» آرشیو اخبار » کدام بیمه از طرح دارویار عقب مانده است؟
کدام بیمه از طرح دارویار عقب مانده است؟

کدام بیمه از طرح دارویار عقب مانده است؟

30 مهر 1401 4

با اجرای طرح دارویاری، قرار شد مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی و نیمایی، به حساب داروخانه ها واریز شود تا دارو برای مردم گران نشود. اما، یکی از بیمه ها در پرداختی «یارانه دارو» عقب مانده است.

به گزارش گذارنیوز، طرح دارویاری از ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در کشور کلید خورد و بر اساس همین طرح، قیمت دارو برای تولید کنندگان داخلی به مرز واقعی نزدیک شد تا دچار ضرر و زیان نشوند.

در همین حال، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولید کنندگان دارو، مابه التفاوت آن با نرخ ارز نیمایی از طریق سازمان برنامه و بودجه به بیمه‌های پایه پرداخت می‌شود تا قیمت دارو برای مردم گران نشود.

در واقع، یارانه دارو به حساب بیمه‌های پایه واریز و از این طریق به داروخانه‌ها منتقل می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تأمین اجتماعی، دو سازمان بزرگ بیمه‌ای در کشور هستند که احاد مختلف جامعه را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای خود قرار داده اند. از همین رو، سهم زیادی در پرداخت یارانه دارو به داروخانه‌ها دارند.

از سوی دیگر، داروخانه‌ها انتظار دارند که یارانه دارو به صورت آنلاین در حساب آنها باشد تا دچار مشکل نقدینگی برای خرید دارو نشوند.

با گذشت سه ماه و چند روز از اجرای طرح دارویاری، به نظر می‌رسد که سازمان بیمه سلامت ایران، در پرداخت یارانه دارو به داروخانه‌ها، خوش قول بوده است. اما، سازمان تأمین اجتماعی، نتوانسته آن طور که باید و شاید در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، به روز باشد. به طوری که سیدحیدر محمدی دبیر ستاد اجرایی طرح دارویاری، گفته است: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین دستگاه‌های اجرایی ذی ربط مقرر شد ماهانه ۴ هزار میلیارد تومان بابت اجرای طرح دارویاری و بر اساس عملکرد توسط سازمان برنامه و بودجه به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود.

وی در همین ارتباط عنوان داشته که وضعیت پرداخت بیمه سلامت به صورت سرپایی تا پایان شهریور ۱۴۰۱ و وضعیت پرداخت بیمه تأمین اجتماعی به صورت سرپایی تا پایان تیر ۱۴۰۱ و بستری تا ابتدای آبان ۱۴۰۰ بوده است. همچنین، پرداختی نیروهای مسلح به صورت سرپایی و بستری تا پایان تیر ۱۴۰۱ بوده است.

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×