» آرشیو اخبار » پول‌هایی که دبی در جام جهانی قطر پارو می‌کند
پول‌هایی که دبی در جام جهانی قطر پارو می‌کند

پول‌هایی که دبی در جام جهانی قطر پارو می‌کند

5 آذر 1401 3

دبی با قایق‌های لوکس و جت‌های خصوصی با هزینه‌های چند میلیارد تومانی، ‌هوادارانی که پول نقد برای خرج کردن دارند را فراخوانده است. .

به گزارش گذارنیوز، قطر تنها کشوری نیست که به لطف میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، رونق زیاد در گردشگری را تجربه می‌کند. به گفته شورای ورزش دبی، امارات متحده عربی، همسایه قطر نیز قرار است از این موج بهره‌مند شود و پایتخت تجاری پر زرق و برق آن، دبی حدود یک میلیون بازدیدکننده دیگر را در دوران مسابقات جام جهانی فوتبال میزبانی کند.

پل گریفیث، مدیرعامل فرودگاه‌های دبی، پیش از آغاز مسابقات فوتبال، این بندر توریستی را “دروازه اصلی” جام جهانی خواند و پیش‌بینی کرد: گردشگران بیشتری نسبت به قطر به دبی سفر کنند.

در همین حال، دبی با بیش از ۱۴۰,۰۰۰ اتاق هتل، میزبان در سایه قطر محسوب می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

پول‌هایی که دبی در جام جهانی قطر پارو می‌کند

دبی که از ماه‌ها قبل درحال آماده‌سازی و تدارک بود، از شهرت خود به عنوان یک شهر فوق مدرن، آزادتر و توسعه‌یافته‌تر از قطر استفاده می‌کند و جاذبه‌های توریستی فوق‌العاده خود را برای جذب تماشاچیان جام جهانی تبلیغ می‌کند.

این شهر به‌خاطر تجربه‌های عجیب شهرت دارد، از جمله مجموعه پیست اسکی سرپوشیده‌اش در بیابان، عمیق‌ترین استخر غوطه‌ور ساخته دست بشر، بلندترین ساختمان جهان و بزرگترین چرخ و فلک. اکنون، تجربه‌های خاصی را با موضوع جام جهانی اضافه کرده و همزمان از این واقعیت استفاده می‌کند که قطر، کشور کوچکی با سه میلیون نفر جمعیت، در تلاش است تا تمام گردشگران پیش‌بینی‌شده را در خود جای دهد، درحالی که بسیاری از آن‌ها به جای قطر، در دبی اقامت خواهند داشت.

دبی با استفاده از ایده «سفرهای هوایی در روز مسابقه» که توسط خطوط هوایی قطر و شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت مستقر در دبی اجرا می‌شود، به مسافران این امکان را می‌دهد که پروازهای رفت و برگشت یک‌روزه از دبی یا عمان را برای شرکت در مسابقات جام جهانی در قطر رزرو کنند.

توفیق رحیم، پژوهشگر مدرسه‌ای دولتی در امارات، گفت: «دبی با پرواز فقط یک ساعت با قطر فاصله دارد و در خاورمیانه مقصدی آشناتر برای مسافران جام جهانی است. زیرساخت‌های گردشگری در آن آماده‌تر و الزامات ورود آسان‌تر است، از همین رو این شهر به پایگاهی مناسب برای طرفداران جام جهانی تبدیل شده است.

در سراسر امارات، ۴۳ منطقه هواداری برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی ایجاد شده است که برخی از آن‌ها، مانند منطقه رسمی هواداران «Budweiser» در بندر دبی، به اندازه‌ای بزرگ است که روزانه ۱۰ هزار هوادار را میزبانی می‌کند و مسابقات فوتبال را در نمایشگرهای بزرگ به اندازه ۳۵۵۲ فوت مربع پخش می‌کند. حتی یک هتل با تم فوتبال در مجمع‌الجزایر پالم (نخل) وجود دارد که فداکارترین هواداران می‌توانند در آن اقامت داشته باشند و روزانه بین دبی و دوحه (قطر) برای تماشای مسابقات رفت‌و آمد کنند.

درآمد دبی فقط از محل اقامت در هتل‌ها و رستوران‌ها و حتی پروازهای یک‌روزه تامین نمی‌شود؛ بازدیدکنندگان می‌توانند از امارات قایق‌های تفریحی با قیمت ده‌ها هزار دلار (حدود ۳۵۰ میلیون تومان به نرخ روز ارز) در هر شب اجاره کنند تا در حین عبور از خلیج فارس، مسابقات را تماشا کنند.

