» آرشیو اخبار » پیش بینی هفتگی قیمت پوند استرلینگ
پوند استرلینگ

پیش بینی هفتگی قیمت پوند استرلینگ

29 آبان 1401 5

پوند استرلینگ در هفته شکرگزاری به «میانگین متحرک جابه جا شده 200 روزه» برمی گردد. خریداران پوند برای دومین هفته متوالی در بازار حضور دارند، این در حالیست که با وجود بودجه پاییزی اعلام شده بریتانیا، هیچ انگیزه و چشم انداز صعودی برای پوند وجود ندارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پوند استرلینگ در هفته شکرگزاری به «میانگین متحرک جابه جا شده 200 روزه» برمی‌گردد. خریداران پوند برای دومین هفته متوالی در بازار حضور دارند، این در حالیست که با وجود بودجه پاییزی اعلام شده بریتانیا، هیچ انگیزه و چشم انداز صعودی برای پوند وجود ندارد. پوند استرلینگ همچنین در برابر جهش اخیر دلار آمریکا مقاوم بود، زیرا در حال حاضر، صورتجلسه سیاستگذاری نوامبر فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) در هفته شکرگزاری در کانون توجهات است.

نرخ پوند در برابر دلار، بدون چشم انداز صعودی در محدوده 1.1900

جفت پوند استرلینگ و دلار (GBPUSD) در جلسه معاملات اروپایی به رشد متوسط ​​خود در طول روز ادامه داد و در حال حاضر در حدود 1.1893 قرار دارد. از آنجایی که سرمایه گذاران از برنامه مالی 55 میلیارد پوندی دولت بریتانیا که در بودجه پاییز مشخص شده است، تبعیت می کنند، ترکیبی از عوامل به جفت پوند و دلار (GBPUSD) کمک می کند تا در آخرین روز هفته بار مثبت و صعودی خود را کسب و حفظ کند.

انتظارات مبنی بر اینکه بانک انگلستان به افزایش نرخ ها برای مبارزه با تورم سرسختانه بالا ادامه خواهد داد، اثری مقطعی بر پوند استرلینگ دارد. جدای از این، آمارهای خرده‌فروشی ماهانه در بریتانیا بهتر از حد انتظار بود، و این تا حدودی قیمت را در برابر نوسانات دلار آمریکا حمایت می کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

پوند

بررسی وضعیت پوند استرلینگ

گرچه اظهارنظرهای تندرو فدرال رزرو ادامه دارد، اما احساسات بازار تغییر کرده و سرمایه گذاران تا حدودی خوشبین هستند. پوند استرلینگ (GBP) در این زمان و با انگیزه ریسک بالای کانال 1.1880 قرار گرفته است. این در حالیست که بدون هیچ دلیل اساسی و پس از صحبت های مقامات فدرال رزرو (فدرال رزرو) که نشان داد که نرخ بهره همچنان در حال افزایش است، معاملات آتی سهام در ایالات متحده افزایش یافت.

در حال حاضر جفت پوند و دلار (GBPUSD) در 1.1882 معامله می شود، که بالاتر از قیمت افتتاحیه آن در 0.35 درصد است. البته گفتنی است که این رشد اندک مربوط به کاهش ارزش دلار آمریکا می باشد.

احساسات بازار در حال حاضر مثبت است، زیرا معامله گران آمریکای شمالی منتظر آمارهای اقتصادی ایالات متحده در مورد فروش خانه های موجود هستند. با توجه به اینکه دو گزارش اخیر تورم در ایالات متحده، یعنی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) باعث بهبود روحیه بازار شدند، سیاست گذاران فدرال رزرو در برابر چرخش احتمالی فدرال رزرو مقاومت نشان می دهند. جیمز بولارد (رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس) گفت که نرخ‌های بهره «به اندازه کافی محدودکننده» نیستند و افزود که نرخ صندوق‌های فدرال (FFR) باید به حدود 5 تا 5.25 درصد برسد.

پوند استرلینگ
نیل کشکاری (رئیس فدرال رزرو مینه سوتا) با تکرار نظرات خود، می گوید که آمارهای یک ماهه اخیر نمی تواند فدرال رزرو را متقاعد به تغییر جهت کند، زیرا تا زمانی که مطمئن شوند که افزایش تورم متوقف شده است، به سیاست افزایش نرخ بهره خود ادامه دهند. در روز جمعه، سوزان کالینزر (رئیس فدرال رزرو بوستون) خاطرنشان کرد که فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد و افزود که نرخ ها باید برای مدتی بالا بماند.

پیش از این در جلسه اروپایی، آمار خرده فروشی بریتانیا منتشر شد که به طور شگفت انگیزی بالاتر از پیش بینی ها بود. این در حالیست که بانک انگلستان (BoE) اذعان کرد، اقتصاد بریتانیا وارد رکود شده است. خرده‌فروشی ماه اکتبر 0.6 درصد اعلام شد، در حالی که این مقدار برای ماه اوت 0.3 درصد تخمین زده شد. بدون احتساب نوسان، میزان خرده فروشی در ماه اکتبر 0.3 درصد رشد کرده که کمتر از 0.6 درصد پیش‌بینی‌ شده بود.

در همین حال، معامله گران پوند استرلینگ در حال ارزیابی تورم بالای 4 دهه اخیر بریتانیا هستند. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ماه اکتبر به 11.1 درصد افزایش یافت. این میزان بالاتر از پیش بینی بانک مرکزی انگلیس بود، که عنوان می کرد تورم در حدود 10.9 درصد به اوج خود خواهد رسید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet و fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×