» آرشیو اخبار » پارک علم و فناوری استان البرز برتر کشوری شد
پارک علم و فناوری استان البرز برتر کشوری شد

پارک علم و فناوری استان البرز برتر کشوری شد

7 آذر 1401 5

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: پارک علم و فناوری این استان در بین ۵۱ پارک علم و فناوری کشور رتبه برتر کشوری را کسب کرد .

به گزارش گذارنیوز، «سیف اله اسداللهی» روز دوشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری البرز افزود: این پارک براساس بررسی ها از نظر فروش محصولات فناورانه داخلی و خارجی حائز رتبه برتر شده که قابل تقدیر است.

وی بیان داشت: پارک علم و فناوری البرز با وجود اینکه کمترین بودجه در بین پارک های کشور را دارد، اما به دلیل فروش بالای محصولات فناورانه و دانش بنیان در داخل و خارج کشور، برتر شناخته شد.
اسداللهی با بیان اینکه پارک علم و فناوری البرز هم در زمینه فروش و هم میزان اشتغال رتبه خوبی دارد، یادآور شد: یکی دیگر از دلایل موفقیت پارک علم و فناوری البرز قرار گرفتن در کنار زیست بوم نوآوری و فناوری جهاد دانشگاهی در مجتمع تحقیقاتی این نهاد است که زمینه مناسبی را برای تعامل و هم افزایی با پژوهشکده ها، مراکز علمی و تخصصی و همچنین شرکت های دانش بنیان و فناور فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه زیست بوم جهاد دانشگاهی منحصر به فرد و محل هم افزایی برای پارک ها و مراکز رشد کشور است، افزود: پارک علم و فناوری البرز بودجه اندکی دارد، اما در بسیاری از شاخص های ارزیابی جزو رتبه های برتر است؛ بنابراین ما انتظار داریم بودجه های برنامه ای و عملیاتی به این پارک اختصاص یابد.

امسال پارک علم و فناوری استان البرز ۲ هزار میلیارد تومان فروش داخلی و ۵۰ میلیون یور فروش خارجی محصولات دانش بنیان داشته است. این پارک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ۲۲ مرکز جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز فعالیت دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

وجود بیش از ۳۷۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان البرز سبب شده این استان رتبه چهارم کشور را به لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان به خود اختصاص دهد. اکنون این پارک در حوزه کشاورزی با ۳۰ شرکت دانش‌بنیان رتبه دوم کشور، دارو و فرآورده‌های پیشرفته با ۴۸ شرکت رتبه دوم و از نظر مواد پیشرفته مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی با ۶۰ شرکت رتبه سوم ، در حوزه ماشین‌آلات پیشرفته با ۱۱۱ شرکت رتبه سوم، وسایل و تجهیزات پزشکی رتبه سوم و برق با ۷۳ شرکت رتبه چهارم را دارد.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×