تماشای مسابقات جام جهانی روی آب‌های خلیج فارس با ۲۰هزار دلار

پول‌هایی که دبی در جام جهانی قطر پارو می‌کند

«Xclusive Yachts»، بزرگ‌ترین شرکت قایق‌رانی اجاره‌ای خصوصی در امارات است که مجلل‌ترین تجربه دریایی خود را با ۲۰,۰۰۰ دلار (حدود ۷۰۰ میلیون تومان) در هر شب در یک قایق تفریحی سه طبقه با اسکای‌داک، بار داخل هواپیما، اسکای‌لونج، پنج کابین و یک سرآشپز ستاره‌دار میشلین ارائه می‌کند.

مدیر عامل این شرکت اجاره قایق‌های لوکس تفریحی به دوحه‌نیوز گفته بود: ما انتظار داریم بیش از ۳۰۰ درصد رزرو قایق‌های بادبانی در دوران جام جهانی افزایش یابد.

فرودگاه‌های دبی در اواسط ماه نوامبر، همزمان با آغاز مسابقات جام جهانی در قطر اعلام کردند که ۱۲۰ پرواز شاتل از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر (طول برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲) هر روز به داخل و خارج از فرودگاه اصلی دبی پرواز می‌کنند.

غیث الغیث، مدیرعامل فلای دبی همچنین گفته است: در روز آغاز مسابقات جام جهانی، تقریباً تمام پروازهای شاتل این شرکت هواپیمایی به مقصد دوحه با ظرفیت کامل انجام شده است. با اضافه شدن پروازها از فرودگاه اصلی دبی، مسافران می‌توانند هر ۳۰ تا ۵۰ دقیقه یک پرواز داشته باشند.

گزینه میلیاردی دبی برای هواداران ولخرج فوتبال

پول‌هایی که دبی در جام جهانی قطر پارو می‌کند

مقامات این شهر برای هواداران جام جهانی که پول نقد برای خرج کردن دارند، یک گزینه لوکس دیگر را روی میز گذاشته‌اند؛ جت‌های خصوصی که گفته شده همزمان با جام جهانی رونق در کسب‌وکار را تجربه می‌کنند، به طوری که برخی از هواداران حاضر به پرداخت مبالغ چشمگیر برای رسیدن به مسابقات هستند.

اولگ کافاروف، مدیر توسعه و ارتباطات شرکت جت‌های چارتر و خصوصی در دبی پیش از آغاز جام جهانی پیش‌بینی کرده بود با افزایش ترافیک بین دبی و دوحه مواجه شوند، برای همین آن‌ها دو بسته پیشنهاد کرده‌اند: یک سرویس جت خصوصی کامل با قیمت ۲۴۰,۰۰۰ درهم امارات (۶۵,۳۴۰ دلار/ حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان) برای حداکثر ۱۰ مسافر، یا صندلی‌های جداگانه با قیمت هر عدد ۲۹,۰۰۰ درهم (۷,۸۹۵ دلار/ حدود ۲۷۸ میلیارد تومان). مدت زمان پرواز بین دبی و دوحه با این جت‌های خصوصی تقریباً یک ساعت طول می‌کشد.

اپراتورهای چارترکننده جت‌های خصوصی در دبی گزارش داده‌اند: با وجود قیمت‌های بالا، تقاضا برای پروازهای خصوصی به طور قابل توجهی بیشتر از سال گذشته بوده است، اگرچه مبالغ اجاره جت خصوصی از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است.

ایان مور، مدیر ارشد بازرگانی شرکت خصوصی چارترکننده جت در دبی نیز گفت: بیش از ۷۰ پرواز از دبی به مقصد قطر برای روزهای مسابقه از قبل رزرو شده است.

داده‌پردازی‌ها نیز بیانگر آن است که در میان کشورهای همسایه قطر، امارات بیشترین سود را از جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد داشت. امارات (دبی) با وجود آن‌که سال‌ها به واسطه اختلافات و تنش‌های سیاسی روابط گرمی با قطر نداشت، حالا در جریان جام جهانی به واسطه هواداران وفادار فوتبال، بیشترین مراوده را با این کشور برقرار کرده و به نوعی میزبانِ در سایه جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌آید.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×