» آرشیو اخبار » هکر FTX به یکی از نهنگ‌های اتریوم تبدیل شد!
هکر FTX

هکر FTX به یکی از نهنگ‌های اتریوم تبدیل شد!

25 آبان 1401 2

اکنون حدود 228 هزار و 523 واحد اتر در کیف پول هکر FTX موجود است که آن را به سی و پنجمین دارنده بزرگ اتریوم از نظر تعداد اترهای آن تبدیل کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هکری که هفته گذشته از صرافی ورشکسته اِف‌تی‌ایکس (FTX) مبالغ هنگفتی را به سرقت برد، با تبدیل آنها به اتریوم (ETH)، اکنون به یکی از بزرگترین دارندگان این رمزارز تبدیل شده است.

هکر FTX

به گفته شرکت اطلاعات بلاکچین الیپتیک (Elliptic)، تنها یک روز پس از ورشکستگی صرافی اِف‌تی‌ایکس که اکنون درگیر پرونده ورشکستگی فصل 11 است، کیف پول‌های آن با بیش از 663 میلیون دلار از دارایی‌های مختلف دیجیتال، تخلیه شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گزارش الیپتیک (Elliptic)، از این رقم، 477 میلیون دلار به سرقت رفته و بخش بزرگی از آن توکن‌ها، به اتریوم (ETH) تبدیل شده‌اند. این درحالی است که بسیاری بر این باور بودند که بیش از 186 میلیون دلار از صدها توکن مختلف توسط خود صرافی به فضای ذخیره‌سازی امنی منتقل شده است.

همانطور که پیش‌تر گزارش کردیم، این مهاجم چهار روز بعد از انتشار خبر هک، همچنان مشغول تخلیه کیف پول‌ها است. تحلیلگران این وضعیت را حمله اسپوفینگ آن‌چِین (on-chain spoofing) نامیده‌اند.

به گفته شرکت امنیت بلاکچین بوسین (Beosin)، این هکر روز گذشته چندین سوآپ و تراکنش میان زنجیره‌ای انجام داده است و در حال حاضر حدود 338 میلیون دلار دارایی دیجیتال در اختیار دارد:

«هکر حساب‌های FTX دیروز چندین عملیات سوآپ و تراکنش میان زنجیره‌ای انجام داده است و در حال حاضر دارایی آن به حدود   338,598,702 دلار می‌رسد و بخش بیشتر آن در آدرس x59ABf3837Fa962d6853b4Cc0a19513AA031fd32b نگهداری می‌شود.

با توجه به این اطلاعات، اکنون حدود 228 هزار و 523 واحد اتر در این کیف پول موجود است که با قیمت فعلی بازار ارزشی بالغ بر 288.8 میلیون دلار دارد. با این اوصاف، این آدرس منتصب به هکر FTX، سی و پنجمین دارنده بزرگ اتریوم از نظر تعداد اترهای آن محسوب می‌شود.

در فهرستی که کوین‌کرپ (CoinCarp) تحت عنوان ثروتمندان اتریوم منتشر کرده است، قرارداد هوشمند واریز بیکن چین (Beacon Chain) با حدود 15 میلیون واحد اتریوم، بزرگ‌ترین هولدر این رمزارز به شمار می‌رود. گفتنی است که بیشتر کسانی که در 20 رتبه برتر این لیست قرار دارند، به صرافی‌های رمزنگاری، پروتکل‌های لایه 2 و پل‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) تعلق دارند.

این 20 کیف پول برتر اکنون 27.7 درصد از کل موجودی در گردش اتریوم را در خود جای داده‌اند. این رقم در مورد 50 کیف پول برتر، یک سوم کل ETH را در اختیار دارند.

اتفاقات اخیری که در اِف‌تی‌ایکس و اِف‌تی‌ایکس یو.اس افتاد، باعث شد تا بسیاری به این گمان برسند که این حمله از سوی یکی از اعضای داخلی صرافی بوده است. هیو بروکس (Hugh Brooks) مدیر عملیات امنیتی شرکت تحلیلی سرتیک (Certik)، با استناد به یک سری شواهد آن‌چین بر این استدلال پافشاری دارد. او روز 15 نوامبر به کوین‌تلگراف گفت، به غیر از احتمال نشت کلیدهای خصوصی، گزینه انتقال وجوه توسط یک خودی با دسترسی به این کیف پول‌ها محتمل‌ترین حالت ممکن است.

گفتنی است که اتفاقات اخیر و تبدیل هکر به سی و پنجمین دارنده بزرگ آن، قیمت اتریوم را تحت تاثیر قرار نداده است. طبق اعلام کوین گکو (CoinGecko)، در زمان نگارش این مطلب، اتر با قیمت 1249 دلار معامله می‌شود. این دارایی از زمان آغاز سقوط اِف‌تی‌ایکس حدود 23 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×