» آرشیو اخبار » واکنش وزیر ارشاد به حضور غیرقانونی «برادران لیلا» در کن

واکنش وزیر ارشاد به حضور غیرقانونی «برادران لیلا» در کن

11 خرداد 1401 3

به گزارش گذارنیوز، «محمدمهدی اسماعیلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره فیلم «عنکبوت مقدس» گفت: این فیلم موهن در خارج از کشور و اردن فیلمبرداری شد و فیلم مجوز ساخت نداشت. عوامل فیلم مقیم خارج از کشور هستند و اگر داخل کشور بودند، مشمول برنامه‌های تنبیهی می‌شدند.

وی در عین حال تصریح کرد: طبق قانون فیلم‌هایی که به جشنواره خارجی می‌روند باید مجوز اکران داشته باشند چون اسکار فیلم بدون مجوز نمی‌پذیرد اما جشنواره کن اینطور نبود و به عوامل فیلم «برادران لیلا» اعلام شده بود بدون اخذ مجوز نروند و چون مجوز اکران نگرفتند، مشمول اعمال قانون می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این‌که آیا عدم اکران فیلم «برادران لیلا» به گیشه ضربه نمی‌زند، گفت: اکران هر فیلم منوط به گذراندن مراحل قانونی دریافت مجوز است اما عوامل این فیلم قانون را رعایت نکردند و عزم ما در دوره جدید بر رعایت قانون است.

تبلیغات جام جهانی قطر

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که اگر «برادران لیلا» مجوز اکران نداشت، چرا برای جشنواره فیلم فجر دعوت شده بود، توضیح داد: جشنواره فیلم فجر نیاز به مجوز اکران در داخل ندارد و هیأت داوران در واقع اثر را داوری می‌کند.

وی اضافه کرد: نشست با عوامل فیلم برگزار شد و از آنان خواسته شد مجوز بگیرند و سازمان سینمایی هم این را به عوامل فیلم اعلام کرده بود اما توجه نشد. ما مکلف به اجرای آیین نامه‌ای هستیم که در سازمان سینمایی هست و بنا بر این است که فیلم اکران نشود؛ گرچه ممکن است تبصره‌ای داشته باشد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×