» آرشیو اخبار » چین لینک و مرج اتریوم، بازار رمزارز را منسجم‌تر می‌کنند
چین‌ لینک

چین لینک و مرج اتریوم، بازار رمزارز را منسجم‌تر می‌کنند

8 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اریک اشمیت (Eric Schmidt) مدیرعامل سابق گوگل معتقد است که هر چند Web3 در مقایسه با سایر صنایع «نرمال نیست»، اما در مسیر درستی قرار دارد. اشمیت در قالب یک گفتگو که روز چهارشنبه در کنفرانس اسمارت‌کان (SmartCon) در نیویورک با سرگئی نازاروف (Sergey Nazarov) یکی از بنیانگذاران چین ‌لینک لبز (Chainlink Labs) داشت، در مورد افکار و نگرانی‌‎های خود درباره وضعیت فعلی بازار رمز ارز و Web3 صحبت کرد.

اریک اشمیت: مرج اتریوم و چین‌ لینک، بازار رمزارز را منسجم‌تر می‌کنند

چین‌ لینک

اشمیت درباره موضع قبلی خود گفت: «من همواره فرد شکاکی بوده‌ام، این را گذشته من به خوبی ثابت می‌کند».

تبلیغات جام جهانی قطر

اما حال به عقیده او همه چیز در مسیر درستی پیش می‌رود. مدیرعامل سابق گوگل به نازاروف گفت: مرج اتریوم که در اوایل این ماه رخ داد -که در قالب آن الگوریتم اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام منتقل شد- «نشان می‌دهد که صنعت شما در حال منظم شدن و برنامه‌ریزی برای حرکت به سمت آینده است.»

با این حال اشمیت هنوز دید مثبتی به Web3 ندارد. زیرا معتقد است که قراردادهای هوشمند امروزی که برای اجرای دستورالعمل‌ها بر روی بلاکچین‌هایی مانند اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرند، «از نظر قابلیت‌های اجرایی ضعیف هستند»؛ به علاوه او بر این باور است که استراتژی بازاریابی کلی Web3 «اندکی ورای واقعیت است.»

اما اشمیت واقعاً به چه چیزی اعتقاد دارد؟ برای فردی مانند او که علاقه مند به چین ‌لینک است، داستان متفاوت است. چین ‌لینک از داده‌های اوراکل‌ها (oracles) و شبکه‌های نود (node networks) برای ارائه اطلاعات مبتنی بر بلاکچین استفاده می‌کند.

او ادعا کرد که چین ‌لینک نسبت به سایر رقبای خود «فن‌آوری بهتری» دارد و «مقیاس‌پذیرتر» است؛ فراموش نکنیم این حرف را کسی می‍‌زند که 30 سال به عنوان مدیر اجرایی ارشد Web2 کار کرده است. او در ماه دسامبر به عنوان مشاور استراتژیک به این شرکت پیوست.

اریک اشمیت در حال حاضر به عنوان مشاور به پروژه ساخت چین ‌لینک کمک می‌کند.

چین‌ لینک

مدیرعامل سابق گوگل از دنیایی حمایت می‌کند که حقیقت از آن پشتیبانی می‌کند: «چین ‌‎لینک یک ابزار مخفی برای آزاد کردن پتانسیل پلتفرم‌های قراردادی هوشمند و ایجاد انقلاب در عرصه تجارت و جامعه است».

اشمیت در مورد نازاروف که با عقاید او موافق بود، گفت: «دین شما این است که به انسان اعتماد نکنید، بلکه فقط به پروتکل اعتماد کنید».

نازاروف این حرف او را تائید کرد و گفت: «در نهایت ایمان مردم به ریاضیات بسیار قوی‌تر از ایمان آنها به موسسات، برندها و سایر افراد خواهد بود.»

در ضمن اشمیت از فن‌آوری نوظهور روش‌های اثبات دانش صفر (Zero Knowledge Proof) حمایت کرد؛ این فن‌آوری یک نوع تابع رمزنگاری است که امکان تایید داده‌ها را بدون افشای اطلاعات خصوصی فراهم می‌کند. اشمیت معتقد است که این فن‌آوری‌ها تحولی در شبکه‌های بلاکچین و پذیرش Web3 به وجود خواهند آورند؛ زیرا همان گونه که استدلال می‌کند، روش‌های اثبات دانش صفر، تجربه تراکنش‌های رمزارزها را تغییر می‌دهند.

توصیه او برای چین لینک و شرکت‌های فعال در زمینه رمزارزها و سازندگان آنها

چین‌ لینک

اشمیت معتقد است که قانونمند کردن رمزارزها هنوز خیلی زود است، او گفت: «به این زودی‌ها به دنبال قانونمند کردن این صنعت نباشید». زیرا این فن‌آوری هنوز در حال توسعه و تکامل است و گستره مسائل رمزارزها هنوز به طور کلی عیان نشده است.

با این وجود اشمیت معتقد است که آزادی‌خواهی نمی‌تواند همچنان به عنوان یک فلسفه در صنعت رمزارز دوام بیاورد.

اشمیت گفت: «تفکرات آزادی‌طلبانه، در جوامع، ارزش چندانی ندارند. این دولت‌ها هستند که همیشه اقتدار خود را اثبات خواهند کرد».

مترجم: خاطره باقری
منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×