» آرشیو اخبار » چرا واکسن ایرانی کرونا در WHO تایید نمی شود
چرا واکسن ایرانی کرونا در WHO تایید نمی شود

چرا واکسن ایرانی کرونا در WHO تایید نمی شود

30 مهر 1401 6

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، در واکنش به عدم تایید واکسن های ایرانی کرونا در سازمان جهانی بهداشت، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گذارنیوز، «حسن ابوالقاسمی» گفت: تأیید واکسن در سازمان جهانی بهداشت، یک پروسه طولانی و سخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با طرح این سوال که چه کسانی در سازمان جهانی بهداشت نشسته اند و واکسن‌ها را تأیید می‌کنند، افزود: طبیعی است فایزر با میلیاردها دلار سرمایه، راحت تر می‌تواند تاییدیه بگیرد.

ابوالقاسمی با عنوان این مطلب که تأیید واکسن‌ها به کیفیت آنها ربطی ندارد، ادامه داد: تأیید واکسن‌ها در سازمان جهانی بهداشت، به قدرت، نفوذ و پول بستگی دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی، با انتقاد از شکل گیری “آپارتاید واکسن” در دنیا، گفت: آنها، سازمان جهانی بهداشت را وارد بازی کردند و پروسه‌ای گذاشتند که تاییدیه واکسن برای ما سخت شود.

ابوالقاسمی افزود: آپارتاید واکسن، زشت‌ترین و وقیح‌ترین حادثه‌ای بود که در تاریخ پزشکی دنیا اتفاق افتاد و هیچ کسی راجع به آن صحبت نکرد.

وی با انتقاد از آپارتاید واکسن که واکسن‌های کرونا را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی‌داد، گفت: آنها می‌خواهند از هر چیزی پول در بیاورند.

ابوالقاسمی ادامه داد: آنها وقتی واکسن تولید کردند، گفتند هر کسی که می‌خواهد وارد کشور ما شود، باید واکسن ما را بزند. در حالی که چنین قاعده‌ای در سازمان جهانی بهداشت وجود ندارد و هر کشوری سیستم رگولاتوری خودش را دارد.

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×