» آرشیو اخبار » کانسیل، فرصت بزرگ بعدی استخراج PoW
کانسیل

کانسیل، فرصت بزرگ بعدی استخراج PoW

26 مهر 1401 12

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با ارتقاء اتریوم در جامعه ماینینگ یا همان استخراج کریپتو، افراد به دنبال کوین‌های قابل استخراج با ارزش هستند. این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه کانسیل(CCX) یک فرصت بزرگ برای استخراج‌کنندگان برای کسب سود و یافتن جامعه‌ای است که ریشه در حفظ حریم خصوصی دارد، که در حال حاضر برای کریپتو اهمیت بیشتری دارد.

برخی از ویژگی های جذاب برای استخراج و عضویت در شبکه کانسیل(Conceal):
-این پروتکل واقعا غیرمتمرکز می باشد و با توسعه فعال و محصولات در حال توسعه و انتشار منظم و تصمیم گیری توسط جامعه پیش میرود
-بازدهی دوگانه از جوایز استخراج شده استیکینگ
-جامعه محور و متمرکز بر یک جامعه در حال رشد و تعامل مداوم با توسعه دهندگان در دیسکورد(Discord) و تلگرام(Telegram)
-ماینرهای CCX مورد استقبال قرار می گیرند و روزانه در سرور دیسکورد کانسیل تعامل دارند و بخشی حیاتی از جامعه هستند
-استخراج تقریباً در تمام سطوح GPU هیچ نیازی به حافظه DAG ندارد
-پروتکل مبتنی بر حریم خصوصی، به کاربران امکان می دهد به صورت خصوصی و ناشناس تراکنش انجام دهند
-ارزش بازار پایین، با پتانسیل رشد عالی

شبکه کانسیل

شبکه کانسیل(Conceal Network) یک چارچوب حفظ حریم خصوصی همتا به همتای امن(peer-to-peer) است که به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا به طور ناشناس با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در یک محیط غیرمتمرکز و مقاوم در برابر سانسور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
رمزارز CCX برای شبکه کانسیل است که یک سیستم نقدی دیجیتالی منبع باز و محافظت شده از حریم خصوصی می‌باشد که پول نقد فیزیکی را تقلید می‌‎کند. هیچ کس نمی‌داند CCX خود را کجا ذخیره یا خرج می کنید. تمامی تراکنش‌ها، واریزها و پیام‌ها در شبکه کانسیل غیرقابل ردیابی، دستکاری و بدون هیچ مرجع مرکزی با استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری عمل می‌کنند.
شبکه کانسیل یک بانک بلاکچین مبتنی بر جامعه و واقعاً غیرمتمرکز است که برای همه بدون توجه به وضعیت اجتماعی یا مالی و موقعیت جغرافیایی قابل دسترسی است. هیچ کس مالک شبکه کانسیل نیست و همه می توانند به صورت رایگان مشارکت کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

چرا استخراج کانسیل

برخی از عوامل فوق نقش مهمی در آنچه که یک کوین را قابل استخراج و در نهایت سودآور می‌کند، دارند. یک جامعه رو به رشد و در حال توسعه، یک تیم فعال از توسعه دهندگان که ویژگی های جدید را با قابلیت فعال کردن حریم خصوصی ارائه می‌دهند و یک الگوریتم استخراج که می‌تواند بهینه و بسیار کارآمد شود، برخی از موارد کلیدی هستند. بخشی از دلیل اینکه شبکه کانسیل می‌تواند یک کوین عالی برای استخراج باشد را می توان به توکنومیک و روند صعودی قبلی در قیمت کوین CCX اشاره کرد. در چرخه های قبلی بازار، CCX در شروع دوره های صعودی شاهد رشد 10 تا 15 برابری قیمت پایه خود بوده است که معادل سودآوری بالاتر ماینرها است. در این چرخه بازار قبلی که از سال 2021 شروع شد، حتی با وجود هزینه‌های عملیاتی، CCX یکی از سودآورترین کوین‌های استخراج بود. با ادامه توسعه و رشد پروژه، فرصت‌های بیشتری برای ماینرها وجود خواهد داشت که امنیت را تامین کنند.

کانسیل

 

توکنومیکس و انتشار

علاوه بر این، یک عرضه کلی ثابت 200 میلیونی CCX با برنامه انتشار ترکیبی شامل پاداش‌های بلوک تعیین شده در شش CCX وجود دارد که تا رسیدن به حداکثر عرضه (که هنوز 100 سال دیگر باقی مانده است) با این نرخ ادامه می‌یابد.
با زمان‌های بلوک و تنظیم سختی پویا، روزانه بیش از 720 بلوک ایجاد می‌شود که 4320 رمزارز CCX به‌علاوه هر گونه کارمزد تراکنش و بازدهی سود متحمل می‌شود. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که روشی برابر برای توزیع کوین ها بین ماینرهایی که شبکه را ایمن می‌کنند و برای پذیرندگان اولیه ای که با قرار دادن کوین های استیک شده سود کسب می‌کنند، باشد.

