» آرشیو اخبار » پروژه آزمایشی CBDC در فدرال رزرو نیویورک کلید خورد
CBDC

پروژه آزمایشی CBDC در فدرال رزرو نیویورک کلید خورد

25 آبان 1401 4

مرکز نوآوری فدرال رزرو نیویورک (NYIC)، از راه‌اندازی یک طرح آزمایشی اثبات مفهوم ۱۲ هفته‌ای برای ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) خبر داد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مرکز نوآوری فدرال رزرو نیویورک (به اختصار NYIC)، از راه‌اندازی یک طرح آزمایشی اثبات مفهوم ۱۲ هفته‌ای برای ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) خبر داد.

CBDC

جزئیات پروژه CBDC فدرال رزرو

فدرال رزرو نیویورک در اطلاعیه روز 15 نوامبر (24 آبان) خود گفت قرار است این برنامه، امکان سنجی شبکه تعامل‌پذیر ارز دیجیتال عمده فروشی بانک مرکزی و ارز دیجیتال بانک تجاری را بررسی کند که بر روی یک دفتر کل توزیع شده با چند نهاد مشترک در یک شبکه منظم کار می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

غول‌های بانکی مثل بی‌اِن‌وای مِلون (BNY Mellon)، سیتی بانک (Citi)، اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC)، مسترکارت، پی‌ان‌سی بانک (PNC Bank)، تی‌دی بانک (TD Bank)، سان‌تراست بانک (Truist)، یو.اس بانک (U.S Bank) و ولزفارگو (Wells Fargo) با ضرب توکن و تسویه تراکنش‌ها از طریق ذخایر شبیه‌سازی شده بانک مرکزی در این طرح آزمایشی مشارکت خواهند کرد.

پر وون زلوویتز (Per von Zelowitz)، مدیرعامل فدرال رزرو نیویورک، گفت:

«NYIC برای پیشبرد تحقیقات در زمینه توکن‌سازی دارایی‌ها و آینده زیرساخت‌های بازار مالی در ایالات متحده همزمان با تحولات عمیق سیستم‌های پولی و بانکداری، مشتاقانه منتظر همکاری با اعضای جامعه بانکی است.»

این پروژه اثبات مفهوم، «امکان سنجی فنی، ثبات قانونی، و کاربرد تجاری» فناوری دفتر کل توزیع شده را بررسی کرده و علاوه‌بر آن، توکن‌هایی را شبیه‌سازی و چارچوب‌های نظارتی مربوطه را بررسی خواهد کرد. به گفته فدرال رزرو نیویورک، گستره این پروژه می‌تواند “به طور بالقوه تا عملیات‌های چند ارزی و استیبل کوین‌های قانونی افزایش یابد.”

راه‌اندازی پروژه آزمایشی اِن‌وای‌آی‌سی (NYIC) به دنبال انتشار تحقیقات این مرکز پیرامون برنامه ارز دیجیتال عمده فروشی بانک مرکزی در روز 4 نوامبر (13 آبان) صورت گرفته است. فاز اول آزمایش ارزدیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، با نام پروژه سِدار (Project Cedar)، معاملات اسپات (نقطه‌ای) ارزهای خارجی را مورد بررسی قرار داد تا مشخص کند راه‌حل بلاکچین تا چه میزان می‌تواند سرعت، هزینه و دسترسی به پرداخت‌های عمده فروشی فرامرزی را بهبود بخشد.”

رگولاتورهای فدرال در ایالات متحده هنوز درباره راه‌اندازی دلار دیجیتال در این کشور به توافقی نرسیده‌اند، اما آژانس‌ها و سازمان‌های بخش خصوصی مشغول بررسی این گزینه هستند. پس از صدور فرمان اجرایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در راستای ایجاد چارچوبی قانونی برای دارایی‌های دیجیتال، برخی از قانونگذاران این سوال را مطرح کردند که نقش کنگره در تصویب قانونی برای حمایت از پروژه CBDC چیست و یک دلار دیجیتال چگونه می‌تواند نوآوری‌های مشابه از بخش خصوصی را کاهش دهد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×