» آرشیو اخبار » چشمان طلا خیره به تصمیمات فدرال رزرو
طلا جهانی

چشمان طلا خیره به تصمیمات فدرال رزرو

14 آذر 1401 3

معاملات آتی طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از 15 اوت در اوایل جلسه معاملاتی روز دوشنبه افزایش یافت. در حال حاضر، بازار منتظر آمار CPI روز 13 دسامبر است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گزارش شاخص اشتغال غیر کشاورزی (NFP) ایالات متحده روز جمعه منتشر شد. این گزارش ممکن است با ایجاد تردید در شرایط قبل از انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که قرار است 13 دسامبر منتشر شود، سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار دهد.

معاملات آتی طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از 15 اوت در اوایل جلسه معاملاتی روز دوشنبه افزایش یافت. رالی اولیه، الگوی نزولی روز جمعه را که می‌توانست منجر به تغییر در روند بازار شود، نفی کرد. با این وجود، پس از صعود نزدیک به 200 دلار از 3 نوامبر، بازار نسبت به اصلاحات کوتاه مدت آسیب پذیر به نظر می رسد.

پس از انتشار اخباری مبنی بر کاهش برخی محدودیت‌های مربوط به کووید19، خریداران به کاهش ارزش دلار واکنش نشان دادند. به این ترتیب، افزایش بازده خزانه داری محدود شد. در ساعت 07:43 به وقت گرینویچ، طلای کومکس تحویل فوریه در رنج 1812.70 دلار معامله شد که 3.10 دلار یا 0.17 افزایش را نشان می دهد. در روز جمعه، سهام صندوق طلای ایالات متحده (GLD) به 167.29 دلار رسید که 0.55 دلار یا 0.33 درصد کاهش داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

چشم انداز کوتاه مدت

قیمت طلا در حالی افزایش یافته است که مقامات فدرال رزرو خاطر نشان کرده اند، سرعت افزایش نرخ بهره می تواند به زودی کاهش یابد و بازارها اکنون انتظار دارند بانک مرکزی در نشست دسامبر خود 50 واحد افزایش نرخ بهره را اعمال کند.

با این حال، به نظر می رسد گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) روز جمعه با ایجاد عدم اطمینان در آستانه انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در تاریخ 13 دسامبر، سرمایه‌گذاران را کمی نگران کرده است. اگر هم گزارش مشاغل و هم گزارش های تورم مصرف کننده از انتظارات فراتر رود، فکر کردن به افزایش نرخ بهره 50 واحدی دشوار خواهد بود؛ و این می تواند ضربه بزرگی برای گاوهای نر طلا باشد.

همانطور که گفته شد، از هم اکنون تا نشست فدرال رزرو در 13 تا 14 دسامبر، ما انتظار افزایش نوسانات در طلا را داریم. ممکن است سر و صدای زیادی در بازار به پا شود، اما معامله گران در همه حال باید به روند قیمت طلا در بازار توجه کنند. عدم اطمینان پیش از گزارش CPI می تواند سرمایه‌گذاران را به سمت سود سوق دهد و باعث اصلاح شود. این می تواند یک فرصت خرید ایجاد کند. انتخاب در این زمان این است که قیمت ها را بالاتر ببرید یا برای عقب نشینی به یک منطقه ارزش بازی کنید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×