» آرشیو اخبار » پامپ 15 درصدی دوج کوین بعد از اظهارات جدید ایلان ماسک
پامپ دوج کوین

پامپ 15 درصدی دوج کوین بعد از اظهارات جدید ایلان ماسک

5 آذر 1401 8

پس از اینکه ماسک گفت در صورتی که توییتر در فروشگاه‌های محبوب اپلیکیشن‌های موبایلی با مشکل مواجه شود، گوشی هوشمند خود را راه‌اندازی می‌کند، دوج کوین 15% پامپ شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طی بیست و چهار ساعت گذشته، میم کوین مورد علاقه ایلان ماسک، یعنی دوج کوین (DOGE) با جهشی چشمگیر، بیش از 15 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. این جهش پس از آن اتفاق افتاد که رئیس جدید توییتر، اعلام نمود در صورتی که این برنامه شبکه اجتماعی در فروشگاه‌های محبوب اپلیکیشن‌های موبایلی با مشکل مواجه شود، گوشی هوشمند مخصوص خود را راه‌اندازی خواهد کرد.

رقابت ماسک با iOS و اندروید

پس از اینکه پادکستر معروف، لیز ویلر (Liz Wheeler) با انتشار توییتی، از امکان ممنوعیت توییتر در دو فروشگاه معروف سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس (iOS) یعنی گوگل‌پلی و اَپ‌اِستور، در نتیجه قوانین جدید ایلان ماسک، ابراز نگرانی کرد، ماسک در پاسخ به این توییت گفت امیدوار است این اتفاق رخ ندهد. ولی قول داده است در صورت بروز چنین شرایطی، گوشی خود را راه اندازی کند.

با توجه به گفته‌های او، ظاهراً این ادعا به معنای راه‌اندازی یک سیستم عامل جدید و یک فروشگاه آنلاین برای برنامه‌های این سیستم عامل می‌باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

« مطمئناً امیدوارم که به چنین نتیجه‌ای نرسیم، اما، بله، اگر گزینه دیگری روی میز نباشد، یک گوشی تلفن همراه جایگزین خواهم ساخت!»

پامپ 15 درصدی دوج کوین

روز جمعه، بعد از انتشار این توییت توسط ماسک، دوج کوین، که به عقیده بسیاری، اولین گزینه پرداخت مورد نظر ماسک برای برنامه‌های آینده او است، در نمودار ساعتی خود کندل‌های سبز پی‌درپی را تشکیل داد. در نتیجه این اقدام، قیمت دوج کوین از 0.0810 دلار به حدود 0.0936 دلار افزایش یافت.

نمودار دوج کوین

در حال حاضر، قیمت دوج کوین (DOGE ) کمی کاهش یافته و با حدود 11 درصد افزایش در تایم فریم روزانه، با قیمت 0.092 دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این دارایی دیجیتال نیز اکنون به حدود 12 میلیارد و 242 میلیون دلار می‌رسد.

لازم به یادآوری است که ایلان ماسک در ماه اکتبر (آبان ماه) توئیتر را با قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد و به محض بستن قرارداد، مدیرعامل آن پاراگ آگراوال (Parag Agrawal) و سایر مدیران ارشد آن را اخراج کرد. وی اعلام کرد آن دسته از کارمندان توییتر که حاضر نیستند برای بهبود توییتر بیشتر از همیشه تلاش کنند، باید استعفا دهند. به‌علاوه، برای افزایش سود خالص این شرکت، ایلان یک برنامه پرداخت ماهانه اجباری 8 دلاری را برای کاربران تأیید شده راه‌اندازی کرد. این افراد برای حفظ تیک آبی خود در توییتر موظف هستند ماهانه این حق اشتراک را پرداخت کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×