» بازارها » طلا، ارز، نفت » پیش بینی فاندامنتال جفت ارز دلارین
جفت ارز دلار/ین

پیش بینی فاندامنتال جفت ارز دلارین

11 آبان 1401 6

جفت ارز دلار/ین از اوایل معاملات امروز (چهارشنبه 2 نوامبر) در حال کاهش است، زیرا معامله گران منتظر تصمیم فدرال رزرو و بیانیه سیاست نرخ بهره هستند که قرار است منتشر شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که سرمایه گذاران خود را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آماده می‌کنند، ادامه سیاست پولی تهاجمی این بانک می تواند تمامی معادلات را بر هم بزند.

بی شک اگر فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، یا در سیاست های خود برای ماه دسامبر(آذر – دی) تجدید نظر کند، شاهد کاهش مقطعی جفت دلار/ین خواهیم بود. دلار/ین از اوایل معاملات امروز (2 نوامبر، 11 آبان) در حال کاهش است، زیرا معامله گران منتظر تصمیم فدرال رزرو و بیانیه سیاست نرخ بهره هستند که قرار است در ساعت 18:00 به وقت گرینویچ منتشر شود. به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو نرخ بهره خود را 75 واحد افزایش دهد، اما روند حرکتی بازار همان چیزی است که سیاست گذاران برای افزایش نرخ بهره دسامبر در نظر گرفته و براساس آن قیمت گذاری کرده اند.

در ساعت 03:54 به وقت گرینویچ، جفت ارز دلار/ین (USD/JPY) با 0.772 دلار یا 0.52 درصد کاهش در کانال 147.464 معامله شد. در روز سه‌شنبه، ارزش سهام اینوسکو (Invesco) ین ژاپن به 63.00 دلار رسید که 0.19 دلار یا 0.30 درصد افزایش داشت. از سوی دیگر اخبارها حاکی از این است که، پایه پولی بانک مرکزی ژاپن 6.9 درصد کاهش یافته (پیش بینی های قبلی نشان می داد که پایه پولی 2 درصد کاهش می یابد) که بدتر از پیش‌بینی های قبلی است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بانک مرکزی ژاپن (BOJ)، صورتجلسه سیاست پولی خود را منتشر کرد. هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، روز چهارشنبه گفت که تغییر در سیاست کنترل منحنی بازدهی بانک مرکزی (YCC) می‌تواند در تصمیم گیری‌های آتی مد نظر قرار گیرد، اما در حال حاضر در دستور کار نیست. همچنین کورودا به پارلمان گفت که در صورت دستیابی به اهداف تورمی 2 درصدی، انعطاف پذیرتر کردن کنترل منحنی بازده می تواند یک گزینه محتمل باشد.

به گزارش رویترز، این اظهارات بازار را برای امکان تغییر در نرخ بهره بسیار پایین بانک مرکزی ژاپن در زمانی که دوره دوم و پنج ساله کورودا در آوریل(فروردین – اردیبهشت 1402) سال آینده به پایان می رسد، آماده می سازد. از سوی دیگر گزارشات بانک مرکزی ژاپن نشان می دهد که اقتصاد این کشور رو به بهبود است. بر اساس صورتجلسه 21 تا 22 سپتامبر بانک مرکزی ژاپن (BOJ)، اعضای هیئت سیاست پولی این کشور برآورد کرده اند که این کشور به بهبودی خود از رکود اقتصادی ناشی از همه گیری کووید-19 ادامه می دهد. صورتجلسات بانک مرکزی، نشان می دهد که شرایط مالی در ژاپن به طور کلی مساعد بوده و صادرات و تولید صنعتی نیز افزایش یافته است.

جفت ارز دلار/ین

پیش بینی روزانه جفت ارز دلار/ین

بانک مرکزی ژاپن (BOJ) برخلاف سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان که سیاست های پولی تهاجمی (افزایش نرخ بهره بالا) را در پیش گرفته اند، بر تقویت یک اقتصاد شکننده تمرکز کرده است. بنابراین روندی کاملا متفاوت را طی می کند و در نقطه ای دورتر از سایر بانک ها باقی می ماند. همین سیاست باعث شده است که ین در برابر دلار به شدت تضعیف شود، زیرا بازارها بر واگرایی بین سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از یک سو و سیاست سست بانک مرکزی ژاپن از سوی دیگر، تمرکز کرده اند.

افزایش نرخ بهره روز چهارشنبه فدرال رزرو، واگرایی و همچنین روند بلندمدت جفت ارز دلارین (USD/JPY) را به همین شکل باقی گذاشته و تغییر نخواهد داد. با این حال، اگر سیاست‌گذاران فدرال رزرو به رهبری جروم پاول، رئیس‌جمهور فدرال رزرو اعلام کنند که بانک مرکزی در نظر دارد سرعت افزایش نرخ‌های تهاجمی خود را از دسامبر به 50 واحد کاهش دهد، می‌توانیم شاهد ضعف کوتاه‌مدت جفت ارز دلار/ین باشیم.

از زمان اجرای سیاست تهاجمی فدرال رزرو آمریکا (4 افزایش متوالی نرخ بهره 75 واحدی در جهت مهار تورم افسارگسیخته)، دلار آمریکا مرتباً تقویت شده و ارزهای اصلی سایر کشورها در برابر دلار تضعیف شده اند. بازارهای جهانی منتظر تغییر سیاست های فدرال رزرو در رابطه با تغییر نرخ بهره هستند، چرا که باعث کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر شده و روند کلی بازار را به طور کامل تغییر خواهد داد. در حال حاضر و در لحظه نگارش این مقاله (ساعت 9:51 روز چهارشنبه 11 آبان)، جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن در رنج 147.36 معامله می شود.

مترجم: لیلا درخشان
ویراستار: تارا هدایتی
منبع: Fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 2.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×