» آرشیو اخبار » پر فروش‌ترین خودرو بی‌ام‌و
آی 4

پر فروش‌ترین خودرو بی‌ام‌و

24 دی 1401 4

واحد «ام» گروه خودروسازی ب ام و اعلام کرده است که محصولات ام با پرچمداری آی۴ سال ۲۰۲۲ رکورد فروش در بازار خودروهای الکتریکی ثبت کردند، بنابراین این واحد ۸.۴ درصد افزایش فروش داشته است.

به گزارش گذارنیوز، گروه خودروسازی بی‌ام‌و سال میلادی گذشته پنجاهمین سالگرد تولید محصولات «ام» را جشن گرفت؛ چرا که این خودروساز در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۱۷۷ هزار و ۲۵۷ دستگاه تولید شده است. این آمار نشان از رشد ۸.۴ درصدی فروش محصولات «ام» در سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ دارد. محصولات «ام» بیشتر در بازارهای آلمان، آمریکا و انگلیس طرفدار داشته و توجه و تمرکز باواریایی‌ها برای کسب سهم بازار بیشتر برای محصول «ام» در بازارهای مذکور است.

نکته قابل توجه اینجاست که پرفروش ترین محصول «ام» در بازارهای جهانی خودرو آی ۴ ام ۵۰ (I4M50) است، این نشان می‌دهد که مشتریان خودروهای الکتریکی به محصولاتی که پرفورمنس و هندلینگ بالا داشته باشند، تمایل بیشتری دارند. هرچند که گروه خودروسازی بی‌ام‌و تاکنون آمار دقیقی از تعداد فروش آی ۴ در بازارهای جهانی منتشر نکرده است، اما به نظر می‌رسد این خودرو سود مناسبی را از عرضه این محصول کسب کرده است.

تیمو ریش، مدیر ارتباط با مشتریان و برندینگ واحد «ام» در گروه خودروسازی بی‌ام‌و در خصوص فروش محصولات اسپرت این برند، اعلام کرده است:‌ «باتوجه به آمار فروش آی ۴ در بازارهای جهانی برای ما واضح است که مشتریان علاقه به خرید خودروهای ام در دنیای محصولات الکتریکی دارند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

گفتنی است که آی ۴ ام ۵۰ تنها مدل الکتریکی گروه خودروسازی بی‌ام‌و نیست، بلکه این خودروساز محصولات دیگری مانند بی‌ام‌و ایکس‌ام با قوای هیبریدی ام ۶۵۳، بی‌ام‌و آی‌ایکس‌ام ۶۰ و بی‌ام‌و آی ۷ ام ۷۰ را نیز در سبد محصولات خود دارد.

واحد «ام» گروه خودروسازی بی‌ام‌و مدعی عرضه محصولات الکتریکی تهاجمی با پرفورمنس بالا است، این خودروساز آلمانی به دنبال تحول بیشتر براساس استراتژی توسعه خودروهای الکتریکی است. از همین رو مهندسان بی‌ام‌و فناوری چهار چرخ الکتریکی ام‌ایکس درایو را برای محصولات هیبریدی و برقی معرفی کردند.

در سال ۲۰۲۲ واحد ام گروه خودروسازی بی‌ام‌و توانست اعداد بزرگی از عرضه محصولات خود به نمایش بگذارد، این خودروساز آلمانی در فروش محصولات ام ۲، ام ۳ و ام ۴ حتی ام تورینگ با فناوری گیربکس اتومات شیفت ۶ سرعته، دیفرانسیل عقب و دینامیک بالای محصولات موفقیت خوبی را کسب کرده است.

ریش در خصوص رکورد فروش محصولات ام به رسانه‌های آلمانی گفته است: «بی‌ام‌و در تلاش برای توسعه طیف محصولات خود است، این خودروساز به دنبال کسب سهم بازار قابل توجه از محصولات الکتریکی است.»

این خودروساز وعده معرفی و رونمایی محصول جدید خود یعنی ام ۳ سی اس در دایتونا داده است، همچنین سری ام‌ال‌ام‌دی‌اچ با قوای هشت سیلندر به میدان رقابت خواهد رفت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×