» ارز دیجیتال » تحلیل » چرخه افزایش بدهی دولت آمریکا و تأثیر آن روی قیمت بیت کوین
بدهی

چرخه افزایش بدهی دولت آمریکا و تأثیر آن روی قیمت بیت کوین

13 دی 1401 7

فدرال رزرو نه می تواند برای مدت طولانی‌تری به افزایش نرخ‌ بهره ادامه دهد و نه قادر است برای مدت زیادی نرخ بهره را در این سطح نگه دارد؛ زیرا بهره روی این بدهی کاملاً غیرقابل کنترل خواهد شد. فدرال رزرو باید در نهایت نرخ بهره را کاهش دهد تا آسیب‌ها را کم کند. و وقتی این اتفاق بیفتد، افزایشی که قیمت بیت کوین خواهد داشت، شما را شگفت زده خواهد کرد.

بدهی دولت آمریکا

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، از 13 اکتبر 2022، ایالات متحده 31،144،952،729،330.20 دلار بدهی معوق دارد. این عدد هر روز توسط خزانه‌داری به‌روز می شود. برای اینکه این عدد را کمی ساده‌تر کنیم، اجازه دهید آن را 30 تریلیون دلار بنامیم. بالاخره یک تریلیون دیگر اضافه آن چیست؟

 

افزایش بدهی دولت آمریکا در صد سال گذشته
افزایش بدهی دولت آمریکا در صد سال گذشته

 

تبلیغات جام جهانی قطر

با توجه به نرخ سود فدرال رزرو، این به معنای پرداخت سود سالانه 621 میلیارد دلاری روی بدهی سال جاری است. واشنگتن پست این عدد را 580 میلیارد دلار تخمین زده است. بیایید تفاوت را کم کنیم و آن را 600 میلیارد دلار حساب کنیم.

بدهی و نرخ بهره

اگر دقت کرده باشید، فدرال رزرو به شدت نرخ های بهره را افزایش داد و بازار به همان اندازه در افزایش بازده اوراق قرضه دولتی تهاجمی عمل کرد. هر bps یا هر 0.01% که به بازده اوراق قرضه دولتی اضافه شود، حدود 3 میلیارد دلار به بدهی دولت در ترازنامه بانک مرکزی اضافه می کند. البته این در صورتی است که بدهی در سطح فعلی خود باقی بماند.

متأسفانه قرار نیست بدهی ثابت بماند. در حال حاضر، کسری بودجه سالانه 946 میلیارد دلار در سال است و هیچ نشانه ای از صفر شدن آن وجود ندارد. از آنجایی که فعلاً چنین است، نه تنها دولت ایالات متحده هر سال یک بدهی با عددی نزدیک به 1 تریلیون دلار در سال تولید می کند، بلکه امسال این بدهی در حالی تولید می شود که نرخ بهره نیز بسیار افزایش یافته است.

هرچه نرخ بهره بالاتر رود، سود بیشتری برای بدهی حساب می شود. هر چه بهره روی بدهی دولت بیشتر باشد، کسری بدهی دولت سنگین تر می شود. هر چه کسری دولت بیشتر شود، اوراق قرضه بیشتری توسط دولت تولید و فروخته می شود و این چرخه همینطور ادامه پیدا می کند تا اینکه امروز دولت به چنین بدهی بزرگی با 12 صفر رسیده است. حتی اگر فدرال رزرو نرخ بهره را به صفر برگرداند، بدهی دولت به دلیل ماهیت کسری بودجه به رشد تصاعدی خود ادامه خواهد داد.

مسئله نگران‌کننده‌تر، نمودار زیر است که بدهی دولت را به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی نشان می دهد. شیب رو به بالای این خط از اواسط دهه 1980 نشان می دهد که بدهی‌ها برای چندین دهه سریعتر از اقتصاد رشد کرده است.

ماهیت دائمی کسری بودجه تضمین می کند که این وضعیت اجتناب ناپذیر است؛ فدرال رزرو در حال حاضر فقط آن را تسریع می کند. تا زمانی که کسری بودجه وجود داشته باشد، بدهی قبلی دولت همینطور بدهی بیشتری در آینده ایجاد می کند.

 نرخ رشد بهره نسبت به تولید ناخالص ملی
نرخ رشد بهره نسبت به تولید ناخالص ملی

امیداست که با توضیحات فوق به عمق ماجرای کسری بودجه و چاپ دلار در آمریکا پی برده باشید. درواقع، این بدهی هرگز پرداخت نمی شود و فقط در اصطلاح مالی به آینده منتقل می شود (roll over)؛ و در این مسیر، شروع به شتاب گرفتن خواهد کرد.

بیت کوین یک محافظ است

تنها بر اساس محاسبات ساده، فدرال رزرو نه می تواند برای مدت طولانی‌تری به افزایش نرخ‌ بهره ادامه دهد و نه قادر است برای مدت زیادی نرخ بهره را در این سطح نگه دارد؛ زیرا بهره روی این بدهی کاملاً غیرقابل کنترل خواهد شد. در مورد چرخش نرخ بهره فدرال رزرو و اینکه چه زمانی آنها تصمیم خواهند گرفت تا کاهش نرخ بهره خود را شروع کنند، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. واقعاً چه زمانی این کار را انجام خواهند داد؟ این معلوم نیست. اما فدرال رزرو باید در نهایت نرخ بهره را کاهش دهد تا آسیب‌ها را کم کند. و وقتی این اتفاق بیفتد، افزایشی که قیمت بیت کوین خواهد داشت، شما را شگفت زده خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Bitcoin Magazine

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×