» آرشیو اخبار » پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی جرم است
پیامک های تبلیغاتی

پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی جرم است

24 خرداد 1401 7

به گزارش گذارنیوز، چند سال پیش بود که ارسال روزانه پیامک‌های تبلیغاتی، امان مشترکان را بریده بود. بعد از آن، مسئولان ارتباطی کشور اپراتورها را ملزم کردند تا به حریم شخصی کاربران احترام بگذارند و امکان متوقف کردن آن‌ها را به افراد دهند.

در آن روزها پیشنهاد دیگری نیز مطرح شد که براساس آن مشترکانی که پیامک‌های تبلیغاتی خود را قطع نکنند، به ازای دریافت هر پیامک، مبلغی را دریافت کنند. اما این پیشنهاد در حد پیشنهاد ماند و هیچگاه به مرحله اجرا نرسید.

بعد از گذشت سال‌ها، این پرونده در عمل بسته نشد و همچنان مزاحمت آن‌ها گریبان‌گیر مشترکین است.

تبلیغات جام جهانی قطر

مشترکان تلفن‌ همراه کشور با قطع پیامک تبلیغاتی، از شر آن‌ها در امان نیستند و هر از چندگاهی این پیام‌های مزاحم را دریافت می‌کنند. این درحالی است که پول آن به جیب اپراتورها و شرکت‌های تبلیغاتی می‌رود و مزاحمت آن برای مردم می‌ماند.

ارسال پبامک‌های مزاحم از هر سه اپراتور
این ماجرا مختص یک اپراتور مشخص نیست و تقریبا مشترکان هر سه اپراتور با این مشکل دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

یکی از مشترکان‌ همراه اول معتقد است که با قطع این پیامک‌، همچنان آن‌ها را دریافت می‌کند؛ البته با حجم کمتر.

به گفته یکی از مشترکان ایرانسل نیز، حذف پیامک‌های تبلیغاتی دراین اپراتور، قطع می‌شود؛ اما در عین حال بر تعداد پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی محصولات خود اپراتور افزوده می‌شود.

مشترکان رایتل هم از افزایش تعداد روزانه پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی محصولات و خدمات رایتل گله‌مند هستند . به نظر می‌رسد با قطع پیامک تبلیغاتی، تنها شکل آن تغییر می‌کند، به این نحو که شرکت‌ها و یا کسب‌وکارها دست به دامان خود اپراتور برای تبلیغ می‌شوند. این بار پیامک‌های تبلیغاتی در قالب پیام اپراتورها به دست مشترکان می‌رسد.

گفتنی است که مشترکان این امکان را دارند تا همه پیام‌های اطلاع‌رسانی را قطع کنند؛ اما با انتخاب این گزینه پیامک‌هایی که از سمت ارگان‌ها و نهادهای دیگر مثل بانک است نیز با اختلال مواجه می‌شود. البته با انجام این کار، باز هم تضمینی برای قطع آنها در کار نخواهد بود.

با همه این تفاصیل، اگر خواهان قطع پیامک‌های تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی هستید می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن‌های اپراتور خود این کار را انجام دهید. راه ساده‌تر آن شماره‌گیری #۸۰۰* و انتخاب گزینه مناسب است.

پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی جرم است
از ماجرای پیام‌هایی که توسط اپراتورها ارسال می‌شود که بگذریم، گاهی اوقات شاهد دریافت پیامک‌هایی با سرشماره شخصی هستیم. براساس قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال چنین پیامک‌های جرم تلقی می‌شود.

به گفته مسئولان ارتباطی کشور، مشترکانی که پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره شخصی دریافت می‌کنند، می‌توانند شماره فرستنده را به سامانه #۱۹۵* ارسال کنند. بعد از بررسی‌، سرویس‌دهی به سیم‌کارت مورد نظر قطع می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×