» آرشیو اخبار » تاخیر 16 روزه وزارت جهاد کشاورزی در اعلام الگوی کشت
کشاورزی

تاخیر 16 روزه وزارت جهاد کشاورزی در اعلام الگوی کشت

16 مهر 1401 6

به گزارش گذارنیوز؛ در حالیکه طرح الگوی کشت ۱۵ سال است که به قانون تبدیل شده و باید اجرا شود، اما همچنان اجرای این طرح به امروز و فردا موکول می‌شود و با وجود وعده مسوولان وزارت جهاد کشاورزی همچنان این طرح به مرحله اجرا نرسیده است.

این در حالی است که همه وزیران جهاد کشاورزی برای گرفتن رای اعتماد در مجلس وعده اجرای طرح الگوی کشت را داده اند و ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی فعلی نیز در جلسه رای اعتماد از مجلس در تاکید کرد طرح الگوی کشت یکی از مواردی است که یک بار برای همیشه باید حل کرد.
ساداتی نژاد بار‌ها بر اهمیت الگوی کشت تاکید و تصریح کرده که این طرح دغدغه ۵۰ ساله کشاورزی در کشور است.

این طرح از سال ۱۳۵۰ تا امروز یکی از مباحث مهم کشاورزی کشور بوده و در همه برنامه‌ها تاکید شده که وزارت جهاد کشاورزی باد الگوی کشت را اجرا کند.
در سال جاری با وجود اینکه دولت و مجلس اهتمام ویژه‌ای برای ابلاغ الگوی کشت واعلام تعرفه محصولات صادراتی داشتند و رسانه ملی از چند ماه گذشته این موضوع را بطور مدام پیگیری کرده و علی رغم ادعای مسئولان وزرات جهاد کشاورزی مبنی بر اجرای الگوی کشت همچنان این برنامه اعلام نشده وکشاورزان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما می‌گویند که چنین الگویی ابلاغ نشده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

تاخیر در اجرای طرح الگوی کشت در حالی است که نمایندگان مجلس به مسوولان وزارت جهاد کاورزی هشدار داده اند و عسگری رئیس کمیسیون مجلس می‌گوید با هر ده روز تاخیر, ۲۵ درصد کاهش عملکرد در واحد سطح خواهیم داشت و مسئولان باید پاسخ دهند.
عسگری می‌افزاید ما هم به دنبال اجرایی شدن الگوی کشت هستیم وقطعا اگر پاسخ مسوولان توجیهی باشد تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیریم و از اهرم نظارتی مجلس استفاده خواهیم کرد.

با این حال ۱۶ روز از سال زراعی جدید می‌گذرد و در روز ملی دامپزشکی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تاخیر در ابلاغ الگوی کشت به خبرنگار صدا وسیما وعده ۱۸ مهر ماه را برای اجرای طرح می‌دهد. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده این بار عملی خواهد شد؟

منبع: خبرگزاری صداوسیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×