» آرشیو اخبار » کاهش 98 درصدی صدور اتر پس از مِرج
مِرج

کاهش 98 درصدی صدور اتر پس از مِرج

4 مهر 1401 2

بر اساس داده‌های زنجیره‌ای، از زمان اجرای مِرج (The Merge)، تعداد اترهایی که روزانه چاپ می‌شوند به شدت کاهش یافته است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس داده‌های آنچین، از زمان اجرای مِرج (The Merge)، تعداد صدور روزانه اتر به شدت کاهش یافته است و نشان می‌دهد که این دارایی در مسیر ضد تورمی شدن قرار دارد.

طبق داده‌های ارائه شده توسط اولترا ساند مانی (Ultra Sound Money)، نرخ صدور اتر پس از اجرای مِرج، ۹۸ درصد کاهش یافته است.

پس از این انتقال، عرضه شبکه به میزان ۷ هزار و ۳۸۵/۴۷ اتر افزایش یافته است. در حالی که اگر اتریوم هنوز بر اساس مدل اجماع اثبات کار (PoW) اجرا می‌شد، این عدد به ۱۲۸ هزار و ۴۲۲/۱۳ اتر رسیده بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

در ۲۴ ساعت گذشته، عرضه اتر ۰/۳۴ درصد افزایش یافته است. تحت مدل اجماع اثبات کار و در مدت مشابه، انتظار می‌رفت که افزایش عرضه به ۳/۸۶ درصد برسد.

به اعتقاد برخی، کاهش صدور توکن‌ها فقط در نتیجه‌ی گذار به اثبات سهام (PoS) نیست. آنها این تغییر را به کاهش فعالیت در شبکه اتریوم نیز نسبت می‌دهند، یعنی هزینه تراکنش‌ها هم پایین‌تر آمده است.

فعالیت شبکه قبل از مِرج نیز کاهش یافته بود، با این تفاوت که کوین‌های بیشتری همچنان تحت مدل اثبات کار چاپ می‌شدند.

پس از مِرج، شاهد کاهش ۹۸ درصدی چاپ اتر بودیم

اتریوم هنوز ضد تورمی نشده است

با این حال، اتریوم هنوز یک دارایی ضد تورمی محسوب نمی‌شود، زیرا در حال حاضر مقدار توکن‌های چاپ شده بیشتر از توکن‌های سوزانده شده است. عرضه همچنان در حال رشد است، حتی اگر سرعت آن بسیار کند باشد.

در روز گذشته، حدود ۵۱۹ اتر سوزانده شده است، اما شبکه روزانه حدود ۷۷۲ اتر چاپ می‌کند.

آرتور هیز (Arthur Hayes)، بنیانگذار صرافی بیت‌مِکس (BitMEX) گفته بود که به نظر او، اتریوم پس از مِرج نیازی به ضد تورمی شدن ندارد. به گفته وی، اگر افزایش قیمت قابل توجهی صورت گیرد، هدف اتریوم برای تبدیل شدن به یک «کامپیوتر غیرمتمرکز» می‌تواند بسیار مهم باشد. او افزود که به جای ضد تورمی شدن، باید بر کاهش تورم اتریوم پس از مِرج تمرکز کنیم.

لوکاس اوتومورو (Lucas Outumoro)، رئیس بخش تحقیقات شرکت اینتو دِ بلاک (IntoTheBlock)، پیش‌بینی کرده که اگر تقاضا برای اتریوم پایین بماند، اتر ممکن است پس از مِرج کمی ضد تورمی شود.

پس از مِرج، شاهد کاهش ۹۸ درصدی چاپ اتر بودیم

قیمت اتر عملکرد ضعیفی دارد

با وجود کاهش شدید نرخ چاپ اتر، قیمت آن همچنان ضعیف است. اتر پس از افت ۹/۶ درصدی در هفت روز گذشته، حالا تقریباً در محدوده ۱۳۰۰ دلار معامله می‌شود.

تمام دستاوردهای جزئی، که اتریوم در طول مِرج به آنها دست یافته بود، اکنون از بین رفته‌اند. آخرین باری که قیمت اتر تا این حد افت داشته، در ماه جولای (تیر) و پس از سقوط بازار رمزارزها بود.

چندین تحلیلگر پیش‌بینی کرده بودند که عملکرد قیمتی اتریوم پس از تکمیل مِرج بهبود خواهد یافت. اما قیمت اتریوم از زمان این انتقال عمدتا منفی بوده و از آن روز حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مترجم: امیر ملک پور
منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×