تیم کانسیل در این خصوص بیان نمود:
“هدف پروژه بدون تغییر باقی مانده است. تمرکز پروژه همچنان بر تمرکززدایی است و کار مناسب ایجاد تغییراتی است که از این هدف حمایت می کند. ما می‌خواهیم شبکه را به ماینرهای کوچک بازگردانیم و محیطی را فراهم کنیم که استخراج عادلانه PoW را برای بیش از 100 سال تقویت کند.”

حتی از موقعیت یک استخراج کننده ، این حرکت می تواند بسیار سودمند باشد که در طول زمان مقداری هش برای برخی دستاوردهای بلندمدت اختصاص داده شود، زیرا پروژه به ساخت و توسعه ادامه می دهد و هیچ نشانه ای از کند شدن را نشان نمی‌دهد.

کانسیل
استخراج فوق العاده کارآمد TurdBird

 

بازده دوگانه از استیکینگ کانسیل

یکی از ویژگی های شبکه کانسیل، جنبه های استیکینگ سرد(Cold Staking) است که در پروتکل طراحی شده است. استیکینگ سرد، که نباید با مکانیزم های اثبات سهام به سبک اجماع اشتباه شود، راهی برای تعهد و قفل کردن CCX برای مدت زمان ثابت و کسب سود می‌باشد. سود تولید شده در طرح کانسیل قرار می گیرد و فقط برای 30 سال دیگر (تا تقریبا سال 2048 ) در دسترس خواهد بود. میزان بازدهی توسط یک سیستم ردیفی تعیین می شود که چه تعداد کوین قفل می‌شود. در زیر نمونه‌ای از یک ماشین‌حساب سود در صفحه اصلی کانسیل وجود دارد که کاربران می‌توانند پاداش‌های سرمایه‌گذاری خود را محاسبه کنند. برای در نظر گرفتن این ویژگی، برای استخراج‌کنندگانی که در فواصل زمانی منظم اقدام به فروش می‌کنند، جوایز استخراج‌شده می‌تواند بدون هیچ گونه هزینه عملیاتی اضافی (مانند برق) پاداش‌های اضافی ایجاد کند، به این معنی که وقتی کانسیل را ماین می‌کنید، بیشتر از پاداش‌های استخراج شده دریافت می‌کنید.

ماشین حساب سود در صفحه اصلی کانسیل

حریم خصوصی کانسیل

یکی از ویژگی‌های اصلی کانسیل این است که یک کوین حفظ حریم خصوصی است که دارای روش‌های فعال کننده حریم خصوصی متعددی برای بانکداری و ارتباطات است و در عین حال حریم خصوصی کامل را حفظ می‌کند. حفظ حریم خصوصی از طریق استفاده از پروتکل Cryptonote 2.0 فعال می شود که به این ترتیب کانسیل به حریم خصوصی و ناشناس بودن کاربران شبکه دست می‌یابد.
یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز حفظ حریم خصوصی، پیام‌های خصوصی است که اجازه می‌دهد پیام‌های واقعاً خصوصی، غیرمتمرکز، ناشناس، غیرقابل ردیابی و رمزگذاری‌شده سرتاسر ارسال شوند. گزینه‌ای برای کاربر وجود دارد که آن پیام‌ها را «خود تخریب» یا پاک می‌کنند تا پس از یک دوره زمانی مشخص، ارتباط حذف شود. برای کسانی که واقعاً ارتباطات خصوصی P2P را دوست دارند، این یکی از امن ترین راه ها برای انجام آن است.

الگوی استخراج (CNGPU)

از دیدگاه ماینینگ، شبکه کانسیل(CCX)، از الگوریتم CryptoNight GPU (CNGPU) به عنوان الگوریتم استخراج PoW خود استفاده می‌کند. برخلاف Ethash، KawPow، Autolykos یا بسیاری از الگوریتم‌های استخراج محبوب‌تر، این یک کوین هسته‌ای است.
یکی از محرک‌های اصلی این امر، مقاوم‌سازی کوین در برابر ASIC و CPU است تا استخراج کانسیل را تقریباً منحصراً توسط GPUها انجام دهد. با تمرکز بر هسته پردازنده گرافیکی، اورکلاک (OC) برای استخراج در CNGPU نسبتا ساده است. برای اکثر پردازنده‌های گرافیکی (نسل جدید و قدیمی‌تر کارت‌های NVIDIA و AMD) یک قانون کلی استاندارد برای این الگوی استخراج، اورکلاک کردن هسته بیش از 100 مگاهرتز و کاهش ساعت حافظه به پایین‌ترین مقدار ممکن است. این بدان معناست که از حافظه برای استخراج این الگو استفاده نمی‌شود. مشکلات دائمی گرمایش حافظه که معمولاً هنگام استخراج Ethash یا سایر کوین های حافظه فشرده مشاهده می‌شوند، در CNGPU مشکلی ندارند. تنها چیز دیگری که می‌توان مدیریت کرد، تولید وات/گرما است که سپس با تنظیم حد توان (PL) کارت به اندازه منابع انرژی و/یا تولید گرمایی که قادر به مدیریت آن هستید، کنترل می‌شود.

