» آرشیو اخبار » پیش‌بینی قیمت آواکس؛ فتح مقاومت 19 دلاری و احتمال جهش قیمت
آواکس

پیش‌بینی قیمت آواکس؛ فتح مقاومت 19 دلاری و احتمال جهش قیمت

10 آبان 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طی 24 ساعت گذشته، قیمت آواکس (رمزارز بومی آوالانچ با نام اختصاری AVAX) قدرت صعودی بیشتری کسب نموده و آنرا به یکی از معدود آلتکوین‌هایی تبدیل کرده است که علی‌رغم روند ریزشی غالب بر بازار، توانسته است در منطقه مثبت باقی بماند.

براساس داده‌های وبسایت کوین‌گکو (coingecko)، این آلتکوین از دیروز نزدیک به 4 درصد افزایش قیمت داشته و دستاورد هفتگی خود را به بیش از 23 درصد رسانده است. بدون شک، آوالانچ برای حفظ موقعیت خود در منطقه سبز باید به این روند صعودی ادامه دهد. البته چشم‌انداز تکنیکال این رمزارز حاکی از آن است که گاوها کنترل کامل این دارایی را در دست دارند.

نمودار روزانه آواکس
نمودار روزانه آواکس

قیمت آوالانچ (AVAX) اکنون بالاتر از خط میانگین متحرک ساده 20 روزه (20-SMA) در حرکت است که به معنای افزایش تقاضا و کنترل خریداران بر بازار است. با افزایش تقاضا برای این رمزارز، فشار خرید همچنان در حال بیشتر شدن است؛ ولی با این وجود، هنوز نمی‌توان احتمال یک پولبک به سمت سطوح قبلی را رد کرد. به بیان دقیق‌تر، عبور از مقاومت 19 دلاری می‌تواند به تداوم روند صعودی آواکس (AVAX) کمک کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، آواکس (AVAX) با جهش 4.5 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت 19 دلار و 40 سنت معامله می‌شود. ارزش بازار آن نیز به مرز 5 میلیارد و 793 میلیون دلار رسیده است.

پیش‌بینی قیمت آواکس

مقاومت سخت موجود در تراز 19 دلار و 60 سنت چالش بزرگی بر سر راه خریداران ایجاد می‌کند، ولی عبور از آن، حرکت به سمت تراز 20 دلار به راحتی انجام می‌گیرد. در مقابل، از دست رفتن سطوح فعلی و بازگشت به زیر مارک 19 دلار ممکن است قیمت آواکس را تا مرز 17 دلار کاهش دهد. شکست نزولی تراز 17 دلار، قیمت را به سمت حمایت 16 دلاری سوق خواهد داد.

آخرین باری که فشار خرید این آلتکوین به این اندازه بود، به ماه آگوست (مرداد-شهریور) بازمی‌گردد. این نشان‌دهنده افزایش چند ماهه تعداد خریداران است. شاخص مقاومت نسبی (RSI) از خط میانی گذشته و در آستانه ورود به منطقه اشباع خرید در نزدیکی سطح 80 قرار دارد. ولی همچنان سیگنال خرید دریافت می‌شود.

اندیکاتور واگرایی همگرایی میانگین متحرک یا به اصطلاح مَکدی (MACD) که در واقع مومنتوم و جهت حرکات قیمت یک دارایی را نشان می‌دهد، اکنون بالاتر از خط میانی و در منطقه صعودی قرار دارد که به نوبه‌ی خود به عنوان یک سیگنال خرید عمل می‌کند.

یک اندیکاتور دیگر، تحت عنوان جریان پول چایکین یا به اختصار (CMF) که مقدار ورودی و خروجی سرمایه را در نمودار قیمت یک دارایی نشان می دهد، اکنون روی خط صفر بوده و به معنای مقدار یکسانی از ورودی و خروجی سرمایه در بازار این رمزارز است.

 

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×