» بازارها » پالس‌های اخبار برجامی بر بازار خودرو
بازار خودرو

پالس‌های اخبار برجامی بر بازار خودرو

31 مرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز؛ بازار خودرو کشور تحت‌تاثیر مذاکرات وین و ‌کاهش قیمت دلار در بازار، به شدت ریزشی شده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در صورت توافق، شاهد ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

خبرها درباره نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو نیز بر شدت ریزش قیمت خودرو افزوده است، تا جایی که فقط دیروز در بازار خودروهای داخلی شاهد کاهش ۲ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت‌ها بودیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته پژوپارس مدل ۱۴۰۰ در حدود ۴ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز ۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. پژو ۲۰۰۸ نیز ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

همچنین سایناEX افت یک میلیون تومانی و شاهین در مدل ۱۴۰۱ در حدود ۴ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

از سوی دیگر، در بین خودروهای کوییک نیز کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ در حدود ۱۰ میلیون تومان افت قیمت پیدا کرده و مدل ۱۴۰۰ این خودرو ۳ میلیون تومان ارزان شده است.

در این بین، دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ و دنا توربو پلاس دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ ریزش ۳ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است.

شوک سنگین برجام به بازار خودرو/ آخرین قیمت کوییک، پژو، سمند و تیبا

در این شرایط، به نظر می‌رسد به حدی خرید و فروش در بازار خودرو به حالت ایست رفته است که فعالان بازار خودرو عنوان می‌کنند بازار در حالت تعلیق قرار گرفته است. به باور آنها، در روزهای اخیر به قدری مشتری در بازار خودرو کم شده که بعضی نمایشگاه‌داران خودرو در طول روز هیچ تماس و مراجعه‌ای برای خرید و استعلام قیمت ندارند.

فعالان بازار خودرو، مهم‌ترین دلیل افت قیمت خودرو در بازار را اثر روانی ناشی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای عنوان می‌کنند و معتقدند: متقاضیان، خرید خود را تا دریافت نتیجه مشخص از مذاکرات به تاخیر انداخته‌اند، چون اگر این مذاکرات به توافق بینجامد، قطعا شاهد کاهش قیمت بیشتری در بازار خواهیم بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×