اورکلاک اولیه برای CNGPU:

-ساعت هسته بیش از 100
-PL (محدودیت توان) را به نرخ هش دلخواه مدیریت کنید – محدودیت های تولید وات/گرما
یکی از ویژگی های اصلی این الگوی ماینینگ این است که کارت های مدرن پایین رده را می توان بهینه کرد تا کارایی بالایی داشته باشد. یک مثال خوب، کارت AMD RX 6500XT می باشد. یکی از اعضای انجمن آن را برای تولید 815 H/s در 30 وات پایین بهینه کرده است. با استفاده از یک کارت ارزان قیمت مانند RX 6500 XT می توانید سرمایه و هزینه های عملیاتی نسبتا کمی برای ورود به استخراج CCX داشته باشید.

تصویر ریگ ماینینگ فوق دارای سه ریگ مجزا است که روی یک قفسه سه طبقه ترکیب شده اند و سرعت آن 37 کیلو وات بر ثانیه است در حالی که تنها 1860 وات مصرف می کند تا راندمان بیست H/W داشته باشد. برای ارائه دیدگاه، بسیاری از کارت‌های سطح بالای سری 30 NVIDIA، مانند RTX 3070، دارای راندمان هش بین 15 تا 17 H/W هستند که نشان‌دهنده بهینه‌سازی است که می‌توان با کارت‌های پایین‌تر در CNGPU به دست آورد. ریگ معادلی که فقط کارت‌های RTX 3070 را می‌سازد، یک راه‌اندازی 12 کارته با تولید 38.4 کیلو وات در ثانیه و مصرف حدود 2400 وات برای بازدهی 16 H/W خواهد بود. کارت‌های AMD، جایی که برای رقابت با کارت‌های NVIDIA برای قدرت خالص تلاش می‌کنند، با نشان دادن کارایی فوق‌العاده در مقایسه با بخش های کار قدرتمندتر و تشنه انرژی مانند کارت‌های NVIDIA سری 30، کاملاً آن را با CNGPU جبران می‌کنند.

مقایسه RTX3080 در CCX در مقابل اتریوم

استخرهای استخراج

درست مانند بسیاری از کوین های دیگر، ماینرها می‌توانند منابع را در استخرهای استخراج مختلف جمع کنند و به غیرمتمرکز کردن نرخ هش برای به حداقل رساندن احتمال حمله Sybil به شبکه کمک کنند. در زیر لیستی از استخرهای ماینینگ و همچنین در اینجا وجود دارد که می توانید در مورد گزینه های مختلف استخر استخراج موجود برای کانسیل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

نرم افزارهای استخراج

در اصل دو بازیکن بزرگ در بازی نرم افزار استخراج CNGPU وجود دارد که XMR-Stak و کریپتودرج(CryptoDredge) هستند. XMR-Stak در بین ماینرهای با تجربه تر کوین های CNGPU بسیار مورد علاقه است، اما در بهینه سازی و راه اندازی ماینر نیز نقش دارد. CryptoDredge جایگزینی است که فقط برای کارت‌های استخراج NVIDIA طراحی شده است و راه‌اندازی آن بسیار شبیه به نرم‌افزار استخراج رایج‌تر اتریوم با راه‌اندازی فایل‌های دسته‌ای است.

 

صرافی و پل ها

CCX توسط چند صرافی پشتیبانی و میزبانی می‌شود تا گزینه‌های اضافی را برای ماینرها فراهم کند که شامل هاتبیت(Hotbit)، بیت مارت(Bitmart) و ترید اوگر(TradeOgre) می‌شود.
از منظر پل، یک گزینه wCCX در هر دو بایننس اسمارت چین و اتریوم وجود دارد. دو پل آینده که به دسترسی به نقدینگی کمک می‌کنند، پل های Ergo و AVAX هستند که قرار است اواخر امسال منتشر شوند.

مترجم:‌ مهدی گچلو
منبع:Medium

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×