» آرشیو اخبار » کاهش 41 درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی
کاهش

کاهش 41 درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی

8 مهر 1401 3

براساس آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۴ ماه نخست امسال، ۷ هزار و ۴۵۸ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰.۹ درصد کاهش داشته است

به گزارش گذارنیوز؛ داده‌های آماری این گزارش رقم ۱۲ هزار و ۶۱۶ فقره جواز تاسیس را برای چهار ماه نخست ۱۴۰۰ اعلام کرده و افزوده است: اشتغال مجوز‌های صادره در این بخش نیز در چهار ماه نخست ۱۴۰۰، ۳۵۷ هزار و ۹۵۷ نفر بوده که این رقم در چهار ماه نخست ۱۴۰۱ به ۱۹۲ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است و کاهش ۳۷.۵ درصدی اشتغال در این بخش را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، تعداد مجوز‌های پروانه بهره برداری صنعتی نیز کاهش ۱۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد و از عدد ۲ هزار و ۲۸۷ فقره در چهار ماه نخست ۱۴۰۰ به هزار و ۸۹۴ فقره در چهار ماه اول ۱۴۰۱ رسیده است.
این گزارش می‌افزاید: اشتغال مجوز‌های صادره در این بخش نیز از ۵۹ هزار و ۲۲۷ نفر در چهار ماه نخست ۱۴۰۰ به ۳۴ هزار و ۸۲۵ نفر رسیده است که ۴۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در این گزارش، داده‌های آماری بخش معدن نیز ارائه شده که در مجموع در بازه زمانی مورد بررسی، در مقایسه با بخش صنعت، شرایط بهتری داشته است؛ بدین صورت که اگرچه در بخش گواهی کشف و پروانه بهره برداری شاهد رشد منفی بوده ایم، اما در بخش اشتغال مجوز‌های صادره و گواهی اکتشاف رشد مثبت اتفاق افتاده است.
بر این اساس؛ تعداد پروانه‌های اکتشاف صادره شده از ۲۸۷ فقره در چهار ماه نخست ۱۴۰۰ به ۲۹۷ فقره در چهار ماه اول سال ۱۴۰۱ رسیده که افزایش ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.
در بخش گواهی کشف نیز با کاهش ۴.۲ درصدی، تعداد مجوز‌های صادر شده از ۱۴۳ فقره در چهار ماه نخست ۱۴۰۰ به ۱۳۷ فقره در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رسیده است. تعداد پروانه‌های بهره برداری بخش معدن نیز از ۱۵۹ فقره در چهار ماه اول ۱۴۰۰ به ۱۵۳ فقره در چهار ماه نخست ۱۴۰۱ کاهش یافته که معادل رشد منفی ۳.۸ درصدی است.
با وجود رشد منفی در بخش گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن، اشتغال مجوز‌های صادر شده با رشد ۶۱.۱ درصدی مواجه بوده و از هزار و ۵۷۶ نفر در چهار ماه نخست ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۵۲۵ نفر در چهار ماه اول ۱۴۰۱ رسیده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×