بر آینده صنعت کریپتو
کریپتو

تاثیر رخدادهای اخیر بر آینده صنعت کریپتو

26 آبان 1401 2

بازار کریپتو دیگر زمانی برای از دست دادن ندارد. روزهایی وجود دارد که موفقیتی که طی سال ها به دست آمده از بین خواهد رفت. ورشکستگی FTX نمونه ای از این رخداد بود

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار کریپتو دیگر زمانی برای از دست دادن ندارد. چند هفته ای هست که بازارها و پیشرفت های فنی وابسته به آن از حرکت آرام حلزون نیز آهسته تر بوده است. پس از آن اما روزهایی وجود دارد که تنها در چند ساعت، کل موفقیت هایی که طی سال ها به دست آمده بود از بین خواهد رفت. ورشکستگی FTX به عنوان دومین صرافی بزرگ در این صنعت، نمونه ای از این رخداد بود که طی چند ساعت بازار رمزارزها را به گل نشاند.

رخدادی که موجب شد تا تنها طی چند روز، یکی از شرکت‌ های مطرح ارزهای دیجیتال نابود شده و تبعات آن کل این بازار را تحت‌الشعاع قرار دهد. شایان ذکر است که این مشکل بازارها را تحت تاثیر قرار داده و تردیدهای جدید را در مورد ثبات این صنعت به وجود آورده است.

به دنبال این ماجرا، صندوق‌ ها و پروژه‌ های رمزنگاری صدها میلیون دلار خود را در صرافی‌ها از دست داده ‌اند و برخی شرکت‌ های وام ‌دهنده فعالیت‌های خاصی را که پیشتر انجام می دادند به حالت تعلیق در آورده اند. به عنوان مثال، بانک سرمایه‌گذاری کریپتو جنسیس گلوبال تریدینگ یکی از این نمونه ها است که روز چهارشنبه 16 نوامبر (25 آبان) فعالیت های مربوط به وام‌ دهی و برداشت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد. طبق گزارش های کوین دسک، جنسیس گلوبال کپیتال در عملکرد سه ماهه سوم امسال که جدیدا تکمیل شد، 2.8 میلیارد دلار وام فعال داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

درار اسلام، مدیر عامل فعلی این سازمان، اوایل روز گذشته به مشتریان گفت که مشکلات شرکت مربوط به سقوط FTX است.

بازار کریپتو

 

واکنش بازار به ورشکستگی FTX و تعلیق وام دهی جنسیس گلوبال کپیتال

تعداد زیادی از فعالان بازار در صنعت کریپتو در توییتر درباره اینکه چگونه مشکلات جنسیس بر بازار تاثیر می گذارد، تئوری هایی را مطرح کردند. از تأثیر روی بیت کوین و محصولات اتر مربوط به شرکت سرمایه گذاری متعلق به گروه ارز دیجیتال (DCG) و گری اسکیل (Grayscale) گرفته تا تاثیر آن روی کارمندان آنچینی که به مشکل در صرافی ارز دیجیتال «جمینی» Gemini اشاره می کنند.

برخی بر این باورند که تلاش برای یافتن منابع نقدینگی برای جنسیس ممکن است باعث شود که برخی از دارایی های خود یعنی «گری اسکیل بیت‌ کوین تراست» (GBTC) را آزاد کند، که این امر باعث می شود تا قیمت بیت کوین تا 8000 دلار سقوط کند.

جنسیس یک بازیگر بزرگ در عرصه رمزارز است که یک سال پیش، یک بازیگر بزرگ در حوزه رمزارزها بود، البته پیش از اینکه 50 میلیارد دلار وام به صورت کلی و 12.5 میلیارد دلار وام فعال داشته باشد.

فعالان بازار مالی سنتی، بحران جاری را به رویدادهای کلان تاریخی مانند تحمیل میلیارد دلاری مدیریت سرمایه بلندمدت (LTCM) در اوایل دهه 1990 و سقوط شرکت خدمات مالی «برادران لهمان» (Lehman Brothers)در سال 2008 تشبیه می‌کنند.

سقوط بازار

برخی از این موسسات ممکن است تا مدتی دیگر در آشفتگی های فعلی گرفتار شوند. پیش‌بینی فصل‌ های بعدی بازار کریپتو در این دوره ناخوشایندی که اینک در آن قرار داریم، امری بسیار دشوار است، اگرچه احتمال بدتر شدن شرایط نیز وجود دارد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coindesk

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×