» آرشیو اخبار » هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین‌های خود را می‌فروشند
بیت کوین

هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین‌های خود را می‌فروشند

5 بهمن 1401 6

با توجه به افزایش قابل توجه سودآوری هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین، احتمال افزایش فشار فروش از سوی آنها نیز در حال افزایش است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل داده گلس‌نود (Glassnode)، پس از اینکه رمزارز اول بازار یعنی بیت کوین (BTC) موفق شد منطقه 23 هزار دلار را پس بگیرد، برخی از سرمایه‌گذاران مشغول فروش شده‌اند. این پلتفرم ارائه‌دهنده اطلاعات بلاکچین در آخرین گزارش خود به بررسی الگوهای رفتاری اخیر هولدرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت بیت کوین پرداخته است.

بیت کوین

خروج در حالی که گزینه دیگری هم هست

این خبرنامه که روز دوشنبه منتشر شد، گزارش خود را با بررسی قیمت بیت کوین آغاز کرده و گفته است که این دارایی دیجیتال موفق به بازیابی «چند مدل قیمت‌گذاری آن‌چین» شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

یکی از این مدل‌ها قیمت سرمایه‌گذار است که منعکس‌کننده میانگین قیمت خرید برای تمام کوین‌های خرج شده و توزیع شده توسط ماینرهای بیت کوین می‌باشد. با غلبه بر این مدل در سطوح قیمت 17 هزار و 400 دلار، ماینرها به طور متوسط به موقعیت سودآوری بازگشته‌اند.

این حرکت باعث شده است که بیت کوین‌های بسیاری از مردم عادی نیز به منطقه سود بازگردد و درصد موجودی روی سود بیت کوین از 55 درصد تراز 16 هزار دلار به 67 درصد در منطقه 23 هزار و 100 دلار افزایش یابد. این یکی از شدیدترین جهش‌های سودآوری بیت‌کوین در طول یک بازار نزولی می‌باشد که تاکنون رخ داده است.

گلس‌نود اظهار داشت که حرکات در این معیار، می‌تواند برای تعیین زمان بهبود بازار مفید باشند. با این اوصاف، حرکاتی با این اندازه، آن دسته از هولدرهایی را که دوباره به منطقه سوددهی بازگشته‌اند، تشویق می‌کند تا بخشی از این سود را نقد کنند.

به بیانی دقیق، درصد موجودی هولدرهای کوتاه‌مدت روی سود اکنون به بالای 97.5 درصد بازگشته است و در این نقطه، سرمایه‌گذاران تمایل دارند از فرصت استفاده کنند تا در نقطه‌ای سربه‌سر یا با سودی حتی اندک از پوزیشن‌های خود خارج شوند.

گلس‌نود می‌گوید: “با توجه به این افزایش قابل توجه در سودآوری، احتمال افزایش فشار فروش از سوی دارندگان کوتاه مدت نیز افزایش می‌یابد.”

داده‌های موجود این پیش‌بینی را تاحدودی تأیید کرده است، چرا که حجم معاملات در میان هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین (یعنی کسانی که دارایی‌های خود را کمتر از 6 ماه پیش جابه‌جا کرده‌اند) پس از روند نزولی بلندمدت آن، به خوبی در حال افزایش است. از سوی دیگر، ماینرها نیز همزمان با این رالی دارایی خود را می‌فروشند.

گلس‌نود در ادامه گزارش خود گفت: «بنابراین، پایداری رالی فعلی را می‌توان به تعادل بین جریان ورودی و تقاضای تازه‌استقرار شده در نظر گرفت که توانسته است همزمان با افزایش قیمت پاسخگوی جریان خروجی از کیف پول‌های سرمایه‌گذاران باشد.»

هولدرهای بلند مدت بیت کوین

در حالی که دارندگان کوتاه مدت در حال فروش دارایی خود هستند، تعداد کوین‌هایی که بیش از 6 ماه از جابه‌جایی آنها می‌گذرد با نرخ 100 هزار بیت کوین در ماه در حال افزایش است. این بدان معناست که اعتقاد هولدرها حتی در بحبوحه رالی بازار همچنان قوی باقی مانده است.

با قیمت‌های فعلی، میانگین هولدرهای بلندمدت تقریباً سر به سر هستند، به این معنی که دارایی آنها اکنون به همان قیمتی رسیده است که آنها خرید خود را انجام داده‌اند. هفته گذشته، گلس‌نود در گزارشی مجزا اعلام کرده بود که افزایش نوسانات بیت کوین در این ماه می‌تواند نشانه آغاز یک بازار صعودی دوره‌ای باشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×