» آرشیو اخبار » چه زمانی کامپیوتر مک شما منسوخ می‌شود؟
چه زمانی کامپیوتر مک شما منسوخ می‌شود؟

چه زمانی کامپیوتر مک شما منسوخ می‌شود؟

28 آبان 1401 5

بر اساس برخی شایعات، گفته می‌شود تعدادی از مک‌های رومیزی اپل منسوخ شده یا به زودی خواهند شد.

گذارنیوز– شایعه شده است که اپل در سال جاری چند نمونه از مک‌های رومیزی جدیدی را عرضه خواهد کرد که با این اقدام، پشتیبانی از برخی از رایانه‌های قدیمی باید متوقف شود.

مک‌های رومیزی منسوخ شده

هنگامی که یک مک منسوخ می‌شود، این پایان راه برای آن محصول خاص اپل است. اپل معمولا محصولات را برای حداقل پنج سال از آخرین توزیع آن توسط شرکت پشتیبانی می‌کند. قطعات در صورت در دسترس بودن، طبق قانون تا هفت سال توسط اپل نیز قابل دریافت هستند؛ با این حال، پس از آن دوره هفت ساله، مک شما کاملا مستقل است. اپل دیگر آن را خدمات دهی نمی‌کند یا قطعاتی برای آن محصول ارائه نمی‌دهد.

حالا توجه داشته باشید ۷ سال بیشتر از خرید شما نگذشته است. اگر بیش از ۷ سال از توقف رسمی فروش آن‌ها توسط اپل گذشته باشد، آن محصولات منسوخ شده‌اند؛ بنابراین، حتی مک قدیمی شما نیز اگر آن را تقریبا نزدیک به راه اندازی خریداری کرده باشید، احتمالا عمر بسیار سالمی خواهد داشت، زیرا اپل احتمالا حداقل چند سال پس از تاریخ عرضه آن به فروش این مدل ادامه خواهد داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در ادامه برخی از مدل‌های دسکتاپ که اخیرا در معرض منسوخ شدن قرار گرفته‌اند، معرفی شده‌اند؛

iMac در اواخر سال ۲۰۱۲ و قبل از آن منتشر شد

Mac Minis در اواخر سال ۲۰۱۲ و قبل از آن منتشر شد

Mac Pros در اواسط سال ۲۰۱۰ و قبل از آن منتشر شد

اپل همچنین خطوط بسیار قدیمی مانند Power Mac، eMac و حتی کامپیوتر اصلی اپل را به‌عنوان محصول منسوخ فهرست کرده است. ناگفته نماند که این محصولات دیگر توسط شرکت پشتیبانی نمی‌شوند.

مک‌های رومیزی قدیمی

اگر مک شما در آن لیست نیست، چندان خوشحال نباشید ممکن است محصولی داشته باشید که اپل آن را مک «وینتیج» می‌نامد. محصولات اپل در صورتی که بین ۵ تا ۷ سال از هم اکنون و زمانی که اپل فروش آن‌ها را متوقف کرده باشد، قدیمی محسوب می‌شوند؛ این بدان معناست که این مک‌ها در مسیر منسوخ شدن هستند، بنابراین شاید شروع به پس‌انداز برای یک مک جدید کنید.

iMac (۲۱.۵ اینچی، اوایل ۲۰۱۳)

iMac (۲۱.۵ اینچی، اواخر ۲۰۱۳)

iMac (۲۷ اینچی، اواخر ۲۰۱۳)

iMac (۲۱.۵ اینچی، اواسط ۲۰۱۴)

iMac (Retina ۵K، ۲۷ اینچی، اواخر ۲۰۱۴)

iMac (Retina ۵K، ۲۷ اینچی، اواسط ۲۰۱۵)

Mac Pro (اواسط ۲۰۱۲)

این می‌تواند غم انگیز باشد مخصوصا برای کیف پول شما که ببینید رایانه مک قابل اعتماد شما منسوخ شده است. اپل این محصولات را متوقف می‌کند، زیرا به گفته این شرکت، از نظر فناوری و سخت‌افزاری قدیمی شده است و صادقانه از آنجایی که مک‌های مجهز به M۱ منتشر شدند، این درست است. تراشه M۱ خود اپل از نظر سرعت و قدرت پردازش سال نوری از مک‌های قدیمی مجهز به اینتل جلوتر است.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×