» آرشیو اخبار » فرصت‌های شغلی در ایالات متحده کاهش یافته است
فرصت‌های شغلی

فرصت‌های شغلی در ایالات متحده کاهش یافته است

14 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تعداد فرصت‌های شغلی جدید در بازارهای ایالات متحده ۶/۲ درصد کاهش یافته است. چه چیزی در انتظار بازارهای ایالات متحده و بیت کوین خواهد بود؟

آمریکا بارها کاهش فرصت‌های شغلی را تجربه کرده ولی از لحاظ گسترده بودن، این دومین کاهش بزرگ فرصت‌های شغلی در تاریخ این کشور است. بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی کمترین فرصت‌های شغلی را داشته‌اند.
در ماه جولای (تیر) به ازای هر فرد بیکار تقریباً دو فرصت شغلی وجود داشته است. این عدد اکنون به ۱/۷ کاهش یافته است. با توجه به اینکه تقاضا برای نیروی کار در بازارها به سرعت در حال کاهش است، سوالات بیشتری برای کارفرمایان ایجاد خواهد شد.

آیا بیکاری در اقتصاد آمریکا افزایش خواهد یافت؟

علیرغم اینکه تولید ناخالص داخلی در دو فصل متوالی منفی بوده، اما بازار کار ایالات متحده همچنان قوی است. آخرین آمار بیکاری در این کشور ۳/۷ درصد بوده است. با این حال، کاهش فرصت‌های شغلی جدید یک نشانه اولیه برای افزایش بیکاری در اقتصاد آمریکا در ماه‌های آینده محسوب می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

فدرال رزرو به شدت نرخ‌ بهره را برای مهار تورم افزایش می‌دهد. آنها قصد دارند تورم را به هدف ۲ درصدی خود برسانند و به همین دلیل تقاضا در بازار کار تشدید شده است.

با افزایش بیکاری، قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و تقاضای کمتری برای کالاهای مختلف وجود خواهد داشت. مردم به خرج و مخارج خود بیشتر توجه خواهند کرد و در نتیجه تورم کاهش می‌یابد.

تاثیر آن بر بیت کوین چیست؟

با افزایش بیکاری، اقتصاد ممکن است وارد رکود شود. رکود دوره کاهش فعالیت‌های اقتصادی است. خرده‌فروشان ترجیح می‌دهند به جای سرمایه‌گذاری در بازار، پول نقد را در دسترس خود نگه دارند. آنها ممکن است از ابزارهای سرمایه‌گذاری پر نوسان مانند بیت کوین اجتناب کنند.

از لحاظ تاریخی، کاهش فرصت‌های شغلی جدید تا حد زیادی با ارزش شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500) مرتبط بوده است. از نمودارها می‌توان دریافت که شاخص S&P 500 و فرصت‌های شغلی تقریباً دوره یکسانی در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۹ و بازارهای نزولی اخیر در سال ۲۰۲۰ به کف خود رسیدند.

آیا بازار شاهد یک رالی نزولی خواهد بود؟

احتمال زیادی وجود دارد که شاخص S&P 500 شاهد یک رالی نزولی باشد، زیرا فرصت‌های شغلی به تازگی شروع به کاهش کرده‌اند. نرخ تورم به هیچ وجه به هدف فدرال رزرو نزدیک نیست. اگر فدرال سخت‌گیری در سیاست‌های پولی خود را کاهش دهد، بیکاری به اوج خود نمی‌رسد، اما از قضا، آنها در حال تشدید سخت‌گیری‌ها هستند.

فرصت‌های شغلی

قیمت بیت کوین به شدت با شاخص S&P 500 مرتبط است. همانطور که در نمودارها مشاهده می‌شود، SPX و BTC تقریباً در یک زمان در دسامبر ۲۰۱۸ (آذر ۹۷) و مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) به کف خود رسیدند. علاوه بر این، آنها تقریباً همزمان باهم در اواخر سال ۲۰۲۱ به سقف رالی صعودی سال ۲۰۲۱ رسیدند.

در حال حاضر سرمایه زیادی به بازارهای سهام تزریق نشده است، و همین امر ممکن است در بازارهای رمزارزی نیز دیده شود.

فرصت‌های شغلی

مترجم: امیر ملک پور

منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×