» آرشیو اخبار » کاهش قراردادهای حمایت مالی صرافی Crypto.com
حمایت مالی

کاهش قراردادهای حمایت مالی صرافی Crypto.com

16 مهر 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گزارش شده است که صرافی رمزارزی کریپتو دات کام (Crypto.com) در بحبوحه تعدیل نیروهای خود و رکود بازار، تعداد قراردادهای حمایت مالی خود با سازمان‌های ورزشی را کاهش داده است.

بر اساس گزارشی در تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر)، آسا هایکِن (Asa Hiken)، گزارشگر حوزه فناوری اَد اِیج (Ad Age) گفت که صرافی Crypto.com تعداد قراردادهای حمایت مالی منعقد شده با سازمان‌های ورزشی بزرگ، از جمله باشگاه فوتبال آنجل سیتی (Angel City) لس آنجلس، جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر و مسابقات ورزش الکترونیک در توئیچ را کاهش داده است. در برخی موارد گزارش شده که این صرافی در تلاش است تا به طور کامل از این قراردادها خارج شود. هایکِن از زبان کارمندان سابق و فعلی Crypto.com، که نامشان فاش نشده، گفت که این صرافی رمزارزی پس از رکود بازار در ماه می (اردیبهشت)، چنین اقداماتی را در نظر گرفته است.

هایکِن می‌گوید: «این شرکت رمزارزی، در زمان رشد قیمت‌ها، سهم بازار بسیار بزرگی داشت؛ اکنون که بازار سقوط کرده، باید با تصمیمات پرهزینه خود دست و پنجه نرم کند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

حمایت مالی

طبق گزارش‌ها، وکلای آنجل سیتی مدعی شده‌اند که این صرافی رمزارزی ابتدا پرداخت‌های خود را متوقف و در نهایت از این معامله عقب‌نشینی کرده است. قرارداد Crypto.com و آنجل سیتی در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) منعقد شد. یکی از کارمندان سابق Crypto.com ادعا کرده است که، این شرکت ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ تعداد بسته‌های حمایت مالی خود را که به عنوان بخشی از قرارداد آنها با فیفا محسوب می‌شود، به نصف کاهش دهد.

سایر فعالیت‌های حمایتی Crypto.com

صرافی Crypto.com در ۱۲ ماه گذشته چندین قرارداد حمایت مالی و بازاریابی برجسته منعقد کرده است؛ از جذب مت دِیمون (Matt Damon)، بازیگر هالیوودی برای حضور در کمپین تبلیغاتی «خوشبختی از آن شجاعان است (Fortune Favors the Brave)» گرفته تا امضای یک توافقنامه ۷۰۰ میلیون دلاری برای تغییر نام مرکز اِستیپ‌لِس (Staples) در لس آنجلس به ۤکریپتو دات کام آرِنا (Crypto.com Arena).

حمایت مالی

کوین تلگراف (Cointelegraph) در ماه سپتامبر (شهریور) گزارش داد که Crypto.com از یک قرارداد حمایت مالی نیم میلیارد دلاری با اتحادیه فوتبال اروپا، لیگ قهرمانان اروپا خارج شده است. این گزارش حاکی از آن بود که سایر همکاری‌های اصلی این صرافی، از جمله قرارداد پنج ساله آن با لیگ فوتبال استرالیا و فرمول ۱ نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

تعدیل کارکنان

کریس مارشالک (Kris Marszalek)، مدیرعامل Crypto.com اعلام کرده بود که این صرافی قصد دارد تنها ۵ درصد از کارکنان خود را در ماه ژوئن (خرداد) کاهش دهد، اما این گزارش نشان می‌دهد که درصد تعدیل کارکنان ممکن است بسیار بالاتر بوده باشد و چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کارکنان، این شرکت را از ژوئن تا آگوست (خرداد تا شهریور) ترک کرده‌اند. از ماه جولای (تیر)، مقامات نظارتی مالی در ایتالیا، قبرس، فرانسه و بریتانیا به Crypto.com برای ارائه خدمات خود به شهروندان آنها چراغ سبز نشان داده‌اند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×