» آرشیو اخبار » کره جنوبی پای خود را از گلیمش درازتر کرده است
کره جنوبی

کره جنوبی پای خود را از گلیمش درازتر کرده است

7 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ترافُرم لبز (Terraform Labs)، خالق رمزارزهای شکست خورده لونا (Luna) و ترایواِس‌دی (UST)، از مقامات کره جنوبی به دلیل پیگرد بیش از حد آنها انتقاد کرده و گفته است که این پرونده «بسیار سیاسی شده است». ترافُرم لبز این موضوع را دو هفته پس از صدور حکم بازداشت برای دو کوان (Do Kwon)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این شرکت، مطرح کرده است.

کره جنوبی

«لونا اوراق بهادار نبود»

سخنگوی ترافُرم لبز اظهار داشت که لونا از نظر قانونی یک اوراق بهادار نیست، بنابراین نمی‌توان آن را وارد قوانین بازار سرمایه کره جنوبی کرد. این سخنگو گفت: «ما معتقدیم که این پرونده به شدت سیاسی شده و اقدامات دادستان‌های کره‌ای نشان‌دهنده بی‌عدالتی و عدم رعایت حقوق اولیه تضمین‌شده در قوانین کره جنوبی است.»

تبلیغات جام جهانی قطر

سقوط قیمت ترایواِس‌دی و لونا در اوایل سال جاری باعث لیکوئید شدن تقریباً ۴۰ میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال شد. به موجب این اتفاق، صندوق تأمینی ارزهای دیجیتال تری اَروز کپیتال (Three Arrows Capital) نیز با ورشکستگی مواجه شد. علی‌رغم تغییر نام تجاری پروژه‌های ترا (Terra)، ترایواِس‌دی کلاسیک و USC هنوز هم به دلیل عدم اعتماد کافی، مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار نگرفته‌اند. سخنگوی ترافُرم لبز گفت:

«ما معتقدیم به مانند بسیاری از رمزارزها در این صنعت، لونا کلاسیک هم علی‌رغم هرگونه برداشتی که اخیراً مقامات مالی کره‌ای از آن اتخاذ کرده‌اند، یک اوراق بهادار نیست و هرگز نبوده است.»

کره جنوبی

آیا کوان پس از اعلان قرمز اینترپل هنوز هم در دسترس است؟

اینترپل، آژانس بین‌المللی مجری قانون، روز سه شنبه اعلان قرمزی را برای دو کوان صادر کرد. دادستان‌های کره جنوبی اعلان قرمز دو کوان را در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) تأیید کردند. با این حال، از اظهار نظر بیشتر در این مورد خودداری شده است.

قابل ذکر است که اعلان قرمز اینترپل قدرتمندترین درخواستی است که این آژانس می‌تواند برای کسی صادر کند. مجریان قانون تقریباً در هر کشوری می‌توانند از آن برای شناسایی و دستگیری موقت فرد مورد نظر، استفاده کنند.

واحد جرایم مالی و اوراق بهادار دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول، هفته گذشته و پس از صدور حکم بازداشت کوان در اوایل ماه جاری، از اینترپل برای یافتن و دستگیری او کمک خواست. وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز اقدام به ابطال گذرنامه او برای دیپورت از کشورهای خارجه کرده است.

پیش از این، دو کوان همراه با پنج مدیر اجرایی ترافُرم به سنگاپور گریخته بود و مدتی بعد خانواده‌اش نیز به او پیوستند. با این حال، مقامات سنگاپور تایید کرده‌اند که کوان در هیچ کدام از ایالت‌های این کشور نبوده است.

کوان بعداً در توییتی گفت که فرار نکرده است: «بله، همانطور که گفتم، تلاشی برای پنهان شدن ندارم. من مثل همیشه به پیاده‌روی و مراکز خرید می‌روم.»

سخنگوی این شرکت گفت: «در نتیجه خطرات امنیتی مداوم برای دو کوان و خانواده‌اش، ما ماه‌ها مکان او را مخفی نگه داشته‌ایم.» علاوه بر این، او تایید کرده که مقامات به خانه‌هایش در کره جنوبی و سنگاپور ورود کرده‌اند.

کره جنوبی

دارایی‌های دو کوان مسدود می‌شوند

دادستان‌های کره جنوبی از دو صرافی ارزهای دیجیتال اوکی‌اِکس (OKX) و کوکوین (KuCoin) خواسته‌اند تا ۳ هزار و ۳۱۲ بیت کوین به ارزش حدود ۶۷ میلیون دلار را مسدود کنند. آنها ادعا می‌کنند که کوان این تعداد بیت کوین را جابجا کرده است.

در پاسخ، بنیاد لونا (Luna Foundation Guard) گفت که کیف پول جدیدی را برای کاربران LFG ایجاد نکرده است. همچنین این سازمان ادعا می‌کند که از ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت) هیچ توکن یا بیت کوین جدیدی در اختیار نداشته است.

سخنگوی کوکوین تایید کرد که این صرافی با دادستان‌ها همکاری کرده و ۱۳۵۴ بیت کوین به ارزش حدود ۲۶/۸ میلیون دلار را مسدود کرده است. از سوی دیگر، اوکی‌اِکس به درخواست دادستان‌ها پاسخی نداده است.

مترجم: امیر ملک پور
منبع: crypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×