» آرشیو اخبار » وعده پول به مهاجران افغان در ازای بازگشت به میهن
وعده پول به مهاجران افغان در ازای بازگشت به میهن

وعده پول به مهاجران افغان در ازای بازگشت به میهن

2 شهریور 1401 8

به گزارش گذارنیوز، هلال احمر ترکیه اعلام کرد که به مهاجران افغان برای بازگشت داوطلبانه به کشورشان کمک نقدی ارائه کرده و آنها را برای یافتن شغل مناسب کمک خواهد کرد.

تلاش در جهت کاهش پناهندگان مهاجران افغان

وعده پول به مهاجران افغان در ازای بازگشت به میهن

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که مقام‌های این کشور انتظار دارند با اجرا برنامه‌های جدید آمار مهاجران افغان را که به دلیل تحولات اخیر در این کشور اقدام به پناهندگی می‌کنند را کاهش دهند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس این برنامه، به آن دسته از مهاجران افغانستانی به صورت داوطلبانه به افغانستان برگردند، کمک نقدی برای راه اندازی یک شغل جدید پرداخت می‌شود.

فرید احمد ضیا، رئیس هلال احمر ترکیه هدف از این ابتکار جدید را کاهش مهاجرت پناهجویان افغانستان عنوان کرده است.

وی افزود: به صورت آزمایشی 65 شرکت کوچک در بخشی از کابل از سوی هلال احمر ترکیه راه‌اندازی شده و این کار با بازخورد از مردم محلی و تکمیل آن از مهاجرت بیشتر مردم افغانستان جلوگیری خواهد کرد.

افزایش شمار مهاجران افغان

به دنبال تحولات اخیر در افغانستان، شمار مهاجران افغانستان در ترکیه که اکثراً قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند، افزایش یافته است.

این در حالی است که سازمان جهانی مهاجرت اعلام کرده است که ترکیه پس از قدرت گرفتن طالبان تاکنون 1800 مهاجر افغان را اخراج کرده و این روند به رغم وضعیت بحرانی انسانی در افغانستان ادامه دارد.

براساس این گزارش، ترکیه در ماه گذشته میلادی دومین کشوری بوده است که پروازهای خود را پس از پاکستان به افغانستان از سر گرفته و این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان پروازهای خارجی به دلیل تخریب گسترده امکانات فرودگاه کابل از سوی نظامیان آمریکا متوقف شده بود.

به گفته مقامات سازمان جهانی مهاجرت، طی 6 ماه گذشته 79 پرواز از ترکیه به مقصد کابل انجام شده که 1800 مهاجر افغان از طریق این پروازها اخراج شده و به کشورشان عودت داده شدند.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×