» آرشیو اخبار » ولخرجی‌های 40 میلیون دلاری FTX پیش از اعلام ورشکستگی
FTX

ولخرجی‌های 40 میلیون دلاری FTX پیش از اعلام ورشکستگی

19 دی 1401 3

شرکت باهامایی اف تی ایکس (FTX) در یک بازه زمانی نه ماهه پیش از اعلام ورشکستگی، مبلغ هنگفتی را در هتل‌های لوکس و اقامتگاه‌ها، هزینه پرواز و غذا صرف کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق اطلاعاتی که براساس پرونده‌های دادگاه فاش شده است، شرکت باهامایی اف تی ایکس (FTX) در یک بازه زمانی نه ماهه پیش از اعلام ورشکستگی، مبلغ هنگفتی را در هتل‌های لوکس و اقامتگاه‌ها، هزینه پرواز و غذا صرف کرده است.

هزینه های FTX

در اسناد دادگاه ورشکستگی که توسط بیزینس اینسایدر (Business Insider) مشاهده و بررسی شده است، اف تی ایکس دیجیتال مارکت (FTX Digital Markets) بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر 2022 (دی 1400 تا مهر 1401)، و چند ماه قبل از اینکه شرکت برای ورشکستگی به دلیل مشکلات نقدینگی اقدام کند، 40 میلیون دلار خرج کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

جزئیات ولخرجی‌های لوکس FTX

جزئیات این صورتحساب‌ها حاکی از آن هستند که بیش از 15 میلیون دلار صرف هتل‌ها و اقامتگاه‌های مجلل شده است و تنها 5.8 میلیون دلار آن در یک اقامتگاه با نام هتل آلبانی، هزینه شده است. این تفرجگاه مجلل جایی است که سم بنکمن-فرید تا زمان دستگیری خود، در پنت هاوس 30 میلیون دلاری آن زندگی می‌کرد.

حدود 3.6 میلیون دلار برای اقامت در هتل چهار ستاره گرند حیات (Grand Hyatt) هزینه شده است که در ماه مارس 2022 (اسفند 1400) میزبان خانواده سلطنتی بریتانیا بود. به علاوه، 800 هزار دلار نیز در استراحتگاه پنج ستاره رزوود (Rosewood) خرج شده است.

در ادامه گزارش تایید شده است که تقریباً 7 میلیون دلار صرف غذا و سرگرمی شده است که حدود نیمی از آن به خدمات پذیرایی اختصاص داشته است. نزدیک به 4 میلیون دلار برای پروازها و بیش از 500 هزار دلار برای پست و تحویل مرسوله‌ها هزینه شده است.

به گزارش فایننشال تایمز لندن، از آنجایی که غول تجارت الکترونیک آمازون خدمات تحویل پستی برای باهاما ندارد، اف تی ایکس (FTX) حتی یک قرارداد خصوصی با یک شرکت هواپیمایی برای تحویل سفارشات آمازون آنها از انبار میامی به باهاما امضا کرده است.

از دیگر ولخرجی‌های اف تی ایکس (FTX) می‌توان به این مورد اشاره کرد که این شرکت “مجموعه کاملی از خودروها با بنزین رایگان و سفرهای نامحدود با پوشش کامل هزینه سفر به مقصد تمامی دفاتر شرکت در سراسر جهان” را در اختیار کارکنان ساکن باهامای خود قرار داده بوده است.

در دسامبر 2022 (آذر ماه)، یکی از کارمندان سابق اف تی ایکس (FTX) ضمن فرقه‌مانند خواندن این صرافی، میزان هزینه‌های لوکس افراطی این شرکت را فاش کرد و گفت «کل عملیات آن به شکلی نمادین و احمقانه ناکارآمد بوده است.»

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، اف تی ایکس (FTX) کمک‌های زیادی نیز به سازمان‌ها و خیریه‌های محلی در باهاما کرده بود. بر اساس گزارشی که روز 8 ژانویه (18 دی) در رسانه‌های محلی منتشر شد، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالاً بخشی از این کمک‌ها باید بازگردانده شوند، زیرا این کشور جزیره‌ایِ کارائیب تلاش می‌کند به هر نحو این مشکل را حل کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×