» آرشیو اخبار » کاهش تولید گوشی‌های آیفون در چین
کاهش تولید گوشی‌های آیفون در چین

کاهش تولید گوشی‌های آیفون در چین

6 آذر 1401 4

تولید گوشی‌های آیفون در شرکت فاکسکان چین در حالی کاهش یافته که این کشور بزرگترین تولید کننده گوشی‌های آیفون در جهان است.

به گزارش گذارنیوز، در پی اعتصاب گسترده شکل گرفته کارگران در شرکت «فاکسکان» چین که بزرگترین تولید کننده گوشی‌های آیفون در جهان به حساب می‌آید، یک منبع مطلع و نزدیک به شرکت اپل اعلام کرد که این اعتصاب می‌تواند تولید جهانی آیفون را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، در پی اعتصاب بیش از ۲۰ هزار نیروی شرکت فاکسکان در روز جمعه که گفته می‌شود اکثر آن‌ها را نیروی‌های تازه وارد به این شرکت تشکیل می‌دهند، بزرگترین خط تولید آیفون به حال تعطیلی درآمده و این در حالی است که کارگران اعلام کرده اند که بازگشت آن‌ها به محل کار خود، دست‌کم تا پایان ماه جاری میلادی امکان‌پذیر نیست.

اکنون مدیران فاکسکان معتقدند که اعتصاب سراسری کارگران می‌تواند شرکت را از اهداف خود برای تولید پایان سال تا حد زیادی عقب انداخته و در نتیجه، خط تولید و عرضه جهانی آیفون را تحت تاثیر قرار دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

یک منبع مطلع و نزدیک به شرکت اپل نیز تایید کرده که این اعتصاب می‌تواند میزان تولید و توزیع آیفون در جهان را حداقل تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

گفته می‌شود که معوقات باقی مانده از دوران همه گیری کرونا، ساعات کاری بالا و دستمزد کم، از مهمترین دلایل اعتصاب کارگران فاکسکان بوده و تاکنون، مدیران این شرکت به وعده‌های خود برای بهبود شرایط کارگران عمل نکرده اند.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×