» آرشیو اخبار » پروژه‌های CBDC بانک مرکزی فرانسه
فرانسه

پروژه‌های CBDC بانک مرکزی فرانسه

5 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بانک دو فرانس (The Banque de France)، بانک فرانسه، روز سه شنبه از پروژه‌های جدیدی برای دستیابی به مزایای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) رونمایی کرد. این پروژه‌ها در سطح گسترده توسط بانک‌ها و بازارهای مالی استفاده خواهند شد.

فرانسه

ویلروی دی گالهاو (Villeroy de Galhau)، رئیس بانک فرانسه، بانک مرکزی این کشور، با حضور در کنفرانس ارز دیجیتال این بانک گفت: «یک CBDC اگر به صورت گسترده استفاده شود، می‌تواند به طور قابل توجهی به بهبود پرداخت‌های بین مرزی و بین ارزی کمک کند. او افزود که نسبت به نمونه‌های جزئی، CBDCها در سطح عمده توجه کمتری را به خود جلب می‌کنند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

دی گالهاو گفت: «یک سرمایه‌گذاری خطر پذیر، مثلاً از طریق بازارسازان خودکار، به دنبال بهبود مدیریت نقدینگی CBDCها در امور مالی غیرمتمرکز موسوم به دیفای (DeFi) خواهد بود. این امر نقشی معادل نقش بانک‌های سرمایه‌گذاری را ایفا می‌کند که به دنبال حفظ تجارت خود در یک حوزه امنیتی خاص هستند.»

فرانسه

او گفت که پروژه دیگری بر روی صدور و توزیع اوراق قرضه توکن شده در یک بلاکچین تمرکز خواهد کرد، و بر اساس یافته‌های قبلی در مورد استفاده از CBDCها برای تسویه اوراق بهادار Web3، مانند پروژه جورا (Jura) بانک مرکزی فرانسه ساخته خواهد شد.

وی قول داد که جزئیات بیشتری در هفته‌های آینده به تفصیل ارائه خواهد شد.

دی گالهاو گفت: «بانک مرکزی اروپا در حال بررسی این موضوع است که آیا یورو دیجیتال را تا سال ۲۰۲۶ منتشر کند یا خیر. بانک مرکزی اروپا در کنار سایر بانک‌های مرکزی مهم امکان استفاده از CBDC در فعالیت‌های روزمره و بازارهای مالی را بررسی می‌کند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: coindesk

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×